Doposud největší update přidává Space Engineers planety a měsíce

13. 11. 2015 12:54 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Jako by skupina českých studií potají uzavřela dohodu, že zrovna čtvrtek 12. listopadu je nejvhodnější den, kdy svou hru představit, zkusit s ní štěstí na Greenlightu nebo vydat významný update, ze kterého se komunitě zamotá hlava. Honza Herodes a jeho tým z Bohemky tak představili svůj kreativní sandbox Ylands, paperash spustili kampaň s Dark Train na Greenlightu a Marek Rosa s kolegy z Keen Software představili a rovnou vydali velký update pro Space Engineers, který do hry přidává planety a spoustu nových prvků s tím spojených. Kéž by takto hektických dnů na domácí scéně bylo více! Pojďme se ale podívat, co vlastně přidání planet do Space Engineers znamená.

Po více než roce náročného vývoje, který Marek Rosa detailněji popisuje na blogu, mohou hráči Space Engineers se svými létajícími výtvory přistát na trojici planet a trojici měsíců. Při návrhu planet se tvůrci inspirovali Zemí a Marsem, třetí představuje jejich vizi světa s mimozemskou faunou a flórou. Průměr planet dosahuje délky až 120 kilometrů, a protože jsou plně zničitelné, může se kdokoli prokopat z jednoho pólu na druhý, což ale zabere opravdu hodně času. Měsíce jsou menší, jejich průměr je zhruba 19 kilometrů a při jejich tvorbě se vývojáři nechali inspirovat zemským měsícem, Europou a Titanem.

Na planetách i měsících funguje odpovídající gravitace a mají buď zemskou atmosféru, žádnou atmosféru (je třeba mít nasazenou helmu) nebo atmosféru, která je pro člověka nevhodná. Veškeré změny, které na planetách hráči provedou jsou trvalé a nechybí na nich různá fauna a flóra, která je součástí zábavy, protože může být silně nepřátelská. Proto mohou/musí hráči shánět potřebné materiály (na každé planetě jsou jinak dostupné) a budovat sami nebo společně základny nebo klidně celá města, k čemuž jim slouží nové typy stavebních bloků. Využít je lze rovněž k budování nových vesmírných lodí a dopravních nebo bojových prostředků.

zdroj: Archiv

Dá se předpokládat, že tvůrci časem do hry přidají další vlastnoručně vytvořené planety či měsíce, ale není třeba na to spoléhat, protože hráči si mohou s pomocí modovacích nástrojů vytvářet vlastní světy – a kdo Space Engineers hraje a rád se v hráči vytvořeném obsahu prohrabuje, tak moc dobře ví, že lze čekat velmi brzy celou řadu zajímavých výtvorů.

V souvislosti s přidáním planet museli tvůrci krom jiných úprav mírně změnit hardwarové nároky Space Engineers (viz Steam). Abyste si mohli na planetách a měsících zablbnout, musíte mít hardware (grafickou kartu) s podporou DirectX 11. Pokrok holt nezastavíš. Stále však platí, že zbytek hry můžete provozovat i bez DX11 hardwaru.

Detaily o obtížném vývoji nové funkcionality se dočtete v blog postu Marka Rosy, kde krom jiného vyjmenovává všechny členy týmu, kteří se na jejím vývoji podíleli. A pak už se rovnou můžete pustit do objevování, stavění a zjišťování, co všechno lze na planetách dělat. Space Engineers je na Steamu v early access režimu k mání za 23 euro.

Nejnovější články