Sony prodala milion kusů PlayStation VR a 5,25 milionů kopií PSVR her
zdroj: tisková zpráva

Sony prodala milion kusů PlayStation VR a 5,25 milionů kopií PSVR her

6. 6. 2017 12:17 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Šéf oddělení vývoje Sony Shawn Layden se v obsáhlém rozhovoru pro Time rozpovídal o aktuálním stavu prodejů obou současných verzí konzolí PlayStation a jejich headsetu pro virtuální realitu. Zařízení se doposud milion kusů, což ho dost možná pasuje do vedoucí pozice nad konkurenčními systémy virtuální reality od Oculus VR a HTC.

PlayStation VR uvedla Sony na trh v říjnu loňského roku. Když jsme se pak v únoru dozvěděli, že prodeje přesáhly 900 tisíc kusů, milion byl už jen otázkou času. K překročení milionové hranice nakonec došlo v dubnu. Sony se tímto milníkem pravděpodobně dostala do čela prodejů VR zařízení. Nejedná se o potvrzená čísla, ale podle výzkumu SuperData Research se do konce roku 2016 prodalo na 243 tisíc kusů Oculus Rift a na 420 tisíc HTC Vive.

Pokud se tato čísla alespoň trochu blíží realitě, potažmo pokud v mezičase rapidně nenarostly, má Sony na krku slušný úspěch a náskok před konkurencí, byť dle slov Laydena měli více zapracovat na přípravách a vyrobit mnohem více kusů. Takhle se prý jedná alespoň o dobrý start. Za zmínku stojí i 5,25 milionů prodaných her pro PSVR - každý majitel si v průměru pořídil 5 titulů, ve kterých dle statistik tráví na jedno sezení 25 minut.

pspro zdroj: tisková zpráva

Jak si vedou PlayStation 4 a PlayStation 4 Pro?

Layden se dále v rozhovoru zabývá i konzolemi. Původní PS4 se nezadržitelně blíží hranici 60 milionů prodaných kusů (viz článek) koncovým zákazníkům (nikoli obchodům, kde je toto číslo mnohem vyšší). Nevyhnul se zde ani srovnání s konkurenčním Xbox One, kde na jeden prodaný Xbox připadají v Severní Americe dvě prodané PS4.

V Evropě je tento rozdíl ještě znatelnější, protože zde je stav dokonce 3:1 ve prospěch konzole od Sony. Hlavním důvodem je pravděpodobně několik faktorů – jak dvě výkonnostně odlišné PS4, tak i nejsnazší způsob, jak se dostat k virtuální realitě. Své si ukousnou i atraktivnější exklusivní tituly v čele s veleúspěšným Horizon: Zero Dawn. Uvidíme, jak s tímto stavem zahýbe připravovaná výkonnější konzole Project Scorpio od Microsoftu.

zdroj: Archiv

PS4 Pro je na trhu od loňského listopadu a byť neznáme konkrétní čísla, za uplynulých šest měsíců připadá 1 prodaná PS4 Pro na každé 4 prodané kusy základní verze. Layden opět poukazuje na fakt, že čísla by mohla být vyšší, kdyby nepodcenili zájem a měli k dispozici víc PS4 Pro konzolí, byť se i tak v Sony hovoří o překvapivém úspěchu. Zajímavé také je, že 40 % prodejů Pro verze připadá na majitele původní PS4, kteří přešli na výkonnější konzoli.

V Sony tedy asi nemusí smutnit. V prodejích virtuální reality jsou o kus dál než rivalové z PC, původní PS4 má šedesátku na krku a konkurenta z Microsoftu zatím nechává za sebou. Jenže se blíží E3, s ním snad bližší představení Project Scorpio. Uvidíme, co přinese, a jak se situací zamíchá. 

Nejnovější články