Podle různých zvěstí se možná už příští rok dočkáme vydání Diabla IV, prvního nového pokračování od roku 2012. Oficiální termín zatím stanoven není, podle zákulisních informací se ale hra údajně na pultech obchodů objeví v dubnu a čekat prý máme i otevřený beta test někdy v prvních měsících roku.
Jestli se tak skutečně stane, to zatím vydavatelství Activision Blizzard nijak nepotvrdilo, vývojáři dlouho očekávaného akčního RPG nicméně poskytli magazínu IGN exkluzivní rozhovor, ze kterého jsme se dozvěděli víc především o nelineárním konceptu hry.
Šéf Blizzardu Rod Fergusson prozradil, že příběh Diabla IV sice má jasný začátek a konec, po prologu si ale hráči budou moci sami zvolit, v jakém pořadí budou chtít absolvovat následující akty. Vývojáři si od tohoto přístupu mimo jiné slibují větší míru znovuhratelnosti a variability, díky které třeba budete mít jiný zážitek než vaši kamarádi.
V zásadě to znamená, že se příběh Diabla IV zřejmě skládá z několika samostatných částí, jejichž události na sobě nejsou časově závislé. Tento přístup sice dává hráčům pocit svobody a volby, zároveň ale vzbuzuje otázku, zda bude vyprávění dostatečně koherentní a smysluplně poskládané tak, aby stále vytvářelo poutavý komplexní zážitek.
Na celý rozhovor se můžete podívat ve videu níže. Vývojáři v něm zároveň rozebírají koncept otevřeného světa a snahu implementovat do něj množství rozličných aktivit takovým způsobem, který bude pro hráče lákavý, ale nebude připomínat jen seznam povinných úkolů ke splnění.
Diablo IV míří na PC a současnou i minulou generaci konzolí. Pokud úspěšně proběhne akvizice vydavatelství Activision Blizzard ze strany Microsoftu, mohla by se hned při vydání objevit v předplatném Xbox Game Pass.