The Shrouded Isle vám dokáže, že být veleknězem temného boha je dost nebezpečné povolání
Každé zaměstnání, včetně sbírání rozkvetlých kytiček na zelené louce, dokáže být stresující, pokud je váš nadřízený dostatečný tyran. Hrozba seřvání, ponížení, sebraných bonusů nebo dokonce vyhazovu však není nic proti tomu, co vás čeká v roli vrchního kněze slovanského boha Černoboha. Jak už naznačuje jeho jméno, tenhle šéf nebude trpět žádná selhání. Pokud mu neobětujete dost lidí a nespálíte dost kacířských knih, vyleze z oceánu a rozpoutá takovou tirádu, že si to vaše rychle chladnoucí mrtvoly za rámeček nedají. Kariérní prospekty v simulaci The Shrouded Isle jsou opravdu velmi krátkodobé.
LongPlay – Beyond Good & Evil #6
Jatka mají kluci za sebou, blíží se závěr hry. Stačí sehnat dost perel na nákup nezbytných součástek a hurá do poslední fáze hry, do vesmíru. Stihnou to Vašek s Adamem v průběhu tohoto vysílání? Zjistíte to jedině tak, že se budete dívat (a případně jejich počínání komentovat) také.
Když se ze hry vlivem vývoje stane retro. Po dvaceti letech vyšlo RPG Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar
Tohle se opravdu nestává moc často. Cleveland Mark Blakemore před více jak 20 lety začal vyvíjet hru Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar, která se inspirovala v klasikách jako Wizardry, Might & Magic nebo Dungeon Master a brala si za cíl překonat tyto tituly. Možná se to tenkrát zdálo jako snadno dosažitelný cíl, ale po 20 letech vývoje můžeme konstatovat, že to byl naprosto šílený nápad. Hra je nicméně venku, za "plnou cenu", s obřím obsahem a pro váhavce je tu demo.
Spolupracovat, nebo zavraždit? Autoři Hunt: Showdown popisují vývoj svého napínavého hororu
Lidstvo je pozoruhodně neschopné spolupracovat i v situacích, kdy by to pro něj bylo velmi výhodné. Vezměte si například premisu multiplayerové FPS Hunt: Showdown. Svět zamořily zrůdy pekelné a je potřeba s nimi urychleně skoncovat. Naštěstí existují elitní lovci ozbrojení nejmodernějšími zbraněmi (na poměry 19. století), co si s nimi dokážou poradit. Tak paráda, ne? Všechny je pošleme do útoku a démoni nemají šanci! Jenže… ne. Ve skutečnosti se lovu zúčastní několik dvoučlenných týmů, které budou navzájem (někdy i násilně) soupeřit o odměnu. Jak přesně to bude fungovat, to autoři z Cryteku vysvětlují ve svém prvním vývojářském deníčku.
Slova „smrt na vozíčku“ získávají v podání B.J. Blazkowicze nový význam
Asi nikdy by mě nenapadlo, že v souvislosti s Wolfenstein II: The New Colossus uslyším otázky, jaké máte možnost slyšet v následujícím videu. „Jak se vám povedlo udělat boj na vozíčku tak zábavným?“ patří spíš k tomu, jakou nadsázku od hry můžete čekat. Už ve svých dojmech z E3 Martin zmiňoval, že sekvence hraní na invalidním vozíčku je zábavná a z hlediska designu nápaditá.
Padly mi čtyři legendárky! Svou armádu skřetů v Middle-Earth: Shadow of War poskládáte i z loot boxů
Jedním z nejzajímavějších prvků Middle-Earth: Shadow of Mordor byl takzvaný Nemesis systém, který se staral o mocenskou hierarchii ve skřetích řadách. Skřeti mezi sebou navzájem zápasili, aby se dostali k lepšímu postavení a tedy i pořádnému vybavení. A vy jste samozřejmě jejich úspěchy a neúspěchy přímo ovlivňovali. V pokračování Shadow of War se tento systém dočká mnohých změn – přibyly Nemesis pevnosti a můžete si verbovat vlastní skřetí armádu. A nebo se vrhnete na otevírání bedniček.
