Šéfredaktor EGM bojuje s vydavateli
zdroj: tisková zpráva

Šéfredaktor EGM bojuje s vydavateli

10. 1. 2008 10:10 | Byznys | autor: Redakce Games.cz |

Prestižní americký časopis se pouští do boje s vydavateli, tlačícími na redakci s hodnocením her. Kdo je na vině?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud chtěli distributoři v minulosti potrestat některý z papírových časopisů za špatné hodnocení her, obyčejně si v plátku přestali platit inzeráty. "Jenže teď už nám hry přestávají ukazovat," stěžuje si v úvodníku únorového čísla časopisu EGM jeho šéfredaktor Dan "Shoe" Hsu. A ihned dodává: pokud nám hry nebudete ukazovat, nebudeme o nich sice moci napsat nic špatného, ale pochopitelně ani nic dobrého.

Není to poprvé, co si redaktoři herních časopisů stěžují na sílící tlak distributorů: vzpomeňte na vyhazov šéfeditora Gamespotu kvůli hodnocení Kane and Lynch nebo řadu tlaků UbiSoftu kvůli nízkému skóre Assassin's Creed. A právě UbiSoft jmenuje ve své stížnosti šéfredaktor EGM, tentokrát vedle Midway (kvůli nelibému psaní o Mortal Kombat) a Sony (pro změnu kvůli kritice jejich sportovních titulů). Hsu je dlouhodobě znám tím, že od svého nástupu do čela magazínu před sedmi lety si již řadu vydavatelů znepřátelil svými nekompromisními postoji. Na druhou stranu mu nelze upřít odvahu jmenovat skutečné viníky, k čemuž zpravidla v branži nedochází.

Natolik prestižní časopis jako EGM totiž jistě nelze nařknout ze zaujatosti: jak Hsu vysvětluje, cílem EGM bylo jen přinášet skutečné dojmy z preview verzí tak, jak se jevily jejich redaktorům. Na druhou stranu lze pochopit i vydavatele: negativní reklama ještě před vydáním titulu rozhodně neprospěje a redaktorům se hry zpravidla ukazují v nedodělané podobě s tím, že řadu nedostatků stihnou vývojáři ještě opravit. Podmiňuje-li však vydavatel ukazování her jejich pozdějším kladným hodnocením, je to samozřejmě něco úplně jiného (viz reklamní dárečky Microsoftu recenzentům Halo 3) a zamrzí to zvlášť v případě Assassin's Creed, který je sám o sobě tak kvalitní hrou, že by se UbiSoft k podobným intrikám rozhodně snižovat nemusel.

Nezbývá tedy než doufat, že očernění vydavatelé svoje strategie přehodnotí a začnou třeba více přemýšlet o tom, kolik toho chtějí z her před jejich vydáním opravdu ukázat. A samozřejmě popřát mnoho štěstí i kuráže všem redaktorům, kteří se ocitnou pod podobným tlakem nebo výhružkami. A ptáte se, co EGM? Ti se prý budou o hrách snažit psát dál, jak jen to půjde; i když s nimi vydavatelé přestanou komunikovat.

zdroj: EGM

levis

Nejnovější články