THQ šetří a zahazuje hororovou trilogi inSANE od Del Tora
zdroj: Archiv

THQ šetří a zahazuje hororovou trilogi inSANE od Del Tora

7. 8. 2012 9:56 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Nové koště dobře mete a platí to nejenom pro to onen oblíbený pracovní nástroj, ale i šéfy videoherních firem. THQ se po hrůzostrašných hospodářských výsledcích minulého roku pustila do úklidu s novým „zametačem“ Jasonem Rubinem, který za pár měsíců dokázal z firmy vymést většinu pavouků, co zbyli v šedých koutech po předchozím bossovi, Dannym Bilsonovi. Jeho strategie velkolepých her, pokud možnost spojených s velkými jmény uvnitř i mimo herní průmysl, je nyní minulostí.

Rubin všechny vyhypované projekty (a někdy i týmy) doslova vyškrtal z firmy a dal akcionářům jasně najevo: budeme šetřit za jakoukoli cenu a ponecháme si jen pár klíčových titulů. Začneme zase od znova. Po akčním titulu Devil’s Third od týmu Tomonobu Itagakiho (Ninja Gaiden) a několika dalších projektů se THQ rozloučila i s hororovou trilogií inSANE, za kterou měl vedle týmu Volition stát známý rejža Guillermo del Toro. Veškerá práva mu byla se vší úctou vrácena poté, co Rubin a spol. rozhodli, že celý tento monstr projekt nespadá do kategorie her, na něž se THQ hodlá soustředit.

Kolik se vlastně za předprodukci inSANE utratilo, jestli to postihlo nějaké zaměstnance Volition, a jestli to Del Toro třebas i oplakal, to se neví. Ví se však, že na konto radikálních škrtů v portfoliu THQ firma v prvním čtvrtletí tohoto fiskálního roku (duben - červen 2012) zaznamenala nižší tržby, než za stejné období minulého roku (133,7 mil. dolarů za q1 2012 vs. 195,2 za q1 2011), ale namísto ztráty ve výši 38,4 milionů babek z minulého roku si nyní za duben – červen připsala zisk ve výši 15,4 milionů dolarů.

Šetřit se vyplatí vážení, ale jsem zvědavý, jak dlouho to THQ vydrží, protože je to firma známá tím, že podobně jako třeba LucasArts se potácí od lepších období k horším a docela často mění své vedení. Rozhodně zajímavé však na hospodářských výsledcích THQ za první kvartál fiskálního roku je posílení podílu tržeb z prodeje PC titulů z 6,9 % za minulý rok na 17 % v tomto roce. PC hraní, zejména na konto stále většího podílu her prodaných digitálně, prostě frčí, když to poněkud přeženu. A nebude tomu tak jenom u THQ viz význam Originu pro hospodaření EA.

Vydavatelský plán THQ v rámci aktuálního účetního roku (končí březnem 2013) se po všech těch škrtech momentálně smrsknul na pětici titulů, jmenovitě Darksiders II (vychází za 14 dní), WWE 13 (říjen 2012), Company of Heroes 2 (Q1 2013), Metro: Last Light (Q1 2013) a South Park: The Stick of Truth (březen 2013). Vedle těchto her se ve Volition určitě pilně pracuje na Saint’s Row 4, CryTek pracuje na Homefront 2 a Jason Rubin ještě akcionářům připomněl, že něco chystají i v Turtle Rock Studios (Left 4 Dead) a v montrealském studiu, které vedle Patrice Désilets, spolustvořitel Assassin’s Creed série. Takže co? Momentálně to pro THQ zase vypadá docela dobře. Jen aby to netrvalo do prvního komerčního neúspěchu některého ze jmenovaných titulů.

 

Nejnovější články