Prince of Persia: Sands of Time návod 2.díl
zdroj: tisková zpráva

Prince of Persia: Sands of Time návod 2.díl

7. 2. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V druhém dílu návodu se za pomoci spanilé princezny Farah dostanete až do poloviny hry. Cestou navštívíte sultánovu zoologickou zahradu a přes vodopády se dostanete do obrovských lázní, kde najdete nový meč.

Autor: Nukem
Publikováno: 7.února 2004


Minule jsme vám v prvním dílu návodu na pohádku Prince of Persia: The Sands of Time (recenze) osvětlili důležité klávesy a poradili, jak zdolávat překážky, cestovat v čase, doplňovat zdraví, používat písek nebo jaké akrobatické kousky se dají provádět při soubojích. V prvním dílu též naleznete řešení úplného začátku hry do jejích 10%. Dnes budeme pokračovat s návodem na zbytek první poloviny hry, tedy až do stavu 50%.

Návod 2. část

 A Secret Passage (10 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Od ukládacího bodu zamiřte vlevo ke knihovně. Přistupte k jejímu levému boku a klávesou Special Action se jí chytněte (obrázek). Odsuňte ji vlevo a projděte průchodem. Možná už není třeba popisovat běh po zdi a přeskok na protější stranu do průlezu. Odeberte písek a sešlápněte tlačítko na zemi. Následuje další běh po zdi s přeskokem na protější konec rozpadlého můstku (obrázek). Tady posuňte bednu na spínač. Pod spínačem na zdi uchopte táhlo a vytáhněte jej až na doraz. Rychle přeběhněte po můstku doprostřed místnosti. Bude třeba skočit, neboť se můstek zasouvá zpět.

Stojíte na plošině podivného mechanismu. Váš úkol je do tohoto mechanismu vsunout svítící válce od jednotlivých fází Měsíce a ty pak vložit nahoru do zámků. Problém je v tom, že válci nelze pohybovat libovolně, neboť jim v tom brání drážky různých tvarů, kterými konce válců prochází. Válec je možné uchopit do příslušného otvoru umístěném na plošině. Nad každým otvorem je spínač, na němž je nakreslena jistá fáze Měsíce. Je tedy jasné, že např. do otvoru s úplňkem je možné vložit pouze válec od úplňku.

Na plošině vidíte dva otáčivé mechanismy s pákami. Jeden posouvá plošinu ve vertikálním směru, druhý v horizontálním podle toho, kam pákou točíte. Nyní je stroj nastaven tak, že do něj lze uchopit válec od úplňku. Stoupněte si na svítící spínač. Podle drážky vidíte, že jediné, co lze se strojem učinit, je otočit jím jednou horizontálně po směru hodinových ručiček. Pak s plošinou vyjeďte o jednu úroveň výš a třikrát jí otočte proti směru hodinových ručiček. Sjeďte o jeden stupeň níž a uchopte válec pro nov. Pak o jednu nahoru, dvakrát otočte po směru hodinových ručiček a dvakrát nahoru. Uchopte válec pro Měsíc v půli. Nyní otočte jednou po směru hodinových ručiček a pak jednou dolů. Uchopte poslední válec (třetí čtvrť Měsíce). Vyjeďte o jeden stupeň výš a jednou otočte proti směru hodinových ručiček. Vyjeďte k zámkům. Po můstku přejděte k bráně, vyšplhejte po žebříku nahoru a vyskočte na hrazdu otevírající dveře.

 The Palace's Defense System (12%)
Nad schody jděte opatrně kolem ostnatých kůlů, v zemi jsou schovány vystřelovací bodce. Musíte přes ně přejít pomalu pomocí klávesy Walk. Vytáhněte táhlo a rychle přes ostnaté kůly a cirkulárky do zavírajících se dveří. Pokud dveře neproběhnete rovně, zkuste před nimi stisknout Jump. Pric udělá kotoul a může tak proskočit škvírou pod dveřmi, je-li dostatečně velká.

