Když loni v říjnu skončilo slavné studio Piranha Bytes, tvůrci kultovního Gothicu, Risen a Elexu, manželský pár Björnn a Jenny Pankratz si řekl, že se vývoje her nevzdá. Místo lamentování nad nepřízní osudu se rozhodli založit vlastní studio. A teď pod hlavičkou Pithead Studios představují svůj debut – dungeon crawler Cralon.
V kůži hrdinného Cralona sestupujete do hlubin opuštěného dolu po stopách démona. Jenže ústupová cesta se za vámi zřítí a vám tak nezbývá než cestu na povrch ze spletitého podzemí najít jinak... a ideálně při tom ďábla poslat zpátky do horoucích pekel. Trasa k východu ale vede skrz spletitý labyrint chodeb a zdánlivě opuštěné podzemní říše plné havěti, oživlých mrtvol a jiných hrůzných nepřátel.
Cralon je dungeon crawler ze staré školy, který si bere inspiraci v klasikách jako Eye of the Beholder nebo Dungeon Master. Jen krokování po mřížce vyměnil za volný pohyb. Stejnou měrou ale budete potřebovat k postupu dále osvalenou paži jako důvtip. Třeba při řešení hádanek, zkoumání rozličných předmětů a hledání pozapomenutých klíčů.
Cestu vpřed vám ale mohou odhalit i spřátelená stvoření nebo hbitý jazyk při šikovné volbě rozvětvených dialogů. Důležité bude krom výzbroje také improvizované přežití, crafting a uchovávání komplexního deníku s poznámkami a nákresy.
Sympatické prolézání podzemí se spoustou hádanek a tajemství je zatím oznámené na PC bez data vydání. Mohli bychom se dočkat renesance žánru tak, jak jej kdysi obrodil The Legend of Grimrock.