Bury Me, My Love – recenze
Většina her pojednávajících o daleké, strastiplné cestě plné nebezpečí, příkoří a zrady vám dá do ruky meč nebo pistoli. Bury Me, My Love si vystačí s mobilním telefonem, a dokonce na tu cestu ani nepošle vás. Vy zůstanete sedět pěkně doma ve válkou zpustošené Sýrii, zatímco vaše manželka se snaží dostat do Evropy, kde na ni snad nebudou z letadel padat bomby. Je to občas smutný, občas veselý, celou dobu lidský příběh.
Ředitele Gearboxu žaluje jeho bývalý právník kvůli podvodům a dětské pornografii
Nový rok je starý sotva dva týdny a už tu máme další pěkný soudní spor v herním průmyslu, tentokrát ale ještě daleko bizarnější, než bývá zvykem. Středem pozornosti je studio Gearbox Software, autoři série Borderlands, konkrétně jeho ředitel Randy Pitchford a bývalý právní zástupce Wade Callender. Primárně jde samozřejmě o peníze, ale kromě toho se probírá i dětská pornografie a divné sexuální večírky.
Epic Games Store má nyní stejný systém vracení peněz jako Steam a chystá spoustu funkcí
Před Vánoci spuštěný Epic Games Store je, a ještě nějakou dobu bude, v plenkách. Momentálně postrádá spoustu uživatelsky žádaných funkcí, ale tvůrci k prosbám nejsou hluší. Postupně přibudou nejžádanější prvky, ale musí se začít těmi opravdu důležitými, jako je možnost vrácení peněz v případě nespokojenosti.
Hardware Club #24: CES 2019
CES 2019 je za námi. A tento rok, na rozdíl od toho minulého, si hráči přišli na své. Nvidia i AMD se trumfovali s oznámeními hardwaru, na pódiu v Las Vegas dokonce tým zelených představil novou grafiku střední třídy GeForce RTX 2060. A o tom všem se pobavíme v dnešním Hardware Clubu.
Sekiro: Shadows Die Twice odvypráví příběh hlavní postavy skrz hratelné flashbacky
Novináři z Game Informeru pokračují v odhalování exkluzivního materiálu, který pořídili přímo v kancelářích From Software. Už jsme se díky nim dozvěděli, že v Sekiro: Shadows Die Twice bude klasický systém zkušeností, o které po smrti nepřijdete, což je opak toho, jak to fungovalo v Dark Souls. Nyní ukázali záběry z nové lokace a lehce pohovořili o soubojích.
Uplynulý týden očima redakce: Ace Combat, Destiny a nové grafické karty
Poklidné lednové vody nám rozčeřil Activision, respektive Bungie. Jejich rozvod předpokládal asi málokdo a už vůbec jsme něco podobného nečekali takhle ze začátku nového roku. Alespoň tu máme první velké překvapení letoška. Co nás naopak moc nepřekvapilo, byla nejsledovanější videa loňského roku. Až na tiskovku EA jde o ty největší a nejpopulárnější značky u nás a tak není divu, že jste na ně tak rádi a tak moc koukali.
LongPlay – Detroit: Become Human #2
Po pozvolném rozjezdu začíná v Detroitu pomalu přituhovat. V úvodním díle potrápilo Lukáše především ovládání, dnes by mělo kromě těžších quick time eventů dojít i na zlé technofoby, honičky a pár dalších vypjatých situací. Markus je zatím v bezpečí, ale Kara s Alice vyměnily doupě agresivního Todda za ulici bez přístřeší, kde je jim navíc v patách protideviační jednotka. Jak tohle může dopadnout?
Pro singleplayerovou část Battlefleet Gothic Armada 2 si připravte i stovku hodin
Vesmírné bitvy ve světě čtyřicítkového Warhammeru jsou za dveřmi, ale ještě než se do nich za dva týdny naplno ponoříte, můžete své smysly namlsat novými záběry z příběhové kampaně. Vlastně příběhových kampaní, protože Battlefleet Gothic Armada 2 vás vezme rovnou na tři epické výpravy.
V Total War: Three Kingdoms bojují kromě mocichtivých tyranů i hrdinové
Ču-ke Liang, největší stratég své doby, jede krásnou čínskou krajinou a nemá do čeho píchnout. Země kolem něho je rozervaná válkou, lidé úpí, trpí a tupí vojenské meče svými lebkami. A to se Liangovi nelíbí, protože Liang je dobrý člověk. Existuje v celé Číně aspoň jeden vladař, který by si zasloužil jeho služby? Ano, možná existuje, jak vám ukáže nový trailer na Total War: Three Kingdoms. A jsou tam i pandy.
Best of 2018: Nejpůsobivější audiovizuální styl
Že hry umí vykouzlit působivé vizuály, víme už desítky let. Nejeden titul leckdy spoléhá právě na svoji audiovizuální stránku a za vítěznou trojici dáváme jako redakce ruce do ohně ve všech směrech. Perfektní kombinace grafiky, vizuálního stylu a doprovodných zvuků nás letos u níže představených her naprosto odzbrojily.