 A Booby-trapped Courtyard (14 %)
Po souboji v zahradě jděte do jejího pravého předního rohu (z pohledu od vstupních dveří). Je tam oblak. Odtud se dejte směrem zpět ke vstupním dveřím. Na zdi vlevo je spínač. Rozeběhněte se po zdi, až spínač sepnete a vyšplhejte na pilíř, který vyjel ze země uprostřed zahrady a rychle na tyč. Kolem sekajícího mechanismu můžete projít tak, že se přehoupnete přes zábradlí a přeručkujete na druhou stranu (obrázek). S rozběhem vyskočte na hrazdu, čímž otevřete dveře. Vyskočte na kamení a po stěně utíkejte dopředu a ve vhodný okamžik přeskočte na žebřík.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Přeručkujte kolem stěny, za níž vyvěrá oblak. Nad bodáky za oblakem je průlez k magické fontáně. Až poběžíte pod cirkulárkou, nezapomeňte na konci odskočit ode zdi. Potom vyběhnutím po zdi na římsu. Z ní na tyč, otočit a z tyče o patro výš. Dveře s oranžovým symbolem se otevírají spínačem na ochozu za cirkulárkou (obrázek). Pokud nemáte dostatek zdraví, napijte se vody u dveří dřív, než je půjdete otevřít, je to časová záležitost. Zatáhněte za táhlo a proběhněte další nástrahy. Na konci chodby je na stěně bílý spínač. Po zdi vyběhněte nahoru, čímž jej sepnete. Možná se vám podaří ode zdi rovnou odskočit na právě se vysouvající stupínek.

Až doběhnete k Farah, která šípy zasypává nepřátele, bojujte nejprve s pěšáky. Až se přestanou objevovat, věnujte svoji pozornost královi (obrázek).

 Death of a Sang King (17 %)
Sledujte Farah. Další souboj na sebe nenechá dlouho čekat. Pak si doplňte zdraví v bazénku, chcete-li, a dojděte si pro písek k oblaku nad schody.

 I'll try to find a way in (19 %)
Ochoz vedoucí kolem paláce vlevo od brány se žlutým symbolem se před vámi rozpadne. Trhlinu zkuste přeběhnout po stěně, ale i další část ochozu se pod vámi rozpadne. Měli byste dopadnout na stříšku a to bez ztráty zdraví. Přeběhněte na druhou stříšku a z ní po stěně, dokud se princ nezachytí za tyč od praporu. Z poslední tyče dopadněte na třetí stříšku a z ní po stěně zpátky na dřevěnou stříšku pod prapory. Pákou na terase otáčejte tak dlouho, dokud se neotevřou dveře pod vámi. Během souboje by se vám měl doplnit půlměsíc (Power Tank). Pokud máte všechny půlměsíce plné písků, určitě si vyzkoušejte Mega Freeze. Je tu oblak písku, takže po boji si všechen písek opět doplníte.

 Climb the Tower (21 %)
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Za ukládacím bodem vylezte na kamenný kvádr a z něho vyběhněte po stěně až na římsu. Na tu si stoupněte a krokujte doprava, dokud nebudete mít za zády tyč. Skočte na ní a přeskákejte na protější konec. Skočte proti stěně a ihned se od ní odrazte. Po dalších tyčích doskákejte až na horní ochoz. Na žebřík nešplhejte, ale nejprve přeběhněte pod cirkulárkou na druhou část ochozu. Je tam průchod k magické fontáně. Pak vylezte na žebřík a po stěně přeběhněte pod cirkulárkami, přes vypínač. Dveře jsou otevřené. Uvnitř sejděte schody a otevřete dveře Farah.

Vstoupíte do obrovské haly s pohyblivými lávkami, které se ovládají hrazdami nad polokruhovými výstupky. Budete se střídat s Farah, až se dostanete dolů. Z konce první lávky utíkejte po stěně a z ní skočte na hrazdu. Pak se budete muset vrátit na začátek, ale přes cestu s pastmi a časovými dveřmi, které se spouští táhlem. Jděte za Farah a po stěně na další kruhový výstupek a z něho na lávku.

Po souboji, opět si pomozte s Mega Freeze, vyšplhejte na bedny vpravo od dveří a vysajte písek z oblaku. Nyní potřebujete na spínače na zemi přesunout dvě bedny. První je na hromadě beden pod levou lávkou (z pohledu čelem k Farah), druhá je na zemi v zadním rohu hromady beden na pravé straně.

