Vývojářské studio Gearbox Software figuruje na trhu už přes 20 let a až dosud si udržovalo nezávislost. Tento týden se ale stalo dalším z mnoha cílů Embracer Group, mateřské společnosti, která pod svými křídly drží THQ Nordic, Koch Media, Saber Interactive a několik dalších firem.
Po akvizici, která Embracer vyšla na zhruba 1,3 miliardy dolarů, se k nastalé situaci vyjádřil jak šéf Gearboxu Randy Pitchford, tak i výkonný ředitel nového majitele Lars Wingefors. V rozhovoru pro server GamesIndustry například hned zpočátku došlo k vyjasnění vztahu mezi oběma subjekty.
Dle Pitchfordových slov nejde tak úplně o ztrátu nezávislosti. Strategie Embraceru spoléhá na autonomní rozhodování jednotlivých subjektů při sledování jejich konkrétních cílů. Hlavní výhodou pro Gearbox je přístup ke kapitálu a zdrojům, které společnost může nabídnout. Právě jejich nedostatek měl být dle Pitchforda v minulosti pro Gearbox nejvíce limitující.
V průběhu historie studia údajně přišlo množství nabídek k akvizici, ale cílem nikdy nebylo firmu prodávat. Pitchford sám o sobě hovoří jako o kreativci, který potřebuje stále tvořit zábavný obsah pro publikum, což ostatně v jeho případě přesahuje herní průmysl, realizoval se i jako kouzelník.
Gearbox má i vlastní vydavatelský label, ten by akvizice neměla negativně ovlivnit. Naopak se taktéž bude v budoucnosti moci opřít o zdroje, které vycházejí z mateřské společnosti. Nový majitel by ostatně neměl mít vliv ani na spolupráci Gearboxu a 2K na značce Borderlands.
V rozhovoru pro magazín Venturebeat Pitchford také zmínil celou řadu konceptů nových IP, které má Gearbox v zásobě. Ty dosud čekaly jen na partnera, který bude ochoten vyzkoušet něco nového. Otázkou zůstává, jestli se Gearboxu konečně podaří přinést nějakou zajímavou novinku.
Studio se totiž dlouhodobě trápí a kromě úspěšné značky Borderlands má na svém kontě v posledních letech spíše propadáky. Značka Brothers in Arms, po jejímž návratu hráči dlouhé roky volají, skončila neslavným zrušením projektu s podtitulem Furious 4, Aliens: Colonial Marines byli doslova katastrofálním případem nenaplněných slibů. Skoro deset let starý Duke Nukem Forever byl už ve své době zoufale zastaralý a multiplayerová akce Battleborn skončila dřív, než pořádně začala.
Ani pověst samotného Pitchforda není ideální, kromě opakovaných nenaplněných slibů jej v minulosti postihla kontroverze týkající se údajného USB úložiště obsahujícího kromě citlivých dokumentů Gearboxu také dětskou pornografii.
Kromě toho si měl Pitchford také sám přivlastnit 12 milionů dolarů, které byly určeny jako bonusy vývojářskému týmu za Borderlands 2, tento spor ale nakonec žaloba prohrála. Ani v případě Borderlands 3 se tým nedočkal slíbených kompenzací. Dabér robota Claptrapa jej předloni obvinil z fyzického napadení, k němuž mělo dojít v roce 2017 během akce GDC.
Kam až sahá odvaha Embraceru financovat nejisté projekty studia, které se v posledních letech příliš nepředvedlo, to ukáže až čas. Navzdory množství akvizic studií i starších značek jsme se od něj zatím kromě několika remasterů žádného zázraku nedočkali.