Konec roku značí uplynutí dalšího čtvrtletí, a tedy čas na nový update z vývoje nedočkavě vyhlíženého čtvrtého Diabla. Tentokrát se tvůrci rozpovídali na téma vývoje postav a představili nám zajímavě vypadající endgamový způsob progrese. Milovníci technické stránky hry mezi vámi se zase v updatu mohou dozvědět něco o vizuálních efektech.
Nejprve se ale na moment pozastavme u potvrzení přítomnosti předmětů s takzvaným +Skill Rankem, které se v Diablu objevily již dříve. Sami můžete investovat bodíky do již odemčených skillů a tím je dále vylepšovat, s čímž vám pomohou právě i +Skill Ranky dodávající další virtuální bodík.
Co je na nich ale ještě zajímavější, je fakt, že pokud daný skill nemáte, tak vám ho takový předmět odemkne. Můžete si tímto způsobem vyzkoušet skill dávno předtím, než se k němu dostanete skrze strom dovedností, a navíc na něj nemusíte utrácet drahocenné bodíky.
A teď už k novinkám. V Diablo IV se objeví nová postava okultisty, který vám umožní přepisovat legendární předměty. Legendární schopnosti nejsou nově vázané na konkrétní předmět, ale můžete je najít prakticky na čemkoliv. Jenže co když najdete žádanou legendární schopnost na nežádaném legendárním prstenu a chtěli byste ji mít na legendární sekeře?
Okultista pro vás vytáhne legendární schopnost z nechtěného předmětu, čímž ho zničí. Vám zůstane esence, kterou můžete kdykoliv později vložit do jiného, neunikátního legendárního předmětu, čímž dojde k přepsání jeho původní schopnosti. Voilà, máte požadovaný předmět s požadovanou schopností.
zdroj:
Blizzard
Druhou a poslední představenou novinkou je endgamový systém zvaný Paragon Board. Jakmile dosáhnete 50. úrovně, zpřístupní se vám deska plná políček, po nichž budete postupovat svou postavičkou třeba jako při průzkumu vesmírných vraků v Deep Sky Derelict.
Jak bude vaše postava dále levelovat, budete postupovat po políčkách a získávat další boosty schopností. Nejčastěji stoupnete na běžné políčko s malým boostem, čas od času zavadíte o magické políčko s lepší odměnou, pak jsou tu ještě vzácná políčka a nakonec legendární.
Legendární políčko je jen jedno na celou paragonskou desku, což znamená, že desek bude víc. Jakmile na jedné desce doputujete k bráně, zvolíte si z nabídky novou desku, kterou si libovolně natočíte a přiložíte k vaší aktivní desce. Tím můžete pokračovat po další desce s unikátním rozvržením políček, propracovat se k legendárnímu políčku uprostřed, další bráně, další desce a tak pořád dokola.
Druhá polovina updatu se věnuje velmi technickým detailům o nasvícení scény a přístupu tvůrců k vizuálním efektům. Dozvíte se, jak je složité zajistit, aby hra byla přehledná i v případě, kdy je na obrazovce několik hrdinů, zástup monster a spousta efektů nejrůznějších skillů a pastí.
Protože se jedná o opravdu hutný technický rozbor plný příkladů, který bych přepisem zde tak akorát zkomolil, snad se neurazíte, když vás odkážu na jeho výskyt v původním textu. Tamtéž najdete spoustu krátkých videí demonstrujících vizuální efekty a v samotném závěru článku se můžete podívat na takzvané „skill driven deaths“ čtyř odhalených tříd, tedy na to, jak efektně dokážou vraždit nepřátele.
Diablo IV stále nemá datum vydání, ale vzhledem k nedávné změně klíčových zaměstnanců ve vývoji a potvrzenému zdržení si hned tak nezahrajeme.