Horor s Larou Croft? Nechte se vyděsit prototypem rebootovaného Tomb Raidera
zdroj: Square Enix

Horor s Larou Croft? Nechte se vyděsit prototypem rebootovaného Tomb Raidera

21. 10. 2021 14:15 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

V pondělí tomu bude 25 let od vydání prvního dílu série Tomb Raider se slavnou dobrodružkou Larou Croft a vlastník práv, vydavatelství Square Enix, se u této příležitosti rozhodl uveřejnit spoustu materiálů ze hry Tomb Raider: Ascension. Že jste o ní nikdy neslyšeli? To proto, že nikdy nevyšla. Ale stala se základem pro rebootovaný Tomb Raider z roku 2013.

Série videí ukazuje nejrůznější části hry v různých stádiích vývoje. Na spoustě míst chybí textury, animace nejsou ani zdaleka dokončené, herní systémy působí nedotaženě. I tak se jedná o velmi zajímavý vhled do vývojových procesů, které vedou k možná až překvapivým výsledkům.

zdroj: Square Enix

Tomb Raider: Ascension, jak se projektu interně přezdívalo, byl mnohem děsivější hrou, než byste čekali. Sami tvůrci ji označovali vyloženě za survivalový horor, který byl naplněný prolézáním klaustrofobních jeskyní, upalováním hrůzostrašných bestií a prcháním před obrovskými monstry na hřbetě koně.

Ne všechno se nakonec dostalo do osm let starého rebootu. Horor se víceméně vytratil, ale pěkně surový survival zůstal. Už v prototypu se počítalo s lukem a cepínem, stejně jako s jistou křehkostí mladičké Lary Croft, jejíž zrod se tvůrci chystali odvyprávět.

zdroj: Square Enix

„Myslíš si, že mě znáš. Myslíš si, že jsi mě už někdy viděl. Britská princezna; bohatá holka s hezkou tváří, nablýskanými zbraněmi a talentem pro gymnastiku. Myslím, že si mě s někým pleteš. Nejsem dokonalá, nejsem neprůstřelná. Bojuji, krvácím, je mi zima, ztrácím se, mám pochybnosti, znám bolest, znám strach. Jednoho dne se stanu legendou, bojovnicí, hrdinkou, lupičkou. Ale nejdřív budu přeživší. Pořád si myslíš, že mě znáš? Přemýšlej znovu,“ říká sama Lara v jedné z upoutávek.

Další z videí se věnuje prototypování všemožných pohybových a bojových kreací a nechybí ani ukázka budování značky, tedy mnoho a mnoho možností grafické podoby obálky hry. Z toho můžeme usuzovat, že Tomb Raider: Ascension byl v docela pokročilé fázi vývoje, když už se řešilo, jak bude vypadat logo a art na krabici.

zdroj: Square Enix

Jak víme, od přízviska se upustilo. Rebootovaný Tomb Raider nesl jméno původní hry z roku 1996 a vrátil sérii tam, kam patří – na výsluní. Moderní podoba Lary pokračovala v roce 2015 dílem Rise of the Tomb Raider a skončila jakožto trilogie v roce 2018 se Shadow of the Tomb Raider.

Jsou to tedy již tři roky od posledního dílu série a kdo ví, jak bude vypadat její případný další přírůstek. Vzniká vůbec? A není náhodou takové výročí ideální příležitostí pro jeho oznámení? Umíte si představit, že bychom se nějakého čistokrevného hororu s Larou přeci jen dočkali?

zdroj: Square Enix

Nejnovější články