Electronic Arts se chlubí úspěšným hospodařením a slibuje Mirror's Edge 2 na jaro 2016
zdroj: Archiv

Electronic Arts se chlubí úspěšným hospodařením a slibuje Mirror's Edge 2 na jaro 2016

6. 5. 2015 15:09 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Jestliže výsledky hospodaření za třetí kvartál naznačovaly, že fiskální rok 2015 bude pro Electronic Arts úspěšný, čísla za poslední čtvrtletí a celý účetní rok to potvrzují a několikrát výrazně podtrhují. Rok a půl trvající vláda Andrew Wilsona v čele EA se soustředí na osvědčené značky, zavírání problematických studií (Maxis), rušení nedostatečně výdělečných her (F2P divize) a projektů, ukončení experimentů předchůdce Johna Riccitiella a obecně se snaží minimalizovat jakékoli rizika. A tohle všechno začíná nést ovoce. Na internetovou pověst EA to sice žádný vliv nemá, ale to podstatné se vedení EA daří: uspokojit požadavky akcionářů.

Příjem EA před zdaněním vzrostl meziročně z 534 milionů dolarů na 806 milionů, přičemž celkové tržby vzrostly meziročně s 4,02 miliardy na 4,32 miliardy dolarů. Podstatné je, že více než polovina tržeb, konkrétně 2,2 miliardy dolarů, pochází z digitálního byznysu EA, který se v dalších letech stane zcela zjevně hlavním zdrojem všech příjmů firmy. To samé platí pro byznys mobilního charakteru, který se na tržbách podílel, pro EA rekordní, částkou 524 milionů dolarů. Digitální budoucnost se nám před očima mění v digitální současnost.

K největším tahounům úspěšného hospodaření EA za účetní rok 2015 patří dle očekávání Dragon Age: Inquisition, Battlefield 4, FIFA 15 i FIFA 14 (!), NHL 15 a Battlefield: Hardline. Kombinované prodeje zmíněných a dalších postrčili EA do role vydavatele č.1 na platformách PS4 a Xbox One za fiskální rok 2015. Zástupci EA v souvislosti s tím ovšem zdůraznili, že nehodlají v následujícím období zapomenout ani na dosluhující platformy PS3 a X360. Konkrétní plány však v tomto smyslu neodkryli.

Na fiskální rok 2016 počítá EA prakticky se stejnými tržbami jako za rok 2015. Cílem je utržit 4,4 miliardy dolarů, což by měl zajistit předpokládaný úspěch tradičních značek typu FIFA 16 v kombinaci s rostoucím portfoliem mobilních titulů.

zdroj: Archiv

Vedení EA třeba spoléhá na předpokládaný úspěch střílečky Star Wars Battlefront, které by se mělo prodat 9-10 milionů kusů, přestože hra vyjde pouze na PC a nových konzolích. Během konferenčního hovoru po zveřejnění hospodářských výsledků sice vyšlo najevo, že případné tržby z prodeje SWB musí EA ponížit o tučný licenční poplatek pro Disney, ale z dlouhodobého hlediska by se měla produkce Star Wars titulů zásadně vyplatit.

V dlouhodobějším měřítku mohou hráči rovněž počítat s vydáním Titanfall 2 mezi březnem 2016 a 2017, ale už na tento fiskální rok (březen 2015 - březen 2016) EA připravuje pokračování Plants vs Zombies a zmínka též padla o vydání Mirror's Edge 2 (jaro 2016) a nových Need for Speed hrách pro konzole i mobily. Lze tedy předpokládat, že se konkrétnější informace o zmíněných hrách dozvíme během letošní E3, která probíhá od 16. do 18. června v Los Angeles.

Nejnovější články