Nejčtenější články týdne: nejočekávanější hry, Metro i battle royale
Bestofka pokračují a ještě nějaký ten čas pokračovat budou, proto není divu, že se jedno z nich vydrápalo mezi nejčtenější články týdne i tentokrát. Šlo o nejlepší RPG, kategorii, ve které se umístilo i Kingdom Come: Deliverance. Na kterém místě? To už určitě víte, a pokud náhodou ne, koukejte si to přečíst. Žebříček nejlepších RPG loňského roku byl ale „pouze“ na druhém místě, protože nejčtenějším článkem uplynulého týdne se s přehledem staly naše nejočekávanější hry letošního roku.
Na PC vyšla kultovní Catherine o milostném trojúhelníku a šplhání
Catherine je, jak se můžete dozvědět z recenze Vaška Rybáře, vynikající hra. „Japonská kultovka“ jsou první dvě slova celého textu, a já osobně s jeho nadšením souhlasím. Tahle totálně divná hra, kde řešíte milostný trojúhelník, svatbu, nevěru a nekonečné šplhání na věž z kostek, je zkrátka svá. A abych nezapomněl, taky řešíte ovce. Hodně, hodně ovcí. No a skoro 7 let po vydání na minulé generaci konzolí se konečně dočkalo i PC.
Shadows: Amsterdam – videorecenze deskové hry
Jak to dopadne, když se spojí detektivní téma s Krycími jmény a Dixitem? To vám v unikátním podání předvede Petr Vojtěch ve svižné, humorné, a zároveň informativní videorecenzi. Stolní hra Shadows: Amsterdam je určena pro 2–8 hráčů, kteří mají alespoň 20 minut volného času. Na náš trh se dostává díky vydavatelství Blackfire v češtině, ale kromě pravidel v ní žádné texty nenajdete.
Fight Club #408: Fičení PlayStationů
408. podcast Fight Club jsme pojali volněji a hlavním jeho tématem byl v podstatě výčet úspěchů Sony oznámený na CES. PlayStation 4 je totiž nepřekvapivě pořád na koni, blíží se 100 milionům prodaných kusů a třeba takový Spider-Man už prodal víc jak 9 milionů kusů. Když se daří...
Výkon RTX 2060 ve hrách: vyplatí se za svou cenu?
Novou grafickou kartu GeForce RTX 2060 představila Nvidia v pondělí na CES 2019. Momentálně by už měly být venku všechny recenze hlavních nezávislých magazínů, nic nám tedy nebrání podívat se na výkon novinky podrobněji. Testy se týkají výlučně modelu Founders Edition, nereferenční verze mají dorazit později, až se startem prodejů 15. ledna. Už teď ale můžeme prohlásit, že očekávání se naplnila: aktuální „střední třída“ v podání Nvidie útočí na high-end Pascalu. Jaký je ale poměr cena/výkon?
Best of 2018: Nejlepší akční adventura
Do škatulky akčních adventur může spadnout ledacos a ani letos jsme rozhodování neměli jednoduché. Zakladatel žánru nám to přeci jen trochu usnadnil, neboť letos nový Tomb Raider zase tak fantastický nebyl. Naopak se ale docela povedl Assassin’s Creed Odyssey a k zahození není ani řada dalších her, nicméně nakonec jsme ze všech kandidátů vybrali tři nejlepší kousky, které vyčnívají nad konkurencí .
Odvrácená strana Activision Blizzard: odchody velikánů, pád akcií, diskriminace a rasismus
Společnost Activision Blizzard si zřejmě rok 2018 za rámeček nedá. Kvůli turbulentním událostem pocházejícím z pravděpodobně dobře míněných, ale špatně načasovaných oznámení (teď myslím na tebe, Diablo Immortal) se nad společností stahují mračna. A další nepříjemné zprávy neberou konce.
Už i Ace Combat 7: Skies Unknown dostává battle royale
I když nejsem kovaným pilotem ve stíhačkové sérii Ace Combat, multiplayerový mód battle royale jsem zde opravdu nečekal. Ale taková už je zkrátka realita posledních let. Nicméně se neděste. Ve výsledku vlastně o žádný battle royale nejde. Aspoň ne v podobě, kterou proslavilo PUBG a Fortnite.
Retro GamesPlay – hrajeme akční RPG Nox
V dnešním Retro GamesPlayi se podíváme na klasiku z roku 2000 o Jackovi, mladém pozemšťanovi, kterého nadpřirozené síly přenesou do paralelního vesmíru, kde musí zabít zlou čarodějnici a její armádu nekromantů, aby se mohl vrátit domů. Kromě příběhu Nox nabídla i multiplayer, v datadisku pak dokonce i kooperativní hru více hráčů.
Závislost na hrách by brzy mohla být oficiální diagnóza
Je hraní her nemoc? Americká Entertainment Software Association, která mimo jiné organizuje třeba každoroční výstavu E3, doufá, že ne. Světová zdravotnická organizace naproti tomu uvažuje, že nadměrné hraní zařadí na seznam závislostí. Představitelé obou společností se na začátku prosince sešli, aby o škodlivosti a užitečnosti her debatovali.