Elden Ring se stal velmi raným účastníkem klání o letošní hru roku a na konzolích se hraje skvěle. Na PC je bohužel situace o poznání horší a i na silných sestavách můžete narazit na problémy s optimalizací. Navzdory tomu ale hra na Steamu zaznamenává obrovský úspěch.
O víkendu ji hrálo v jeden moment více než 890 tisíc hráčů (předchozí Sekiro: Shadows Die Twice od stejného vývojářského studia mělo all-time peak pouhých 125 tisíc a Dark Souls III necelých 130 tisíc), dalších více než 900 tisíc lidí ji v peaku sledovalo na Twitchi.
Vydavatelství Bandai Namco nezveřejnilo konkrétní čísla prodejů, ale je prakticky jisté, že na PC hra překonala hranici milionu prodaných kusů. Elden Ring na Steamu dostal přes 111 tisíc recenzí od uživatelů, v tuto chvíli jsou zhruba tři čtvrtiny z nich pozitivní. Je ale pravda, že problémy se hře nevyhnuly. Mezi hlavní stížnosti patří stuttering a pády framerate, objevují se také například potíže s kompatibilitou ovladačů.
Nezbývá než doufat, že se FromSoftware v příštích dnech na PC verzi pořádně zaměří a vychytá její problémy. Na PlayStationu 5 dle mých zkušeností hra funguje v zásadě bez problémů.