Zbraň proti hrám z druhé ruky nebude u Crysis 2
zdroj: tisková zpráva

Zbraň proti hrám z druhé ruky nebude u Crysis 2

1. 3. 2011 15:34 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Nákup her z druhé ruky hodně trápí vydavatele, protože z nich nic nemají a každý zákazník, který si koupí bazarovku, je v jejich očích potenciální kupec nebazarové kopie za plnou palbu. To samozřejmě není zcela pravdivé, někteří by si hru prostě za původní cenu nekoupili. Nicméně prodejní síť GAME už ohlásila, že bazarové kousky tvoří čtvrtinu jejich prodejů a to není málo. EA vyčíslila ztráty z prodeje bazarových kopií Dead Space na dva a půl milionu dolarů. Lékem na to má být online klíč. Pro každou krabici je jeden, který zpřístupní online obsah. Můžete hru prodat/koupit v bazaru, ale jednou použitý klíč už budoucímu kupci k ničemu není. Podobný systém chystá i Homefront a je třeba říci, že jde o krok poměrně kontroverzní.

O to překvapivější je, že se online klíč nebude týkat Crysis 2. Zdá se, že distributor nechce riskovat osud velkého titulu tím, že by u něj zavedl tuto - ještě nedostatečně vyzkoušenou - metodu „ochrany“. Navíc, Crysis 2 migruje i na konzole a pokud chtějí tvůrci sérii na nových platformách zabydlet, je lepší vytvořit fanouškovskou základnu skrze multiplayer a teprve v budoucnu vytvářet bariéry. O negativní reklamě pro společnost nemluvě.

Poměrně jasně celou situaci s online klíči vidí producent Rick White ze Saber Interactive. „Podle mě je pro vývojáře výzva, aby vytvořil hru, která tohle nebude potřebovat. To teď chceme dokázat s Inversion. Dáváme vám multiplayer, dáváme vám kooperaci, zajímavý příběh a spoustu zajímavých prvků“.

White pokračuje: „To, čeho musíme dosáhnout, je zájem hráčů. Aby chtěli naší hru vlastnit kvůli tomu, že v ní mohou hrát s kamarády kooperaci. A příběh musí být kvalitní. Proč bych si kupoval hru, jejíž kampaň má šest až osm hodin? Pokud váš multiplayer nestojí za nic, pokud za nic nestojí kooperace a kampaň má šest hodin, proč bych vám měl dávat šedesát babek?“

Je to rozhodně zdravý názor. Ne snaha s již dosaženým omezovat zákazníka, ale prostě se víc snažit. Hudební průmysl se také musel adaptovat na nástup snadno šiřitelných mp3 a ne naopak. Cesta restrikcí je lákavá a rozhodně jednodušší. Jenže rozhodně není uživatelsky přívětivá.

 

Smarty.cz

Nejnovější články