Stín nad L.A. Noire: vývojáři si stěžují na nekompletní credits
zdroj: tisková zpráva

Stín nad L.A. Noire: vývojáři si stěžují na nekompletní credits

4. 6. 2011 23:27 | Byznys | autor: Martin Bach |

Když už se v těchto dnech nebavíme o Los Angeles v souvislosti s E3 2011, řešíme Město andělů v nedávno vydaném L. A. Noire. Hra, která zaujala nejen Vaška Rybáře v naší recenzi, ale i naše tři čtenáře, kteří publikovali své čtenářské recenze (čtěte verdikty od corfera, rage a hanocriho), se ale nyní potýká i s jednou nepříjemností. Podle některých vývojářů z Team Bondi totiž v závěrečných titulcích hry nebo v manuálu chybějí jména více jak 100 vývojářů, kteří se na hře podíleli.

Naštvaní tvůrci se rozhodli na celou záležitost upozornit na speciálně zařízených internetových stránkách, kde se můžete podívat i na skutečně kompletní seznam lidí, kteří na L. A. Noire v průběhu posledních sedmi let pracovali. Někteří z nich jsou přitom v oficiálních titulcích uvedeni jen ve "speciálním poděkování" (kam se obvykle dávají hlavně členové rodin, kamarádi a PR manažeři), jiní pak chybí úplně. Řada z nich prý přitom neodešla z Team Bondi z vlastní vůle nebo kvůli vlastní neschopnosti, ale třeba jen proto, že jejich práce na hře byla už hotova.

Z pohledu nezaujatého pozorovatele může celá věc vypadat jako bouře ve sklenici vody, ale když se člověk vžije do role lidí, kteří si nyní tak úspěšnou hru jako L. A. Noire nemohou napsat třeba do životopisu, nepůjde o nic příjemného. Situace má navíc i svou právní stránku. Umístění vývojářů do titulků totiž řeší i ustanovení Mezinárodní asociace herních vývojáčů (IGDA), jíž jsou Rockstar i Team Bondi členy. Pokud se tedy opomenutým tvůrcům podaří dokázat, že na hře pracovali více jak 8 měsíců v průběhu celého vývoje, mohou se dočkat určitého zadostiučinění. On už samotný boj za svoje práva je v tomto případě sympatický a může přinést ovoce.

Nejnovější články