Prince of Persia: Sands of Time návod 3.díl
zdroj: tisková zpráva

Prince of Persia: Sands of Time návod 3.díl

29. 2. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Poslední dobrodružství prince z Persie spěje ke svému závěru. Čím více se blíží k cíli, tím těžší překážky musí zdolávat. Naštěstí je tu Farah a třetí díl našeho návodu, s kterým byste měli hru bez problémů pokořit.

Autor: Nukem
Publikováno: 29.února 2004


V prvním dílu návodu na pohádku Prince of Persia: The Sands of Time (recenze) jsme vám osvětlili důležité klávesy a poradili, jak zdolávat překážky, cestovat v čase, doplňovat zdraví, používat písek nebo jaké akrobatické kousky se dají provádět při soubojích. V prvním dílu též naleznete řešení úplného začátku hry do jejích 10%. V druhém dílu jsme pak pokračovali s návodem na hru až do stavu 50%. A dnes v závěrečném dílu konečně vyřešíme celou druhou polovinu dobrodružství prince z Persie.

Návod 3. část

 „I'll meet you at the baths“ (52 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Seskočte ze stříšky a jděte na konec úzké zídky. Skočte na protější zídku a dojděte až na křídlo železné brány (obrázek). Na to se zavěste a skočte na protější křídlo. Sejděte zešikmenou zídku a skočte na zídku, nad kterou poletují ptáci (obrázek). Začnou na vás útočit. Pokud na vás pták zaútočí v momentě, kdy visíte na okraji zídky, spadnete. Jestli vás pád nezabije, vraťte se k místu, kde jste seskočili od ukládacího bodu. Mezi zídkou a stěnou této oblasti vyskákejte nahoru (obrázek).

Až ptáky zničíte, skočte na protější zídku a dojděte na trámek na jejím levém okraji. Z něho skočte naproti a hrazdou si vytáhněte žebřík. Dole odčerpejte písek z oblaku. Skočte na hrazdu v kleci, kde se otevřely dveře. V další kleci, odkud vylezli skarabové, je táhlo.

Utíkejte na žebřík a po trámcích a zídkách doskákejte na začátek (pod ukládací místo). Pokud to stihnete včas, než železná vrata sjedou dolů, můžete po nich přeběhnout naproti k oblaku. Hrazdou vytáhněte žebřík a po stěně utíkejte směrem k němu. V místnosti se spínačem je za sudy prasklá zeď, která skrývá chodbu k magické fontáně (obrázek).

V jeskyni s vodopády seskákejte po římsách až dolů. Na kameni v řece je oblak. Při souboji nestůjte ve vodě, proud by vás mohl stáhnout dolů. Cesta dolů vede opět po římsách. Až na vás zaútočí netopýři, počkejte na chvíli, kdy se k vám všichni hodně přiblíží a pak sekněte. Z převisu za netopýry se nebojte běžet po zdi a seskočit na převis pod vámi. Pod ním je římsa vedoucí pod vodopád. Z ní lze skočit na další převis.

 Waterfall (55 %)
Nyní vás čekají padající dřevěné můstky a následně skoky mezi nestabilními krápníky. Jednoduché, ale chce to rychlost.

 A Cavern of Ladders (57 %)
Další snadná cesta až na dno jeskyně. Když vstoupíte do podzemního vodojemu, dejte se od vstupu vlevo a vylezte na kameny pod výklenkem. Chvíli počkejte a pak vyšplhejte do výklenku. Z něj skočte na provaz a z provazu do výklenku s ukládacím bodem.

 An Underground Reservoir (60 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve výklenku s ukládacím bodem vyšplhejte na horní římsu vpravo. Dojděte pod louč a seskočte. Jděte na přerušenou příčku a skočte naproti (obrázek). Běžte k rozpadlému pilíři vpředu vlevo a vylezte na něj. Z příčky skočte na lano a zněj na protější římsu. Obejděte pilíř a z příčky skočte na lano, z něj na druhé lano a z tohoto do výklenku. Za dírou s bodáky je oblak písku. Pak se musíte dostat do prostoru nad oblakem. Když to půjde, využijte římsy mezi cirkulárkami naproti vchodu. V horní místnosti otevřete poklop hrazdou. Dole shoďte bednu a seskočte za ní. Bednu posuňte pod výklenek s oblakem. Tady vyšplhejte na horní římsu vpravo a dojděte až na příčku nad vodou. Z ní skočte na lano a po lanech přeskákejte až na konec a pak na levé lano. Po něm vyšplhejte nahoru (obrázek).

