Chromý kůň po tlaku Assassins Creed na sedlo
zdroj: tisková zpráva

Chromý kůň po tlaku Assassins Creed na sedlo

21. 11. 2007 17:17 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Slávu kolem nejúspěšnější nové herní značky posledních let kazí snahy UbiSoftu o ovlivňování hodnocení.

Klinicky prokázáno: kouzlo Jade Raymond zabírá nejen na "honiče" ve fórech, ale i na běžné hráče. Za úvodní týden jich milion sáhlo po Assasssin's Creed, což z něj dělá nejúspěšnější novou herní značku posledních let. Dvě třetiny z celosvětového odbytu tvoří X360 verze, zbytek ta pro PS3.

Pro korektnost nutno dodat, že minimálně stejný podíl jako sympatická producentka na tom má precizně zvládnutá marketingová kampaň, která oblbnula snad každého a o které se rozpovídali dva manažeři UbiSoftu. Nejvíce jim pomohlo odhalení na obálce Game Informeru, předváděčka na E3 2006 s důrazem na interakci s davem, volný pohyb městem a útěk po vraždě, dále vývojářské deníčky s pečlivým výběrem skladeb a dlouhé televizní trailery filmového rázu vysílané v přestávkách NFL či South Parku pro nalákání příležitostných hráčů.

zdroj: Archiv


jak lze ve hře donekonečna šikanovat nebohé chodce

Zatím to zní jako bezvadně odvedená práce, když bychom se z insiderského blogu nedozvěděli o té stinné stránce kampaně. Známý britský server EuroGamer s výrobcem standardně spolupracoval na preview, rozhovorech atd., ale když se mu do rukou dostala finální review-verze, uvědomil si, že Assassins Creed není tak perfektní, jak se zdálo, a rozhodl se dát mu v recenzi "jen" 7/10. Když se to doneslo k UbiSoftu, začal požadovat, aby pod tím samým textem bylo uvedeno skóre 8/10 (btw alespoň osmičkou zkouší podmiňovat garantování exkluzivity mnohé firmy a týká se to i ČR, zejména u her na obálkách papermagu). Dá se to chápat, když to je (po odkladu Haze) pro francouzského vydavatele nejdůležitější titul sezony?

EuroGamer však na tento deal nepřistoupil (narozdíl např. od Oficiálního PlayStation Magazínu v Beneluxu, který prý vyhandloval prvenství za své vyřčení hlášky "tohle je opravdový next-gen", citované na obalu hry), načež UbiSoft se naštval a odstranil z EuroGameru všechny běžící reklamní kampaně na hru a zrušil další plánovanou inzerci i odpískal živý rozhovor s Jade Raymond. Pokud je vše pravda, o čemž osobně nepochybuji, plyne z toho ponaučení, jak vnímat všechny ty desítkové hodnocení, s nimiž se doslova roztrhl pytel. Pro úplnost: 8/10 v naší mega-recenzi pochází čistě z hlavy Michala Jonáše :)


chromý kůň - doporučujeme :)

Hodně zábavný bug o dopravním prostředku s porouchanýma zadníma nohama mimochodem není jediný. Fóra UbiSoftu jsou plná upozornění na zamrzávání PS3 verze s určitými verzemi firmware, což má snad vyřešit nadcházející 2.01.
zdroj: SurferGirl, GI, GameDaily a další

jd

Nejnovější články