To nejlepší z Games.cz - mrazivá horka
Část redakce hraje sportovně-knižní Pyre, část dohání resty a všichni se potí. Tropické dusno v tomhle týdnu rozháníme myšlenkami na různé mrazivé hry - ať už je to čerstvě oznámené rozšířené The Frozen North do online survival hry Conan Exiles, expanze Knights of the Frozen Throne pro Hearthstone, nebo chystaný datadisk The Frozen Wilds pro Horizon: Zero Dawn. Než se ale k mrazivým titulům dostaneme, máme pořád co dělat. Třeba hrát výbornou multiplayer akci Splatoon 2, která jen potvrzuje, že Switch za to opravdu stojí. Stejně tak nás potěšila i Steel Division: Normandy 44, které se věnuje i Lukáš v Games TV. Přejeme příjemné čtení, dodržujte pitný režim a dejte si nějaký dobrý ledový drink. Třeba Frozen Daiquiri.
Darkest Dungeon: The Crimson Court - recenze
„Ty zmáčené, do bažin pozvolna se nořící kamenné terasy a rozlehlé zahrady jsou svědky dávno zapomenutého veselí a stále palčivé lítosti...“ A palčivá je také žízeň po krvi, jež sužuje prokleté obyvatele bažinaté oblasti rozsáhlého nádvoří kdysi přepychového panství, dlící v těsném sousedství vaší rodinné usedlosti. Toho děsem protkaného dědictví vašeho tajuplného, napůl šíleného předka. K těm nejodpornějším hrůzám a děsům, které na vás číhaly ve smrtonosných útrobách a hnilobných labyrintech temných kobek, přibývá v datadisku The Crimson Court nejen jedna masivní, bodavým hmyzem prošpikovaná oblast, ale také nová naprosto unikátní herní mechanika. V neposlední řadě se vám také představí jeden zarytě (sado)masochistický hrdina, jehož vlastní utrpení jej transformuje do mocného bijce, jenž miluje tanec na prahu vlastní smrti.
Třetí sezóna For Honor přinese Gladiátora, Horala a systém turnajů
„Doposud jsme hlavně opravovali a vylepšovali různé prvky a přidávali průběžně nový obsah, ale teď konečně můžeme přinést něco opravdu nového,“ slyšíte v novém videu, které připravuje For Honor na třetí sezónu. Když odhlédnu od faktu, že hra bude mít konečně dedikované servery (viz článek), je podle mne největší novinkou zavedení Ranked systému a především turnajů. Třetí sezóna ale přinese samozřejmě mnohem víc, včetně map a dvou nových bojovníků.
Hry zdarma: parádní kyberpunk, sandboxová kovbojka a simulátor močení
Robert Yang se vrací se svou další hříčkou, tentokrát simulátorem močení (a nejen toho) na veřejných toaletách! Krom něj si však z freewarovek můžete zahrát i vynikající kyberpunkovou adventuru a rozpracovaný titul nabízející survival na Divokém západě.
Batmanovi od Telltale začne už brzy opět zatápět dvojice Joker & Riddler
První sezóna Batmana se Telltale zřejmě osvědčila natolik, že ta druhá na sebe nenechala dlouho čekat. První epizodu druhé řady s názvem The Enigma dostaneme v rámci druhé série Batman: The Enemy Within už 8. srpna a všichni zájemci o hru by se měli připravit na spoustu zapeklitých situací.
Slovenská vývojářská scéna se rozrůstá, působí zde skoro 30 firem
Slovak Game Developers Association vydala tiskovou zprávu, která shrnuje aktuální situaci ohledně vývoje her na Slovensku. Marián Ferko, prezident SGDA k průzkumu říká: „Tvorba počítačových a digitálních her má na Slovensku mimořádně dlouhou tradici, která sahá do 80. let. Na trhu působí subjekty schopné uspět v mimořádně tvrdé konkurenci a zařadit se svou tvorbou po bok světové špičky.“
Nex Machina - recenze
Žánr top-down stříleček je prastarý. Jeho kořeny sahají až do šedesátých let, kdy v roce 1962 Steve Russell vytvořil hru Spacewar!, dokonce ještě předtím, než Led Zeppelin nebo Pink Floyd natočili své nejslavnější desky. Historie videoher je zkrátka starší, než kam sahá povědomí řady lidí o nich. A top-down střílečky, proslavené nejvíc hrami jako Asteroids nebo Space Invaders, jsou žánrem, který tu s námi už nějaký ten pátek je. Má i v roce 2017 co nabídnout? Tvůrci Nex Machina jsou evidentně přesvědčeni, že ano.