 Out of the Well (62 %)
Utíkejte dovnitř. Skočte na lano, z něj na bílý vypínač a ihned zpátky na lano. Pak se otočte a skočte na žlutý vypínač, ihned zpátky na lano a okamžitě ke dveřím. Vytáhněte táhlo a rychle přes překážky. Sekáček na schodech můžete obejít přeskočením zábradlí mezi schodišti.

 The Sultan's Harem (65 %)
Projděte mezi koberci vlevo od ukládacího bodu. Prosekejte dvě zdi a hrazdou otevřete dveře ve zdi za ukládacím bodem. Utíkejte na pomoc Farah.

 „What did you call me?“ (65 %)
Odsuňte sochu ženy a užijte si souboj v knihovně

 The Hall of Learning (69 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Všimněte si kruhového ornamentu na kvádru uprostřed knihovny. Sem je třeba dostat paprsek světla. Otočte zrcadlo před vchodem o 180°. Posuňte zrcadlo vpravo od vchodu na hnědý flek na podlaze. Rozbijte zeď vlevo od vchodu a posuňte zrcadlo na flek. Podobně zrcadlo na protější straně knihovny, jehož směrem teď dopadá paprsek a další zrcadlo hned vedle. Dolaďte zrcadla tak, aby paprsek dopadl na kruh na pilíři (obrázek). Spustí se pak animace. Doporučuji hru uložit.

Vyšplhejte na pilíř a na římsu užší části pilíře. Skočte na úzkou zídku a z ní na plošinu na zdi. Utíkejte po stěně směrem k zelenému praporu a z římsy skočte na tyč. Na balkóně otočte zrcadlo směrem k Farah, přestože sem ještě nedopadá světlo. Nyní se rozeběhněte po pilíři přes bílý vypínač. Rychle vyskákejte v mezeře mezi vysunutým regálem a pilířem nahoru a rozeběhněte se po stěně na protější pilíř. Potom po stěně a skočte na žebřík. Vysajte oblak a až sklapnou čelisti, vyběhněte po stěně na horu a skočte na trámek. Na jeho konci skočte na trámek nad plošinou. Mezi cirkulárkami proběhněte k bílému krystalu. Za ním rozsekněte zeď ukrývající chodbu k magické fontáně. Vraťte se zpět, jděte na prostřední plošinu se zrcadlem a otočte jej o 90° po směru hodinových ručiček.

Jděte na trámky ve tvaru kříže a z levého trámku skočte na plošinu naproti. Z horní tyče na trámek a z něj na trámky nad rohovou plošinou. Posuňte zrcadla tak, aby paprsek dopadl na krystal. Následuje krátká animace. Pilíř u rohového zrcadla je přerušen, takže lze přeběhnout po stěně na římsu na protějším pilíři. Obejděte pilíř po římse a skočte na protější pilíř. Po stěně přeběhněte ke knihovně. Zavěste se za zábradlí a skočte na panel vysunutý ze zdi.

Doběhněte k Farah a na konci tohoto patra se spusťte k oblaku. Vraťte se panel nejblíže tomuto patru a z něj skočte na lano. Dostanete se na římsy a z nich na žebřík. Nahoře rozsekejte zeď, za zrcadlem další a za hrazdou třetí. Skočte na hrazdu a zrcadlo dotáhněte na plošinu s žebříkem. Odsuňte zrcadlo uprostřed a na jeho místo dotáhněte zrcadlo z rohu. Dolaďte zrcadla, aby paprsek dopadl na krystal za rozsekanými zdmi. Dojděte si dolů pro meč (kolem knihovny s vysunovacím regálem a z plošiny za zeleným praporem seskočte na zlomený pilíř). Vytáhněte táhlo a hurá pryč. Před tím si můžete hru uložit.

