Poměrně rozmáchlou omluvu si můžete přečíst na oficiálním fóru: „První dva dny v datadisku nebyly zrovna úžasným zážitkem, protože řada z vás čelila velkým frontám a výrazným problémům při hraní. Pracovali jsme bez ustání a naštěstí v neděli už se situace zlepšila. Ačkoliv miliony z vás byly schopné hrát přes víkend, přičemž řada z nich už dosáhla levelu 100, mnozí další zůstali ve vleklých frontách, zvláště na hustě zabydlených serverech.“
Blizzardi prý na to konto zlepšil technologii na zpracování instancí, která vylepšila situaci s frontami a zároveň postupně navyšují kapacitu serverů. Díky tomu by se měly fronty postupně zkracovat a nakonec úplně zmizet. Nicméně jako omluvu za problémy při spuštění Blizzard dává všem hráčům z americké, evropské a oceánijské zóny pět dní předplatného zdarma, ovšem jen v případě, že jejich účty byly aktivní během pátku 14. listopadu, kdy se World of Warcraft potýkala s technickými problémy.
Je to celkem logické, protože Blizzard nemá důvod odškodnit hráče, co nebyli poškozeni, když si ani hru v daný čas nezapnuli. Navíc, při velikosti hráčské základny může i pět dnů může znamenat solidní díru v rámci zisků z předplatných, byť v celoročním horizontu musí jít o zanedbatelnou částku. Hlavně je ale milé, že se Blizzard neschovává za výmluvu na DDoS útoky. Jestlipak se ale někdy dočkáme startu velkého MMO nebo datadisku bez výraznějších technických problémů?
zdroj: Archiv