Střílečka TauCeti Unknown Origin od českých tvůrců Dead Effect kooperaci nabídne, ale nenutí vám ji
České studio BadFly Interactive se vrací a po dvou dílech akce Dead Effect má zase o něco vyšší ambice. S novinkou TauCeti Unknown Origin míří do vesmíru na reálně existující hvězdu Tauceti f a její soustavu, neprobádaný, podivný svět. Vy jako trosečník musíte přežít, ovšem kromě klasického craftingu čekejte především propracovaný FPS systém. TauCeti Unknown Origin bude kooperativní sci-fi akce pro až osm hráčů, ovšem svoji multiplayerovou složku vám nutit nebude.
The Evil Within 2 bude mít propracovanější psychologickou složku hororu i crafting
Vývojáři z Tango Gameworks postupně dávkují jednotlivé kousky informací o The Evil Within 2 a po minulém traileru se přímo rozpovídali ve videu, které se víc věnuje konceptům samotné hry. Ačkoliv v něm najdete spoustu klasických prohlášení typu, že všechno je o něco lepší a každý si tu něco najde, v několika případech byli konkrétní. Co tedy můžete od pokračování, ani ne tak dobrodružství, jako spíš utrpení Sebastiana očekávat?
Buďte lepší než Rosberg, F1 2017 představuje výrazně rozšířený kariérní mód
Čas na další formule se blíží, což je pro hráče předchozí výborné (recenze) hry dobrá zpráva. Chystaná F1 2017 by totiž neměla znovu vymýšlet kolo, ale naopak na silných základech povedené loňské hry stavět a rozšiřovat je o kus dál. Přesně to chce třeba dělat s módem kariéry, který má být v letošním díle rozšířený nejvíc ze všech částí hry.
Retro GamesPlay – Wizards & Warriors
Jméno David W. Bradley většinou nepadne, když dojde na vyjmenovávání nejvýznamnějších nebo snad legendárních herních vývojářů a designérů. Při tom na to má nárok. Sice jako hlavní designér nestojí za desítkami titulů, ale těch několik, které má na kontě, rozhodně výraznou stopu zanechaly. Ostatně, hry jako Wizardry VI: Bane of the Cosmic Forge (1990) nebo Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant snad něco říkají každému, kdo se o hry zajímá. A pokud hry berete jako svou vášeň, tak budete určitě znát i další Bradleyho titul – Wizards & Warriors z roku 2000. Pokud vám ale název nic neříká, tak se dívejte, hru vám předvedeme.
Dámská jízda začne v nové hře ze série Uncharted už tento měsíc
Čas letí a leckdo by mohl zapomenout, že majitele PlayStationu letos čeká návrat dvou velkých a oblíbených sérií. Zatímco na Gran Turismo Sport si budeme muset počkat do října, nový díl Uncharted dostaneme ještě tento měsíc. Většina z vás už jistě ví, že Nathan Drake si dá v The Lost Legacy pohov a otěže převezmou dvě dámy známé z předchozích dílů. Na to, co je čeká a proč šel Drake z kola ven, se teď můžete podívat v novém videu.
Pouštní prostředí v Conan Exiles zchladí velké rozšíření The Frozen North
Když se řekne Conan Exiles, může se vám vybavit ledasco. Někomu tabu bořící editor pánského přirození, jinému zase poměrně monotematické herní prostředí. Conan doposud sázel především na vyprahlou poušť, což blížící se update radikálně změní. Poušť sice i nadále zůstane, ale na severu dostane bratříčka v podobě zasněžených mrazivých lokací. Ty do hry přidá zatím největší update jménem The Frozen North.
Do strategie Stellaris přibydou syntetické formy života a mají plán
Stejně jako u jiných her ze svého portfolia, ani u Stellaris Paradox nekončí s vydáváním nového obsahu. Tentokrát si na své přijdou všichni ti, kteří si chtěli zahrát za uměle stvořený život na mechanické či biologické bázi. I když u těch Borgů se o tom dá polemizovat. Cestou k tomu bude nové DLC s názvem Synthetic Dawn a přinese možnosti, jak vést civilizace a společnosti, které vznikly uměle. A klidně přitom můžete začít vyhlazovat organiky, ale nikdo vás k tomu nenutí.