Hry ve Windows Vista vs. XP  - po sedmi měsících
zdroj: tisková zpráva

Hry ve Windows Vista vs. XP - po sedmi měsících

27. 9. 2007 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Na Quake Wars byl půl roku po uvedení systému srovnán výkon Windows XP a Windows Vista. Běží v nich už teď hry stejně rychle?

Zněnily se nějak výkony ve hrách provozovaných na Windows Vista? Když po jejich uvedení na trh běžely hry pod Vista mnohem pomaleji než pod WinXP (viz situace z 18.1., 30.1., 10.2. a 9.5.)? Jednoduchá otázka, na kterou je jednoduchá odpověď. ANO! A dlužno podotknout, že k lepšímu.

Za tu dobu NVIDIA i ATI zapracovaly na svých ovladačích a dnes můžeme s jistotou prohlásit, že výkon ve hrách na Windows Vista, je přinejmenším srovnatelný s tím, na který jste zvyklí z Windows XP. Podívejte se třeba na graf z právě vycházející multiplayerové hry Enemy Territory: Quake Wars, pocházející z testu na Firingsquad.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jde o test hry provedený ve vysokém rozlišení, navíc s 16 násobným anizotropním filtrováním a 4x antialiasingem a přitom jsou výsledky napříč jednotlivými operačními systémy Microsoftu v podstatě stejné. Tedy až na výkony ve SLI a CorssFire, které jsou na Win XP stále o dost rychlejší, ale tomu jsme se věnovali nedávno, takže to teď nebudeme rozmazávat.

V praxi to tedy znamená, že pokud si třeba koupíte Radeon HD 2900XT, bude podávat na Windows XP 32-bit (x86), Windows Vista 32-bit a Windows Vista 64-bit naprosto tytéž výkony. Třeba ve FEAR je rozdíl 1 fps, v Company of Heroes 0,5 fps, ve STALKERovi 0,1 fps, v Bioshocku 2,1 fps a jenom v Oblivionu je to 4,8 ve prospěch Windows XP. To jsou opravdu zanedbatelné rozdíly. Na závěr si ale neodpustím poznámku, že ladění ovladačů trvalo NVIDII a ATI neuvěřitelnou dobu. Když uvážíme, jak dlouho byla k dispozici betaverze nového operačního systému, mohli to mít o něco rychleji.

cappy
Smarty.cz

Nejnovější články