 The Warehouse (24 %)
Po stěně vyběhněte na spínač a pak rychle do dveří za Farah. Před zoologickou zahradou vás čeká souboj. Rozhodně doporučuji Mega Freeze, měl by stačit jen jeden a bude po souboji. Písek si doplňte z oblaku vedle vstupního schodiště a běžte si hru uložit k soše tygra.

 The Sultan's ZOO (28 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva U sochy vyběhněte po skále a z vršku palmy skočte na vrchol skály. Z nižšího stupně skály skočte na vodorovnou větev stromu (obrázek) a z ní na hradbu. Při souboji s ptáky vyčkávejte v obranné pozici (držte Special Action) a jakmile princ odvrátí napadení, přejděte do útoku. Vejděte do jeskyně a odhrňte bednu. Farah vám z druhé strany otevře dveře od velké klece. Tady vás čeká cesta přes ochozy a tyče až na vrchol klece. Začněte tyčí hned u vstupu, z ní skočte proti kleci a odrazte se na tyč výše. Dál už je to snadné. Z klece skočte na skalní výběžek, tady se rozeběhněte po skále nahoru a skočte na vodorovnou větev (obrázek), z ní na vrchol klece. Až pákou otevřete dveře, skočte k úložnému bodu.

 Atop a Bird Cage (28 %)
Z výběžku se spusťte na tyč. Na protějším konci skalního ochozu uvidíte hrazdu. Tou vytáhnete žebřík pro Farah (obrázek). Po souboji se skaraby vyšplhejte na skalní výběžek, rozsekejte sudy a po stěně utíkejte ke žlutému symbolu. Od něj se odrazte na tyč. Uvnitř vysajte oblak a odtáhněte bednu. Sejděte dolů a táhlem odblokujte dveře na konci cesty plné pastí. Uložte si hru za přerušenou lávkou.

 Cliffs and Waterfall (33 %)
Vraťte se k Farah a po stěně doběhněte na výběžek s palmou. Dál jednoduše skoky po palmách, ručkování jednou spárou atd. až k vodopádu. Po lávce k otáčecímu mechanismu. Až se otevřou dveře, utíkejte po stěně k palmě a v místě, kde na skále visí jakási zelená rostlina, skočte na palmu (obrázek). Farah čeká uvnitř. Můžete si hru opět uložit. V lázních vás čeká pěkný souboj. Voda pro doplnění zdraví je v místnosti nad schody u ukládacího bodu.

 The Baths (33 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyběhněte po schodech nahoru a přesuňte podstavec s velkou vázou na žlutý spínač (obrázek). Za průchodem se houpe kyvadlo. Jakmile se začne pohybovat směrem od průchodu, vyběhněte a až se princ zachytí za okraj, spusťte se do spáry v polovině stěny a pak na zem. Za ostny musíte vskákat kolmé stěny až nahoru. Během souboje se držte mimo vodu, neb ta vás bude zpomalovat.

 „There's something glowing up there“ (33 %)
Šlápněte na spínač pod vodou, Farah si na něj stoupne. Posuňte sochu k levému spínači u kašny a vyběhněte na pravý spínač. Pokud by vám to klouzalo počkejte, až princ oschne. Pak rychle do dveří se žlutým symbolem. Až zavřete vodu, utíkejte do protějšího rohu haly. Po zdi vyběhněte na římsu (obrázek) a z ní skočte na tyč. Přeskákejte až na hrazdu (princ se umí zachytit i za tyč, která je na něj kolmá). Podobně vyběhněte na krátkou římsu na protější straně haly a druhou hrazdou zcela otevřete stavidlo (cestou po tyčích si budete muset pomoct i dvěma sloupy). Do otvoru po stavidle vsuňte kamenný blok poblíž. Škoda, že nelze otvorem prolézt, takhle se budete muset vrátit na začátek cestou s kyvadly.

Kámen shoďte do spodní části místnosti (obrázek) a dole jej dotlačte pod žebřík. Projděte otvorem nad Oblakem písku času, seskočte na spáru a z dřevěné plošiny projděte otvorem na římsu na opačné straně zdi. Z ní skočte na sloup a z něj na římsu vedle okna. Přeručkujte k tyči a po stěnách až na dřevěný balkónek v další místnosti. Tady se ode zdi odrazte na tyč. Otáčivým sekáčkům se můžete vyhnout během po stěnách.

