Blížící se remaster druhého Diabla přijde o podporu lokálního multiplayeru (TCP/IP). A to i přesto, že vývojáři dřív podporu TCP/IP jasně slibovali s tím, že ji považují za jeden z klíčových prvků jak původní hry, tak i remasteru.
Ke slibu, že lokální multiplayer bude, došlo letos v únoru v rozhovoru pro britský Eurogamer. K porušení slibupak došlo před pár dny v blogovém příspěvku na oficiálním webu hry. V rámci FAQ tam stojí, že podpora TCP/IP nebude ani v betě, ani ve finální hře. Prý o tom tvůrci velice pečlivě jednali, ale nakonec došli k závěru, že potenciální bezpečností rizika jim za to nestojí a raději funkci odstraní. Jaká to mohou být rizika a proč si je vyhodnotili až teď, to už nikdo neřekl.
Škoda každé funkce, vychytávky či prvku, o který bude Diablo II: Resurrected chudší, ale ruku na srdce: kdo dnes hraje přes TCP/IP? Rozhodně neříkám, že nikdo, ale doby klasického síťování, LAN party a vůbec hraní právě přes TCP/IP jsou dávno pryč. Dnes tuhle možnost najdeme jen v hrstce velkých her a osobně si popravdě nepamatuju, kdy jsem takhle hrál naposledy. Možná na střední škole, kdy jsme ještě více či méně pravidelně LAN party pořádali a hráli tam mimo jiné právě Diablo II.
Od té doby se už ale multiplayer posunul, stejně jako jsou dál technologie a podpora TCP/IP by tak byla sice hezká, ale nepříliš důležitá. Ztráta lokálního multiplayeru v praxi zabolí velmi pravděpodobně jen malé procento potenciálních zákazníků Diablo II: Resurrected.
Mnohem víc by zabolelo, kdyby tady Blizzard zopakoval průšvih jménem Warcraft III: Reforged. Přiznám se, že jeho aktuální stav neznám, nicméně to nic nemění na faktu, že jeho startovní stav byl otřesný a v některých aspektech i v rozporu s předchozí marketingovou kampaní.
zdroj: Xbox