zavřít

Adventura The Church in the Darkness láká na Chrise Avellona a Brendu Romero

PlayStation 4 Windows MAC Xbox One

- Datum vydání autor: Šárka Tmějová Komentáře: 0

Mysteriózní stealth adventuru, kde musíte svého příbuzného vysvobodit ze spárů tajemné sekty, si možná pamatujete z Vaškova loňského článku. Vychází dnes a její tvůrci zvolili na herní poměry celkem neotřelý způsob propagace: Namísto spousty trailerů a otřepaných frází lákají na velká jména spoluautorů scénáře. Avellone, Laidlaw, Romero, Meretzky, Moriarty… Z toho nemůže vzniknout nic špatného, ne?

Budování městečka Freedom tvůrcům prý zabralo opravdu hodně času. Nejenom z hlediska grafiky a modelování domečků, ale hlavně co se příběhu a jeho obyvatel týče. Museli do něj totiž umístit skupinku lidí, kteří se v normálním světě cítili jako vyhnanci, a proto si vytvořili komunu v jihoamerické džungli. Běžní lidé je nazývají kultem, oni se považují za misionáře, kteří chtějí ze světa udělat lepší místo k životu.

Kdo s takovou myšlenkou přišel a kdo se rozhodl ho následovat? A co na to obyvatelé městečka? Paranoid Productions v čele s Richardem Rousem III se rozhodli rozdat pomyslné prázdné papíry veteránům herní scenáristiky a dát jim v rámci světa The Church in the Darkness naprostou volnost.

První, koho Rouse oslovil, byl Steve Meretzky, který má na kontě třeba spolupráci s Douglasem Adamsem při tvorbě interaktivní verze Stopařova průvodce po galaxii. Ten souhlasil, což Richarda povzbudilo a obepsal další scenáristy svých oblíbených her.

Brzy měl v týmu autorů Marca Laidlawa, autora Half-Life (nepleťte si ho s veteránem z Bioware, Mikem Laidlawem), Brendu Romero, jejíž kariérní historie se datuje až někam do 80. let k Wizardry, a Briana Moriartyho. A taky Chrise Avellona, kterého asi není třeba zdlouhavě představovat, protože se podílel na hromadě dobrých RPG ze staré školy a teď radí se scénářem kdekomu.

Tenhle hvězdný tým tedy stojí za naprostou většinou vedlejších postav a textů, které v The Church in the Darkness najdete.

Laidlaw a Romero se zaměřili na příběhy outsiderů, kteří se k sektě připojili, aby konečně někam patřili. Avellone zase stvořil potížistu stiženého paranoiou, hledajícího v sektě okultní rozměr. Meretzky a Moriarty pak stojí za většinou hádanek a šifer.

Velká část z nich má osobní zkušenost s nějakými sektami nebo kulty, a to dokonce ze stejné doby, kterou The Church in the Darkness pokrývá. „Vyrostl jsem v sedmdesátých letech v jižní Kalifornii – období a místě na kulty bohatém. V dětství mnou otřásla Tate-LaBianca a následný soudní proces. Sledoval jsem televizní zprávy z Jonestownu na koleji. Tyhle zkušenosti jsem měl zkreslené médii a byly celkem neosobní. Ale jednou jsem jel do školy na kole zkratkou a viděl jsem, jak paní s kočárkem zastřelil její manžel. Zabil ji, protože odešla z místní Krišna komunity. Vzdala se církve, aby jejich dcerka mohla chodit do školy. Pokud můžete mít zformovaný názor na kulty, svědectví vraždy zformovalo ten můj,“ vypráví Marc Laidlaw.

Dá se předpokládat, že The Church in the Darkness bude už podle názvu podobně temná. Scénář by na vás navíc měl dynamicky reagovat v závislosti na vašich činech. Ale ať už se situace bude zdát jakkoliv bezvýchodná, vždy se můžete vykoupit...

Tagy: stealth akční izometrické

Zdroje: tisková zpráva,Xbox Wire

Novinky na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.