Nutno dodat, že komunitu jako důvod uvádí i prohlášení Microsoftu. Dle Bleszinskiho je to však trochu jinak: "Mnoha hardcore hráčům se to (DRM u Xbox One) nelíbilo. S takovým množstvím nespokojených hráčů se vám zkrátka nemůže dařit. Zvláště, když mají zákazníci možnost výběru. Povaha kapitalismu vyžaduje soutěž a Sony toho využila."
Bleszinski dále vykresluje černé scénáře o blížícím se raketovém nárůstu placených DLC, multiplayerových poplatků a všeobecných mikrotransakcí. Je to dle něj jediný důvod, jak zajistit, že vývojáři nepojdou hlady: "Uvidíte digitální edici vaši oblíbené hry s dodatečnými vlastnostmi, které se vás budou snažit nalákat na digitální kopii oproti diskové. (…) Chci, aby vývojáři, kteří se u hry mohli sedřít, dostali peníze z každé kopie jejich hry, a ne GameStop. Fuck me, right?"
Bleszinskiho hysterii tak trochu omlouvá skutečnost, že i v minulosti se velmi vokálně a poměrně smysluplně vyjadřovat pro always online prvky. V dubnu se nechal slyšet, že "technologický pokrok se nemůže bát okrajových případů", čímž v tomto případě myslel například týdenní pobyt v lesích. Ve stejné době také sdělil, že dle něj by se bez always on prvků nikdy neprodalo tolik kopií SimCity nebo Diabla III. Dokonce ještě 13. června po Twitteru poslal sérii filipik na podobné téma jako nyní, strašíc před nárůstem mikrotransakcí a dalších neoblíbených "novinek" v případě pádu DRM a always on prvků Xbox One.
Mno, Bleszinskiho závěrečný argument tak vlastně není moc vzdálený od dojmu, že jde o úspěch komunity, alespoň uděláme-li rovnítko mezi naštvanými komentáři a zákazníky. Což ovšem nutně neznamená, že za celou změnu může jen nenávist směrem k Microsoftu po internetu. Sony využilo ignorantství Microsoftu vůči nemalé části svých zákazníků, Microsoft si po "prohrané" E3 spočítal důsledky, a rozčilovat se vůči vox populi nemá v éře kapitalismu příliš mnoho důvodů. Jakkoliv může být Bleszinskiho požadavek na placení vývojářům/zrušení bazarovek logický a snad i morální, paradigma dává zákazníkovi i jinou možnost, a je-li tato pro něj výhodnější, zákazník po ní sáhne, protože zákazník se nemýlí...