zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                   Nový herní Riddick s podtitulem Assault on Dark Athena nepatří mezi             ty úplně nejnáročnější hry, ale i přes svůj příklon k větší linearitě             v sobě skrývá celou řadu pasáží, kde to jen tak rovně za nosem prostě             nejde (protože byste si ho rozbili o zeď). Připravili jsme pro vás             proto celou řadu tipů a triků, jejichž aplikace by vás měla provést             všemi problémovými situacemi.
   Obecné             tipy do života             Zejména v první polovině hry, kdy jste na palubě Temné Atény, se prakticky             všechny konfrontace dají vyřešit dvojím způsobem – buď s prstem na             spoušti nebo rozvážným pohybem v temnotě. První varianta ovšem úspěšně             funguje pouze při hraní na lehkou, místy ještě i na střední obtížnost.             Riddick má jen tílko a ošoupaná kaťata, takže proti otevřené střelbě             nemá šanci. 
              Plížící postup je zpravidla o něco delší, ale o to efektivnější (a             zábavnější). Ve hře se vyskytuje myriáda temných koutů, ve kterých             vás nepřátelé nevidí ani když postávají půl metru vedle (nemají-li             baterku). Využívejte toho, stejně tak Riddickovy schopnosti vidět             ve tmě (klávesa Q). Taktéž nezapomeňte zůstat za každou cenu skrčeni             (klávesa C). Je-li někde náhodou příliš světla, zpravidla lze jeho             zdroj zlikvidovat jediným výstřelem. 
              Na Temné Aténě se párkrát zaseknete kvůli skleněným dveřím nebo oknům,             které se, bůh ví proč, dají rozbít jen střelnou zbraní. Nezapomínejte             na to – jednou se takhle budete muset dokonce vracet dlouhou větrací             šachtou a přitáhnout si s sebou mrtvolu drona, která má na paži namontovanou             pušku. Trošku otrava.  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                   Všechny sebratelné předměty ve tmě září, takže pokud „támhle v černém             koutu nic nesvítí,“ nemusíte tam jít a šmejdit po podlaze se zapnutým             nočním viděním – akorát ztráta času. Stejně tak mrtvoly v sobě nic             neskrývají, takže se s nimi nezahazujte (až na výjimečné případy,             ale na to vás hra předem upozorní). 
              SCAR Gun umí nejen odpalovat nepřátele, ale také objekty. Zejména             krabice a kontejnery, které takto budete moci došoupat ke zdem a následně             po vzniknuvších schůdcích vyskákat dál. Zaseknete-li se někde a fakt             už nevíte kudy, vyčkejte nějakou dobu a zpravidla na vás po pár minutách             vyskočí nápověda od vývojářů.
   Když teče             krev              Prakticky všichni zlosynové mají v hlavě naprogramovanou rutinní obchůzku,             a tak neustále chodí v kroužku a zastavují se na těch samých místech.             Využívejte toho. Než se někam pustíte, obhlédněte okolí a následně             všechny potichu odpravte zezadu. Těla pak můžete odtáhnout někam do             tmy. 
              Férovky jeden na jednoho jsou, zejména na začátku, vaším denním chlebem,             ale pouhé zběsilé mačkání myšítka pro útok vás moc daleko nedostane.             Správným načasováním útoku můžete vytvořit působivá komba, ale mně             se ještě více než to osvědčila metoda „rychlý skok vpřed – výpad –             úskok zpět.“ Touhle metodou a se špetkou šikovnosti sundáte i Revas             bez jediného úbytku na zdraví. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ve             hře nejsou žádné lékárničky, pouze léčebné stanice na zdech, je jich             málo a zpravidla je před použitím musíte „nabít“ pomocí nábojů, kterých             je ještě méně. Náboji (cartridges) doporučuji velmi šetřit a někdy             raději pokračovat se zdravím na 60% než vyplýtvat celý náboj, který             vám normálně dodá až 80% zdraví. Dvakrát za hru narazíte i na speciální             lékařskou stanici ve tvaru křesla, která vaše zdraví permanentně zvýší.             Jednu najdete v rámci úkolu „Vent Tool“ na Dark Atheně, druhou brzy             po přistání na planetě Aguerra. Nezapomeňte na ně! 
              Pokud vás nepřátelé lehce zranili (myšleno ubylo vám něco ze čtverečku             indikující zdraví, ale ne celý čtvereček), na chvilku se někde schovejte             a ono se vám to dobije. 
