Final Fantasy XVI bude skutečně fantasy a vypadá skvěle

16. 9. 2020 23:22 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Krásný způsob, jak otevřít klíčovou tiskovou konferenci Sony! Oznámení nového dílu Final Fantasy, tedy přesněji řečeno Final Fantasy XVI, kupodivu neuniklo předčasně, i když za to asi může fakt, že vývoj pravděpodobně není blízko dokončení a slavná značka zůstala trochu ve stínu očekávaného oznámení ceny PlayStationu 5.

A kromě traileru ostatně nemáme o mnoho víc informací ani teď. Je jasné, že zasazení tentokrát bude víc příbuzné fantasy, než byla třeba patnáctka, nicméně u Final Fantasy a obecně JRPG tohle není nikdy příliš jasně definovaná žánrová hranice. Z hlediska grafiky a stylu šestnáctka rozhodně nevypadá špatně a exkurze pryč od moderny, kterou nabízí patnáctý díl nebo Final Fantasy VII Remake, je vlastně osvěžující.

Jako hlavní producent u hry působí Naoki Jošida, který produkčně působí především kolem MMO Final Fantasy XIV. Společně s Jošidou za hrou stojí i tým Creative Business III, který pracuje především právě na čtrnáctém dílu, tedy ryzí onlinovce. Square Enix ovšem poznamenává, že šestnáctka bude naopak čistě singleplayerová záležitost. 

Mnohem důležitější je jméno samotného šéfa vývoje, jímž je Hiroši Takai. O něm jsme chvilku neslyšeli, alespoň ne v rámci velkých projektů, ale vězte, že stojí za JRPG The Last Remnant, které vyšlo původně na generaci X360/PS3 a následně v remasteru i na nynější. Jde dle mého o stále nedoceněné RPG, které trochu trpělo limitovanými možnostmi konzolí a průměrným příběhem a vynikalo samotnými RPG prvky a soubojovým systémem.

V Takaiovi tak může mít, možná paradoxně, Final Fantasy XVI inovátora, který se nebude bát zkoušet nové věci v rámci herních systémů. Na další informace si ale budeme muset počkat až na příští rok. A v tom samém roce má hra i vyjít.

Co se týče platforem, PlayStation 5 má jistou časovou exkluzivitu, po níž se hra objeví i „na dalších systémech“. 

Nejnovější články