Dle analytiků prodá Modern Warfare 3 dvojnásobek toho, co BF3
zdroj: tisková zpráva

Dle analytiků prodá Modern Warfare 3 dvojnásobek toho, co BF3

25. 10. 2011 10:52 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Michaela Pachtera, analytika z Wedbush Morgan Securities, máme rádi. Občas připomíná vědmu,...

Michaela Pachtera, analytika z Wedbush Morgan Securities, máme rádi. Občas připomíná vědmu, kterou potkáte na pouti a za stovku vám vyvěští partnera, úspěch v práci a pohlaví prvního dítěte, ale nškdy mají jeho analytické odhady rozumné základy a ve výsledku se realita jeho předpokladům velmi přiblíží. Nyní se vyjádřil k tomu, jak podle něj zahýbe duo stříleček Modern Warfare 3 a Battlefield 3 herním trhem, a jak si oba tituly povedou ve vzájemném souboji.


Pokud byste čekali, že tohle bude rok Battlefield 3 a tím pádem i rok, v němž EA dosáhne svého vytouženého sesazení Call of Duty z FPS trůnu, budete Pachterovými předpoklady překvapeni. Podle něj se budou obě hry velmi významně podílet na celkových tržbách herního trhu, ale v otázce samotného počtu prodaných kusů bude vítězem opět Modern Warfare / Call of Duty. MW3 se totiž dle jeho odhadu prodá ve čtvrtém kvartálu šestnáct milionů kopií, zatímco Battlefield 3 „pouze“ osm milionů.

Pro následující období Pachter tipuje, že MW3 přidá dalších osm milionů, zatímco Battlefield jen miliony dva. Jestli se tyto predikce vyplní, na to si budeme muset počkat do konce tohoto kvartálu. Celý herní trh se každopádně vyprofiloval tak, že právě válečné FPS se stávají primárními hvězdami prodejů. Pokud se Pachterovy předpoklady vyplní (a co se týče celkového objemu prodejů, rozhodně nejde o nějaké zcestné hádání), obě hry by dohromady za jeden kvartál vydělaly 1,4 miliardy dolarů, což by představovalo 15% z celkových tržeb herního průmyslu v daném období.

Proč by tedy nakonec měly být prodeje obou her shodně souběžně vysoké, ale nakonec stejně "vyhraje" Modern Warfare 3? Pachter si je celkem jistý, že tu nebude žádný souboj či přetahování hráčů. „Odhaduji, že polovinu konzolových kopií Battlefield 3 si koupí lidé, kteří si zároveň koupí i Modern Warfare 3 - dva až tři miliony lidí si prostě koupí obě hry. Nemyslím si, že by u těchto dvou titulů mělo docházet ke vzájemné kanibalizaci prodejů“.

Je pravda, že mainstreamový hráč, který tvoří základnu kupní síly u Call of Duty, si pravděpodobně pořídí obě hry, protože patří ke stejnému žánru a primárně se soustředí na kampaň. Zatímco můžeme argumentovat, že obě hry táhne hlavně multiplayer, u nějž má každá z her svá vlastní specifika, pro prodeje jsou důležití právě občasní hráči, kteří toho přes rok moc nenahrají, ale ve chvíli, kdy vyjde Call of Duty, okamžitě zainvestují a následně si užijí kampaň a občas si zahrají kooperaci s kamarádem.

Právě tohoto fanouška však chce ulovit i EA, vždyť i proto jsme viděli tak masivní a plošnou marketingovou kampaň. Na ní tradičně sází i Activision, ostatně oba giganti vydali jen na propagaci těchto dvou titulů po sto milionech dolarů. Jen na propagaci! V té sumě nejsou započítané náklady na vývoj. Takže... bude mít Pachter nakonec pravdu?

Nejnovější články