Nintendo žaluje tvůrce Palworldu kvůli porušení několika patentů - AKTUALIZOVÁNO
zdroj: Pocketpair

Nintendo žaluje tvůrce Palworldu kvůli porušení několika patentů - AKTUALIZOVÁNO

19. 9. 2024 13:34 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Tohle je asi jedno z nejmenších překvapení v rámci herního byznysu. O tom, že se tvůrci Palworldu, studio Pocketpair (Vážně? Víc okatě to nešlo?) opravdu hodně inspirovalo u Pokémonů, mluvila média, na zcela totožný design poukazovali i fanoušci a v lednu se The Pokémon Company nechala slyšet, že potenciální porušení autorských práv bude řešit její právní oddělení.

Jenže nakonec právní úder přichází z Nintenda, které patří mezi tři hlavní akcionáře The Pokémon Company. Důvodem je asi fakt, že se má hra po PC a Xboxu podívat i na PlayStation 5, a to je už čistě otázka japonské legislativy. Nintendo se podle všeho snaží zasáhnout dřív, než hra na PS5 vyjde - nebo naopak čekalo, až se dostane řešení blíž jejich břehům. Nebo prostě právní oddělení korporátních gigantů pracují pomalu.

Oficiální vyjádření Nintenda je krátké, ale jasné: „Žaloba se zaměřuje na porušení autorských práv a kompenzaci na základě faktu, že Palworld, hra vytvořená a vydaná žalovaným, porušuje celou řadu chráněných patentů. Nintendo bude pokračovat v akcích, které zabrání dalším porušením autorského práva svého duševního vlastnictví, včetně značky Nintendo a duševního vlastnictví, na kterém roky pracovalo.“

Popravdě, vzhledem k tomu, jak i fanoušci dokázali předvádět, že někteří Palové jsou de facto jen lehce upravenou kopií modelů Pokémonů, jak celý marketing kolem hry operuje s termíny jako „Pokémoni se zbraněmi“ a jak prostě celá hra včetně velké části herních prvků doslova evokuje Pokémony, bude to mít Pocketpair v budoucích měsících zřejmě poměrně náročné.

Aktualizace:

K žalobě se vyjádřili i zástupci Pocketpair a zaujímají klasicky jánošíkovskou roli: „Aktuálně si nejsme vědomí, u kterých patentů jsme měli porušit autorská práva. Jsme malé nezávislé studio z Tokia. Naším cílem bylo dělat zábavné hry. V tom chceme pokračovat a přinášet radost milionům hráčů po celém světě. … Je škoda, že nyní budeme muset alokovat velké množství času na věci, které nejsou spojené s dalším vývojem Palworldu. Nicméně uděláme pro fanoušky, co jen půjde, a zajistíme, aby nezávislí vývojáři nebyli omezováni a odrazováni z následování svých tvůrčích nápadů.“

Skoro by se hodilo poznamenat, že udělat kopii existujících Pokémonů není ani tak tvůrčí nápad jako spíš líná kopírka, a že Palworld mohl být tohohle všeho zproštěný, kdyby naopak bylo na straně Pocketpair více té kreativity… Avšak studio je tak či tak v nezáviděníhodné situaci, protože hra jim sice vydělala miliardy, ale v soudní při může jít o mnohem vyšší částku, na kterou ani milionové prodeje stačit nemusí.

Nejnovější články