Jedním z největších zářijových releasů je Deathloop od studia Arkane, autorů série Dishonored nebo rebootu značky Prey. Právě z první jmenované série si příběh v časové smyčce chyceného zabijáka Colta docela dost půjčuje, originální stylizace i námět by ale měly zajistit, že půjde o dostatečně svěží zážitek.
V novém traileru nyní autoři představují podporu ovladače DualSense, ostatně hra vychází kromě PC pouze na PlayStationu 5, a to navzdory tomu, že Arkane v rámci akvizice Zenimaxu již patří pod křídla Microsoftu.
Kromě next-gen vizuálu se v Arkane věnovali tomu, abyste pocit ze hry nasávali i skrz hmat. Samozřejmostí tak bude zapojení adaptivních triggerů, díky nimž bude pocit ze střelby z každé zbraně trochu odlišný, zároveň ovladač může simulovat zaseknutí, kvůli němuž zkrátka spoušť nebude možné stisknout. Různé druhy vibrací poslouží při pohybu po odlišných materiálech, případně k naznačení svištění vzduchu při sprintování. A využit samozřejmě bude i interní reproduktor.
Ovladač DualSense se pro mě stal (navzdory počáteční nedůvěře) skutečnou revolucí a popravdě i hlavním důvodem, proč chci momentálně všechny dostupné hry hrát primárně na pátém PlayStationu. Ačkoli jsem byl ke slovům Marka Cernyho o zlomové technologii, která promění čerpání herního obsahu, značně skeptický, necelý rok užívání mě přesvědčil, že tentokrát nešlo o planý marketing.
Vlastnosti DualSense dokonale představil už předinstalovaný (a vynikající) Astro's Playroom, záhy se ale ukázalo, že nemusí jít jen o gimmick, jakým byla dotyková ploška DualShocku 4 (z níž se po prvotním nadšení stalo dedikované tlačítko na zobrazení mapy). Demon's Souls ukázaly, jak uspokojivé může být šermování či kouzlení s haptickou odezvou, ani další tituly nezůstaly pozadu.
Returnal či Ratchet & Clank: Rift Apart (ale i Call of Duty: Black Ops Cold War) naplno odhalují půvab adaptivních triggerů a vynášejí pocit ze střelby na mnohem vyšší úroveň. Současný Director's Cut Ghost of Tsushima jde ve využívání DualSense skoro až na krev, břinkání mečů, šum větru nebo zpěv při komponování haiku doplňují jemné vibrace koňských kopyt a desítky dalších drobných detailů, které možná na první pohled nejsou postřehnutelné, jejich absence ale záhy začne citelně chybět, jak jsem nyní pocítil při hraní Psychonauts 2 na konkurenční konzoli.
Upřímně doufám, že se Microsoft nechá inspirovat. Kdyby některý z jeho budoucích Elite ovladačů okopíroval vlastnosti DualSense, neváhal bych zaplatit zvýšenou částku, a to navzdory skutečnosti, že mě jinak možnosti nastavení Elite Controlleru vůbec nezajímají.