 Observatory (71 %)
Vyběhněte po schodech na plošinu, Farah stiskne vypínač. Nezapomeňte na oblak. Potom přes tyče praporů a lamp na horním plošinu k otáčivému mechanismu. Otočte jím o 90° proti směru hodinových ručiček. Přeskákejte na protější plošinu a zde otočte pákou o 90° opět proti směru hodinových ručiček. Doskákejte na sloup a z něj na tyč. Z ní na bílý spínač a po plošinách k prvnímu mechanismu. Odtud opět po tyčích zpátky na sloup. Ze sloupu na hrazdu se žlutým symbolem. Po lanech ve výtahové šachtě sjeďte dolů. Za ostnatými sloupy je kašna, potřebujete-li ozdravit. V zahradě by vám měl na nepřátele stačit jeden Mega Freeze.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Hall of Learning Courtyards (75 %)
Vylezte na žebřík v rohu a přes zídky se dostaňte na lano, z něho skočte na trámek (obrázek). Z ochozu utíkejte po zdi na trámek, z něho skočte na tyč a pak na vyšší ochoz. Odtud na trámek na stěně a přes dvě lana na stříšku. V místnosti pod stříškou je otáčecí mechanismus. Po zábradlí přeručkujte z vnější strany kolem propadliny s hroty.

Pokud se vám podaří skočit tak, že se zachytíte zábradlí schodiště, můžete po něm ručkovat až dolů a obejít tak sekáčky. Oblak snad ani nemusím připomínat. Až se pod schody potkáte s Farah, můžete se v zahradě ozdravit a hru uložit.

 On the Ramparts (75 %)
Seskočte z hradby na tu vnější, na obou koncích jsou oblaka písku. U dveří se žlutým symbolem skočte ze zábradlí, z něj na tyč a pak na trámky. Na hradbě se dejte směrem k oblaku. Ve vězení budete běhat po stěnách přes vypínače a mezi časově zpožděnými můstky. Pak se přidají tyče. Po souboji vysajte oblak, načerpejte zdraví v kašně a hru si uložte.

 A Prisoner Seeking an Escape (79 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ocelovou klícku dotáhněte na žlutý spínač (obrázek). V mučírně vytáhněte táhlo a rychle vyskákejte mezi stěnami, z nichž jedna se oddaluje. Přes zeď vyskočte na trám a z jeho okraje na protější trám kousek níž. Z tohoto trámu skočte na jeden spínač a odrazte se zpátky na trám, stejně tak na druhý spínač. Vyskákejte nahoru a hop na tyč. Z ní skočte na stěnu a rychle se odrazte na tyč výše . Z vrchního trámu na dlouhou tyč a pak k oblaku.

 "At last we're here!" (81 %)
Dojděte si pro písek z oblaku na vršku schodiště. Spínač uprostřed schodiště vysouvá pilíř na pravé straně dvora (čelem do dvora). Z něj doběhněte po stěně ke druhému spínači. Podobně pak na protější straně. Bednu shoďte a dotáhněte pod oranžový spínač na vnější stěně schodiště. Na začátku chodby uvnitř paláce nepřehlédněte oblak, ke konci chodby pak prasklou zeď k magické fontáně. Pak vstupte do výtahu a jděte nad schody, aby se rozjel. Užijte si souboj. Až výtah zastaví, vyskočte na hrazdu nad stupínkem.

