Unreal Tournament III (dojmy z dema, benchmarky grafických karet a HW nároky) by mohl být skvělým vzdělávacím prostředkem k výuce architektury procesorů. Tato hra totiž perfektně reaguje na ty nejzákladnější parametry procesorů, jako jsou vyrovnávací paměť cache nebo rychlost systémové sběrnice. Úplně jasně to vyplývá z testu na Anandtechu.
První graf otamtud ukazuje, jak přínosná může být 1 MB, 2 MB nebo 4 MB L2 cache. Procesor 1,8 GHz Intel Core 2 je s 2 MB L2 o 12-13 procent výkonnější, než jeho varianta s 1 MB L2. U 4 MB L2 cache sice nárůst výkonu není tak velký, "jenom" 4-8,5 procent, ale konečný rozdíl mezi 1 MB L2 cache a 4 MB L2 cache činí neuvěřitelných 20 procent a tento rozdíl byste pravděpodobně nedohnali ani zvýšením frekvence.

Něco podobného se objevuje i u rychlosti systémové sběrnice a samozřejmě i u počtu jader. Ty tam jsou doby, kdy hrám bylo naprosto jedno, kolik jader má váš procesor a využívaly jenom jedno. Nyní se má za prokázané, že procesor se čtyřmi jádry a se 1333 MHz rychlou FSB je v UT3 výkonnější, než procesor se čtyřmi jádry a 1066 MHz FSB a nebo s dvěma jádry a 1333 MHz FSB. A to bez ohledu na to, že mají všechny stejnou interní frekvenci 2,66 GHz. Jiná věc je, že procesor s 1333 MHz FSB může být výrazně dražší, než ten s 1066 FSB, takže není pravda, že se takový procesor vyplatí úplně vždy. Rozdíly mohou být velmi malé.

Při srovnání AMD vs. Intel, tedy při přímém srovnání, pokud jsou frekvence procesorů vyrovnané, vychází ze souboje mnohem lépe Intel. Pokud se porovná Intel Core 2 Duo na 3,0 GHz a AMD Athlon 64 X2 na 3,0 GHz, je Intel výkonnější o 26-31 procent. A i když se dá vedle sebe Intel Core 2 Duo E6550 na 2,33 GHz s Athlonem 64 X2 6000+ na 3,0 GHz, je v UT3 stále výkonnější Intel o 7-9 procent a má výkon o 4-10 fps vyšší. Jak jsou na tom všechny nejrychlejší procesory současnosti v globálním srovnání můžete vidět v posledním grafu z Anandtechu:
