Unreal Tournament III odhalený začátkem 2005 se počtem svých odkladů pomalu vyrovnává Stalkerovi. Nejprve byl bit upřednostněním Gears of War a poté rozhodnutím dát konzolovou exkluzivitu PlayStation 3 (šušká se něco o finančním příspěvku od Sony), přestože se již tehdy dobře vědělo, že vývoj pro tuto platformu je složitý a obvykle trvá déle než na X360 (na něj má hra dorazit s odstupem).
Skeptiky tudíž nepřekvapí krok vydavatele Midway, který upozornil své akcionáře o odkladu PS3 verze UT3 z letošních Vánoc na první čtvrtletí 2008 (to samé se mimochodem týká i PS3 podoby multiplatformní FPS BlackSite: Area 51, u níž teď čeká nižší než plánované tržby z důvodu roztříštění propagace). Viceprezident Epicu se situaci snažil uklidnit slovy, že má jít jen o teoretickou možnost posunu a že se pořád snaží stihnout letošní rok, ale rozhodně bych na to nesázel, už jen kvůli jeho dodatku o vydání teprve až na to bude hra kompletně připravena.



Pro většinu čtenářů TISCALI bude nejdůležitější ujištění ohledně PC verze, která je podle Marka Reina pořád stanovena na listopad 2007 (kdo tomu pevně věří, nechť zvedne ruku :) U nás s českými titulky od CD Projektu. Má obsahovat totožné mapy jako PS3 verze, ačkoli ještě nedávno tvrdil, že jich v ní bude o pár méně, neboť konzole by je prý neutáhla kvůli komplexní architektuře (viz město z nových screenshotů). Stav se zřejmě mění každým dnem a časté příspěvky Reina do diskusí jen nahrávají spekulacím, jakkoli je původně myslí dobře. Nadále však platí příslib o vypustění dema před plnou hrou. Aby dal najevo, že tentokrát jen tak nemlží, vyrukoval Epic s definitivními hardwarovými nároky UT3 (de facto potvrzující nástřel z léta):
-
Minimální HW požadavky:
- Windows XP SP2 nebo Windows Vista
- 2.0+ GHz procesor
- 512 MB RAM
- NVIDIA 6200+ nebo ATI Radeon 9600+ videokarta
- 8 GB místa na harddisku
Doporučená sestava:
- 2.4+ GHZ duální procesor
- 1 GB RAM
- NVIDIA 7800GTX+ nebo ATI x1300+