Včera jsme vás informovali o tom, jaké potíže má Amazon s provozem své herní divize a kolik peněz do ní ročně investuje. Jak se ukazuje, v konkurenčním Googlu se rozhodli pro trochu direktivnější přístup a velmi rázně řízli do živého.
V příspěvku na oficiálním webu totiž Phil Harrison, viceprezident a generální ředitel Googlu, oznámil, že se jeho platforma Stadia nadále nebude věnovat vývoji vlastních her a své zdroje využije k posunu samotné technologie streamování.
V praxi to znamená, že Google uzavírá svá vývojářská studia v Los Angeles a kanadském Montrealu a propouští zhruba 150 zaměstnanců. Změny se nevyhnou ani Jade Raymondové, která patří k nejvěhlasnějším jménům, jaká společnost dokázala nalákat. Dalším takovým je Alex Hutchinson, šéf vývoje Assassin's Creed III a Far Cry 4, jehož montrealské studio Google zakoupil v roce 2019.
Podle anonymního zdroje serveru Kotaku byla práce v herní divizi Googlu skutečně nezáviděníhodná. Prý to bylo hrozné místo k tvoření her, zásadním problémem měl být především nedostatek zdrojů.
Pro stávající uživatele služby Stadia nebo Stadia Pro se tímto krokem nic nemění. Google chce i nadále svou streamovací platformu rozvíjet a rozšiřovat o nové dostupné tituly, zkrátka jen ne o ty z vlastní provenience.