Zněnily se nějak výkony ve hrách provozovaných na Windows Vista? Když po jejich uvedení na trh běžely hry pod Vista mnohem pomaleji než pod WinXP (viz situace z 18.1., 30.1., 10.2. a 9.5.)? Jednoduchá otázka, na kterou je jednoduchá odpověď. ANO! A dlužno podotknout, že k lepšímu.
Za tu dobu NVIDIA i ATI zapracovaly na svých ovladačích a dnes můžeme s jistotou prohlásit, že výkon ve hrách na Windows Vista, je přinejmenším srovnatelný s tím, na který jste zvyklí z Windows XP. Podívejte se třeba na graf z právě vycházející multiplayerové hry Enemy Territory: Quake Wars, pocházející z testu na Firingsquad.

Jde o test hry provedený ve vysokém rozlišení, navíc s 16 násobným anizotropním filtrováním a 4x antialiasingem a přitom jsou výsledky napříč jednotlivými operačními systémy Microsoftu v podstatě stejné. Tedy až na výkony ve SLI a CorssFire, které jsou na Win XP stále o dost rychlejší, ale tomu jsme se věnovali nedávno, takže to teď nebudeme rozmazávat.
V praxi to tedy znamená, že pokud si třeba koupíte Radeon HD 2900XT, bude podávat na Windows XP 32-bit (x86), Windows Vista 32-bit a Windows Vista 64-bit naprosto tytéž výkony. Třeba ve FEAR je rozdíl 1 fps, v Company of Heroes 0,5 fps, ve STALKERovi 0,1 fps, v Bioshocku 2,1 fps a jenom v Oblivionu je to 4,8 ve prospěch Windows XP. To jsou opravdu zanedbatelné rozdíly. Na závěr si ale neodpustím poznámku, že ladění ovladačů trvalo NVIDII a ATI neuvěřitelnou dobu. Když uvážíme, jak dlouho byla k dispozici betaverze nového operačního systému, mohli to mít o něco rychleji.