Microsoft se díky DirectSR chystá zlepšit grafiku her i na slabším hardwaru
zdroj: Microsoft

Microsoft se díky DirectSR chystá zlepšit grafiku her i na slabším hardwaru

1. 3. 2024 8:00 | Hardware | autor: Adam Homola |

Microsoft ve spolupráci s hlavními výrobci grafických karet chystá velkou novinku v podobě DirectSR. Půjde o nový výkonný nástroj, který má zjednodušit integraci technologie Super Resolution (SR) do budoucích her. Super Resolution si můžete představit jako zlepšovák, které výrazně zvyšuje kvalitu obrazu, takže hry budou moct vypadat ostřeji a detailněji i na starším hardwaru.

DirectSR chce nabízet jednotné řešení, které bezproblémově spolupracuje se stávajícími technologiemi SR, jako jsou Nvidia DLSS, AMD FidelityFX nebo Intel XeSS, jak se píše v oznámení na vývojářském webu Microsoftu.

Hráči, kteří chtějí vidět novou vychytávku v akci, si ji mohou prohlédnout během ukázky DirectX State of the Union na blížící se konferenci GDC 2024. Vývojáři, kteří mají zájem o testování a poskytnutí zpětné vazby, pak získají k DirectSR předčasný přístup prostřednictvím sady Agility SDK.

Microsoft se na GDC rovněž vytasí s novým rozhraní API Work Graphs, které pohání Shader Model 6.8. API umožňuje grafickému procesoru řídit vlastní distribuci pracovní zátěže, díky čemuž je efektivnější a výkonnější. To by mělo vývojářům otevřít nové možnosti optimalizace herního výkonu způsobem, který dosud nebyl dost dobře možný.

Microsoft pak také vylepšuje oblíbený ladicí nástroj PIX, čímž by měl vývojářům zajistit prostředky pro doladění her vytvořených pomocí Work Graphs a DirectSR. Opět se mnohem víc dozvíme na GDC, které se koná už na začátku března v San Franciscu.

Nejnovější články