Unreal Tournament III odhalený začátkem 2005 se počtem svých odkladů pomalu vyrovnává Stalkerovi. Nejprve byl bit upřednostněním Gears of War a poté rozhodnutím dát konzolovou exkluzivitu PlayStation 3 (šušká se něco o finančním příspěvku od Sony), přestože se již tehdy dobře vědělo, že vývoj pro tuto platformu je složitý a obvykle trvá déle než na X360 (na něj má hra dorazit s odstupem).
Skeptiky tudíž nepřekvapí krok vydavatele Midway, který upozornil své akcionáře o odkladu PS3 verze UT3 z letošních Vánoc na první čtvrtletí 2008 (to samé se mimochodem týká i PS3 podoby multiplatformní FPS BlackSite: Area 51, u níž teď čeká nižší než plánované tržby z důvodu roztříštění propagace). Viceprezident Epicu se situaci snažil uklidnit slovy, že má jít jen o teoretickou možnost posunu a že se pořád snaží stihnout letošní rok, ale rozhodně bych na to nesázel, už jen kvůli jeho dodatku o vydání teprve až na to bude hra kompletně připravena.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Pro většinu čtenářů TISCALI bude nejdůležitější ujištění ohledně PC verze, která je podle Marka Reina pořád stanovena na listopad 2007 (kdo tomu pevně věří, nechť zvedne ruku :) U nás s českými titulky od CD Projektu. Má obsahovat totožné mapy jako PS3 verze, ačkoli ještě nedávno tvrdil, že jich v ní bude o pár méně, neboť konzole by je prý neutáhla kvůli komplexní architektuře (viz město z nových screenshotů). Stav se zřejmě mění každým dnem a časté příspěvky Reina do diskusí jen nahrávají spekulacím, jakkoli je původně myslí dobře. Nadále však platí příslib o vypustění dema před plnou hrou. Aby dal najevo, že tentokrát jen tak nemlží, vyrukoval Epic s definitivními hardwarovými nároky UT3 (de facto potvrzující nástřel z léta):
-
Minimální HW požadavky:
- Windows XP SP2 nebo Windows Vista
- 2.0+ GHz procesor
- 512 MB RAM
- NVIDIA 6200+ nebo ATI Radeon 9600+ videokarta
- 8 GB místa na harddisku
Doporučená sestava:
- 2.4+ GHZ duální procesor
- 1 GB RAM
- NVIDIA 7800GTX+ nebo ATI x1300+