EA popírá spekulace o konci série Dead Space a týmu Visceral
zdroj: Archiv

EA popírá spekulace o konci série Dead Space a týmu Visceral

6. 3. 2013 12:40 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Update - Nedlouho poté, co se skrze utajený zdroj Videogameru rozšířila do světa spekulace o zrušení preprodukce dalšího dílu série Dead Space, potažmo rozpuštění studia Visceral Montreal kvůli tomu, že prodeje Dead Space 3 nenaplnily vysoká očekávání managementu, se zástupce EA vyjádřil v tom smyslu, že jde o nepravdivé informace.

Jiný zástupce EA se už předtím vyjádřil pro CVG v podobném, i když více rezervovaném stylu: „Přestože jsme neoznámili prodeje Dead Space 3, jsme hrdí na hru i sérii, která je nadále pro EA důležitou značkou.“ Své k celé věci na osobním Twitteru „řekl“ i Dino Ignacio, šéf týmu odpovědného za UI her od Visceral Games, podle něhož jsou zvěsti a spekulace o konci týmu značně přehnané.

Zatím se z těchto protichůdných zpráv obtížně skládá nějaký ucelený obrázek, ale jisté je, že něco se bude se značkou Dead Space dít, stejně jako s jejími tvůrci. Transformace týmu? Nová značka? Uspání Dead Space na nějakou chvíli? Variant je mnoho, počkejme si na výsledek.

Původní zpráva - Server VideoGamer přišel se zajímavou zprávou. Podle nejmenovaného zdroje Electronic Arts zrušila přípravu Dead Space 4 a sérii uložila k ledu či definitivnímu odpočinku (ono to k sobě nemá nikdy daleko). Podle tajného zdroje tvůrci z Visceral Games pracovali na prvních náčrtech příběhu a prototypech pro čtvrtý díl, ale neuspokojivé prodeje Dead Space 3 vystavily celé sérii stopku.

Hovoří se dokonce o tom, že v rámci restrukturalizace hrozí konec celému Visceral Montreal a při vývoji Dead Space 3 byla hra blízko zrušení. Důvodem byly příliš velké náklady, takže se během vývoje snažila EA do nebes stoupající rozpočet seškrtávat, jelikož začínalo být jasné, že při této konstelaci na sebe hra prostě dostatečně nevydělá.

Ostatně, s tím možná souvisela i snaha udělat ze hry víc epickou akci, než „malý, komorní“ akční survival horor pro omezený hráčský segment – protože v tomhle žánrovém poli leží vytoužená země většinového hráče. Není to překvapivé, navzdory úspěchu neměl Dead Space takový účinek na hráče, aby se zaplatil dražší vývoj. Stále to byla série pro menší hráčský segment, a jak asi narůstal rozpočet trojky, bylo třeba pokusit se finanční záležitosti zachránit.

Ostatně už loni Frank Gibeau říkal, že by potřebovali oslovit větší skupinu hráčů a prodat pět milionů kopií, aby udrželi sérii naživu – což je na značku Dead Space pořádná výzva. Oficiální čísla prodejů zatím nemáme, ale oproti dvojce si v Británii trojka vedla hůř, propad byl 27 procent v prvním týdnu a prodeje ještě více.

Momentálně nevíme, jak je na tom Visceral Montreal. Jeden z bývalých zaměstnanců řekl, že bylo celé studio rozpuštěno, EA už dříve oznámila, že bude studia v Montrealu a Los Angeles restrukturalizovat, což zahrne přesun lidí na nové pozice a malý počet propuštěných.

Pokud ke zrušení Dead Space 4 došlo – a je to celkem pravděpodobné a logické – stojí za tím nutné marketingové rozhodnutí. Pokud si řeknete, že když jsou alespoň dolar v plusu, vyplatilo se to, není tomu tak. Jde o zaměstnání velkého množství lidi po poměrně dlouhou dobu a výsledkem této investice nemohou být nedostačující zisky.

Nad Dead Space tenhle Damoklův meč visel delší dobu. Původně docela malá hra, která překvapivě uspěla, se stala rozmáchlou produkcí, která na sebe nutně potřebuje natáhnout větší množství hráčů, než učinila jednička a dvojka (viz kvalifikované odhady prodejů předchozích dílů, které se oněm pěti milionům stěží blížily). A vzhledem k tomu, jak začíná být trh poměrně plný third person stříleček a jejich pokračování, tak k záchraně nestačili ani nově příchozí hráči, kterých asi moc nebylo.

Dead Space prostě není či nebyla tak populární a zaběhlá značka. Ostatně, na stejném poli si vylámali zuby silnější borci, viz Resident Evil 6. Háček totiž nevězí v tom, že by odklon v rámci žánru odradil stávající hráče (většina, ne všichni, z nich nový díl stejně koupí), on jen nestačí k tomu, aby přilákal dost nových, kteří by vyrovnali „odpadlíky“ a zaplatili narůstající ceny vydání hry.

Resident Evil má ale na rozdíl od Dead Space mnohem větší prodejní potenciál a stabilizovanou hráčskou základnu, která dovolí i několikeré zakolísání. EA se pokusila udělat z Dead Space velkou hru, což se nepodařilo a hráči potvrdili spíše klesající zájem o značku – čímž ji logicky zbavili atraktivity pro další investice.

Nejnovější články