              Jestliže něco zvoráte a spustí se alarm, není ještě všem dnům konec.             Namísto přímé konfrontace se odkliďte do nejzapadlejšího temného koutečku             a chvíli vyčkejte. Umělá inteligence není to, čím se hra mohla zrovna             dvakrát chlubit, a tak vám pronásledovatelé brzy dají pokoj a zapomenou             na vás. Následně můžete útok zkusit znovu. Pokaždé všechny sundejte,             neboť vám to značně ulehčí vaši budoucnost – častokrát se vracíte             do starých míst. 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
        Zbraně a             munice              Pokud jde o munici, Assault on Dark Athena na vás neklade žádné šílené             nároky co se šetření týče a padlé zbraně už nejsou DNA kódované jako             tomu bylo v Escape from Butcher Bay. Avšak Serious Sam to také není             a pokud se rozhodnete každou situaci vyřešit svíštícím olovem, přeci             jen vám dojde. 
              SCAR Gun je krásná věc (mj. nevyžaduje munici a vystřelíte z ní až             šest projektilů), ale i s ní v kapse nezapomínejte na konvenční zbraně.             Podobně jako se sniperkou v jiných hrách, i se SCAR Gun je obtížné             mířit v hektických situacích a v bitkách 1 vs. 3. Mně se osvědčila             kombinace SCAR Gun a Assault Rifle. Brokovnice i SMG jsou až zoufale             slabé. 
              Tranquilizer Gun, jinými slovy paralyzér, se hodí i Riddickovi, ne             jen slečnám při nočních procházkách. Nevyžaduje žádnou munici a pokud             nemáte čím střílet a jste proti přesile, jednoho z nepřátel na dálku             paralyzujte (efekt trvá asi 10 vteřin), s jeho kolegou si poraďte             jako správný chlap a následně se pusťte do toho druhého, který se             zrovna probral.  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                   Ke konci hry začnete narážet na malé mrštné bílé robůtky, které se             přisají na zeď a přemění v automatický kulomet, který vás dokáže promptně             odeslat do věčných lovišť. Buďte proto opatrní a jak je zahlédnete,             schovejte se, přikrčte, rychle vykoukněte zpoza rohu a sundejte je             jednou ranou ze SCAR Gun.
   Klíčové             souboje              Bitky jak s polonahým tlusťochem na začátku hry, tak s Revas, se dají             jednoduše vyřešit výše popsanou technikou. Pobíhejte v kruhu okolo             oponenta, praktikujte „skok vpřed – výpad – úskok zpět“ a máte vymalováno.             
              Konfrontace s mechem na palubě Temné Atény vám možná nažene husí kůži,             ale ve skutečnosti je opravdu jednoduchá. Kryjte se na horní plošince             s ovladačem podlažních dveří do propasti, párkrát do mecha střelte,             on si pablb stoupne přímo na ony dveře a vy už jen zmáčknete čudlík,             čímž ho krásně připravíte o půdu pod nohama. 
              Alpha Drone vám při prvním setkáním s ním asi pěkně zatopí, ale jak             přijdete na fintu, budete si s nimi až do konce hry vytírat pozadí.             Stačí okolo nich kroužit, případně být někde schovaný a jen vykukovat,             a vystřelit do nich pět projektilů ze SCAR Gun. Ty následně odpalte,             dron se sesune na asi deset vteřin k zemi a vy už ho jen ručně dorazíte.             
              Spinner, srabácky zakuklený v mechovi, se dá sundat opravdu bleskově             pomocí granátů, které seberete od mrtvých mega-dronů, jenž jste před             chvílí odpravili. Stačí dva granáty a je hotovo. Anebo se uchylte             ke SCAR Gun, s níž je postup o něco zdlouhavější a náročnější.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Závěrečný             souboj s Revas je až překvapivě primitivní a nenápaditý. Ještě než             se vůbec naženete do té místnosti, všimněte si ovladače dveří / výtahu             na druhé straně místnosti a střelte do něj pomocí SCAR Gun, čímž dveře             otevřete. Poté vkročte, spustí se animace, vy se kryjte za pilíři             a jak to půjde, vystřelte do Revas se SCAR Gun. Vyčkejte, až se dáma             zastaví uprostřed s onou větrací šachtou za jejími zády, detonujte             nálož, což ji na chvilku ochromí a na vás už je jen doběhnout k ní,             začít do ní surově mlátit a dotlačit ji do propasti.
              A tím máte splněno. Užijte si rekordně krátké a slabé závěrečné video!
              Stáhněte si k Assault on Dark Athena: Demo z PSN/Xbox Live, Trailery,             Videa...
              Související články: Recenze,             Riddick             a jeho svět téma, Video-recenze,             Soutěž,             Dojmy,             Novinky,             Chronicles             of Riddick recenze
 
 
 
   |