Zabere Warhammer 40k MMO místo pro další Space Marine?
zdroj: tisková zpráva

Zabere Warhammer 40k MMO místo pro další Space Marine?

14. 10. 2011 15:25 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Na onlinovku ze světa Warhammeru 40,000 s dlouhým a všeříkajícím podtitulem Dark Millenium Online se ze zřejmých důvodů těší mnoho lidí. Nyní se klidné informační vody rozčeřily hned několika zprávami, z nichž ale ne všechny jsou potvrzené. Na fóru Warseer se objevil poměrně rozsáhlý výčet informací, který se týkal povolání, designu hry, přibližného data vydání a dalších detailů s tím, že jde o informace interní od anonymního zdroje. Přečíst si je můžete sami, je toho docela dost.

Nicméně THQ se nyní ozvala a prohlásila, že jde o pouhou spekulaci: „Doneslo se nám, jak některá média uvádějí, že jsme oznámili detaily a datum vydání našeho MMO projektu Warhammer 40,000: Dark Millennium Online. V tuto chvíli THQ nic oficiálně neoznamuje, ani datum vydání, ani uvedené vlastnosti hry, které jsou tak čistou spekulací. Tyto věci oficiálně zveřejníme až později“. Nu, zdá se být jasno, ale znáte to, na každém šprochu... Nicméně s něčím přeci THQ přišlo.

Danny Bilson se totiž trochu obšírněji rozpovídal o tom, jak by mohl být celý projekt zpoplatněn: „Máme v rukávě hned několik odlišných modelů, jak hru monetizovat. Ten správný ale zvolíme s ohledem na termín vydání tak, aby odpovídal potřebám hráče. Půjde o to, co bude v dané době nejefektivnější“. Dilema THQ je jasné, jít cestou pravidelných poplatků, jak se hodlá „živit“ SW: TOR nebo se vydat cestou free-to-play a mikrotransakcí? John Smedley ze Sony Computer Entertainment se dříve vyjádřil, že vidí Dark Millennium Online jasně jako hru, která stojí na prémiovém obsahu.

Bilson v tom ovšem nemá tak jasno. Počítá i s modelem klasického předplatného na každý měsíc: „Při použití tohoto modelu musíte mít minimální základnu předplatitelů. Musíme si spočítat základní věci. Hra stojí tolik a tolik. Na to, aby stále žila a pokračovala, potřebuje ještě tolik a tolik. Kolik tedy potřebujeme předplatitelů, aby byla profitabilní? Tenhle model momentálně dolaďujeme... nebo bude muset být kompletně přepracován“.

Dá se čekat, že THQ se bude inspirovat z případného (ne)úspěchu SW:TOR, která jde odvážně čelem proti současným trendům. Stejně tak se ale může obraz trhu v průběhu roku změnit a je otázkou, zda už nebude v době případného vydání (stále neznáme, ale povídá se o březnu 2012) vládnout v oblasti zpoplatnění MMO her vládnout opět jiný trend.

Pokud patříte mezi příznivce nedávno vydané akce Warhammer 40,000: Space Marine, Bilson pro vás nemá úplně dobré zprávy. Její případné pokračování totiž není vůbec jisté. Podle něj je hra dobrá, ale... Těch ale je hned několik, posuďte sami: „Je to dobrá hra“, říká Bilson. „Vede si dobře. V tomhle světě ale, upřímně, si musíte vést výjimečně dobře, abyste vydělali nějaké peníze, protože vývoj her je drahý“. Přeloženo, zdá se, že titul potkalo současné prokletí her, které nejsou top AAA. Vede si „jen“ dobře, ale ne výborně a podle všeho není komerčně bůhvíjak úspěšná.

Podle THQ spočívá pro hru naděje ve vydání několika DLC, hlavně kooperativního charakteru, což by mohlo prodeje a tržby ze hry ještě jednou nakopnout. Ale konkurenci bude „Mariňákovi“ paradoxně vytvářet jeho MMO bratříček. „Už jsme oznámili, že v MMO bude Impérium, tím pádem i povolání Space Marine. Ta hra bude ve srovnání s klasickým tahovým konceptem velmi akční a já si nejsem jistý, zda tedy zbude na trhu pro pokračování Space Marine ještě nějaký prostor“.

Nejnovější články