 Above the Baths (33 %)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Komodu stojící u zdi dotlačte pod tyč (obrázek) a z ní skočte na sloup. Doskákejte na protější ochoz s oblakem. Po zdi přeběhněte do výklenku, kde leží meč (obrázek). Vraťte se na ochoz a mečem rozsekněte dřevěné dveře. V půli schodiště rozsekněte prasklou zeď (obrázek), za ní je ukryta chodba k magické fontáně. V hale, kde čeká Farah, dojděte pod druhou hrazdu, kterou jste před časem vytáhli stavidlo a rozsekejte prasklou zeď.

Vstupujete do rozpadané části paláce. Kamenný podstavec, podstavený na kraji ochozu, dotáhněte ke zdi, kde hoří louče (obrázek). Z něj vyběhněte zeď a skočte na tyč. Z prostředního pilíře skočte na výčnělek na skále a po jeho okraji přeručkujte na konec římsy. Spusťte se dvakrát dolů a vyskákejte úzký prostor mezi dvěma stěnami. U oblaku se spusťte z pravého okraje na římsu a přeručkujte po ní na opačnou stranu. Za skaraby odtáhněte podstavec k levému okraji propasti, Farah sepne na druhém konci spínač, čímž vysune tři můstky.

 Daybreak (43 %)
Rozsekněte zeď na opačném konci chodby a vstupte do jídelny. Vojáky držte dál od Farah, zkuste bojovat o patro níž, je tam také kašna.

 A Soldiers' Mess Hall (46 %)
Ve spodní části jídelny vyšplhejte na spadané kusy stropu a po zdi doběhněte k tyči. Doskákejte až na římsy pod oblakem. Z vrchní římsy pak skočte na tyč a z ní na protější ochoz. Venku se dejte po levém ochozu (ve smyslu zády ke dveřím) a přes prapory doskákejte na stříšku. Dostanete se do horní části jídelny. Hrazdou pod schody vysuňte žebřík a doveďte Farah nahoru ke dveřím se žlutým symbolem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Odeberte písek z oblaku a hrazdou sklopte padací most. Můžete si jít hru uložit dolů do jídelny po žebříku, který jste před chvílí vysunuli. Pak se vraťte k Farah a vyjděte na ochoz. Abyste nemuseli přes pasti, seskočte z ochozu dolů přes lešení stojící o patro níž (obrázek). Na mostě vás čeká souboj. Není špatné bojovat na protějším ochozu a odrážet se ode zdí.

 The DrawBridge (46 %)
Uvnitř haly vyběhněte první schody a otočte se čelem k nim. Po stěně doběhněte k tyči. Doskákejte na horní ochoz a vyskočte na hrazdu. Farah zavolá, že se most zastavil, ať zkusíte za hrazdu zatáhnout znova. Vyskočte opět na ní a pusťte se. Princ by pak měl na Farah zavolat, ať zkusí vyskočit na hrazdu ona. Pak opět vyskočte na hrazdu. Z kamene vyskočte na římsu a rychle až na horní římsu. Z mostu skočte do otvoru ve zdi. Venkem se dostanete na balkon s další hrazdou. Poslední hrazda je vedle ochozu nad žebříkem.

 A Broken Bridge (50 %)
Seskočte z okraje rozpadlého mostu na tyč a z ní na sloup. Z kratšího sloupu na římsu. Přeručkujte na druhou stranu, seskákejte mezi zdmi a rychle doleva, po dřevěné budce nahoru a rychle skok na tyč. Z budky se spusťte na druhé straně a ze spáry skočte na sloup u oblaku. Vyšplhejte na druhý sloup a skočte na palác. Po římse pod spadlým pilířem přeručkujte na balkónek. Tady se dejte po úzké zdi, nejlépe v chůzi, na druhou stranu. Po pravých schodech (zády ke vstupu) běžte na okraj a pak po stěně, kde na konci skočte na tyč.

Dokončení příště...


Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa, Screenshoty, Cheaty...

Související články: Recenze (12/2003), Novinky, Ostatní části návodu

Linky: Fanouškovská stránka o hře



Nukem
autorovi je 30 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora)


 
 
Nukem
Smarty.cz

Nejnovější články