 The Hourglass (83 %)
Poslechněte Farah a po stěnách se dostaňte na hodiny. Seběhněte dlouhé schodiště a dostanete se k bludišti. Jděte jedním směrem a jakmile uslyšíte téci vodu, vstupte do průchodu (dobrá jsou na to sluchátka, kde slyšíte z jaké strany zvuk přichází). Pokud jste se trefili, princ vyjde jiným průchodem. Pokud ne, ozve se zvuk a princ se ocitne pod schodištěm. Konkrétně jsou to tyto průlezy: stojíte-li zády ke vchodu (je nad ním kamenná tvář), jděte do čtvrtého průlezu vpravo. Až vyjdete z jiného průlezu, vraťte se ke vchodu a jděte do prvního průlezu vlevo. Potom do třetího průlezu vpravo (počítáno opět od vchodu) a nakonec do prvního průlezu vpravo. Princ vyjde o patro výš. Tady od vchodu do čtvrtého průlezu vpravo, do prvního vlevo a do pátého vpravo. Následuje animace. A jste bez Dýky času.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Proběhněte kolem vojáků do místnosti se zrcadly, sem vás pronásledovat nebudou. Zrcadla rozestavte tak, aby paprsek dopadl na kruhový symbol (obrázek). Ochranná bariéra kolem meče zmizí. Rozsekněte dřevěné dveře a pobijte vojáky na horní terase. Jeden zásah do každého stačí .

 „Farah. Come back!“ (90 %)
V místě, kde je přerušené zábradlí seskočte na římsu vedoucí kolem oken. Jděte k prostřednímu oknu, kde spadne římsa. Seskočte na trámek pod ní. Z tyče se dostanete dovnitř. Tady rozsekněte dveře a vejděte do chodby k magické fontáně. Přes hrazdu se zase dostanete nahoru. Po stěně u přerušeného zábradlí vyběhněte na římsu. Nahoře vyběhněte stěnu vlevo od kašny a skočte na trám. Z něho skočte na tyč a z jejího levého konce na protější trámek. Seskočte a jděte do průlezu. Těsně u kraje se rozeběhněte po zdi a vyskákejte nahoru. Princ by se měl zachytit za okraj. Odtud vyskákejte ještě kousek nahoru.

 Climbing the Tower of Dawn (93 %)
Ze zdi skočte na tyč praporu, otočte se a odrazem ode zdi na trámek. Z něho vylezte na římsu a z trámku s praporem skočte na druhý prapor. Odtud na římsu a skok na sloupek. Z něho na sloupek zpátky. Z vrcholu sloupku skočte proti zdi a ihned se odrazte do otvoru v ochozu. Jděte vlevo (při pohledu čelem ke zdi) a vyskákejte mezi stěnami věží až na římsu. Přeskočte mezi prapory, ze železné konstrukce se spusťte na vodorovnou tyč a přeručkujte na pravou stranu. Tady s odrazem ode zdi skočte na konstrukci a opět přes prapory. Vyskákejte mezi stěnami nahoru a dostaňte se na nejvyšší římsu. Skočte na protější věž a po římsách a praporech se dostanete k věži bez střechy. Přeručkujte po vnější straně do levé spáry a seskákejte mezi stěnami dolů. Po stěně přeběhněte mezi věžemi a po žebřících vesele nahoru. Ukládací bod je za sutinami vlevo.

 The Setting Sun (95 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyšplhejte na sloup na sutinách a po tyčích doskákejte na tyčovou konstrukci. Z ní skočte na místo, odkud se vylomil kus zdiva a odtud na římsu. Přeběhněte po dvou stěnách k rozlomené věži (obrázek). Tu musíte vnitřkem vyskákat nahoru. Ve věžičce napravo je fontánka, potřebujete-li uzdravit. Potom utíkejte po stěně vlevo a z věžičky po trámku do další. Dále po stěně věže na menší kus rozbořeného ochozu. Z něho utíkejte po stěně a v rohu věže skočte na sloup. Skočte na zelenou stříšku věže a ze špice stožáru na tyčovou konstrukci a na ochoz. Ze stěny na žebřík a do komnaty.

 Honor and Glory (98 %)
Souboj s vezírem není nijak těžký, jen s ním budete bojovat natřikrát, resp. s jeho dvojníky. Na toho posledního můžete použít Mega Freeze a pak už jen máchejte šavlí. Až dostanete třetího, sekněte do originálního vezíra a po videu (obrázek) ještě několikrát.

A to je vše přátelé!


Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa, Screenshoty, Cheaty...

Související články: Recenze (12/2003), Novinky, Ostatní části návodu

Linky: Fanouškovská stránka o hře



Nukem
autorovi je 30 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora)


 
 
Nukem
Smarty.cz

Nejnovější články