Z Blizzardu odešel Chris Metzen - další veteráni v čele s Pardem založili Bonfire Studios
zdroj: Archiv
Téma

Z Blizzardu odešel Chris Metzen - další veteráni v čele s Pardem založili Bonfire Studios

13. 9. 2016 19:15 | autor: Adam Homola |

Odchody a nové firmy vysoce postavených lidí z Blizzardu nejsou ničím novým či překvapivým, přesto se tento týden sešly dvě poměrně velké události se stejným společným jmenovatelem. Nejprve se o slovo přihlásil Rob Pardo, který z firmy odešel před dvěma lety, a nyní oznámil založení Bonfire Studios, kam přetáhl několik dalších veteránů Blizzardu. Následně se pak ozval scenárista a designér blizzardích světů Chris Metzen s tím, že odchází do předčasného „důchodu“.

Chrise Metzena není třeba dlouze představovat, protože byl dlouhá léta neoficiální tváří Blizzardu. Člověk, kterého jste mohli vidět na každém BlizzConu, a to nejen v úvodních proslovech, ale také na spoustě odborných panelů. Metzen totiž nebyl „kravaťák“, ale minimálně navenek působil pořád jako nadšenec, jen na vysoké pozici.

Jeho prvním projektem pro Blizzard byla Justice League Task Force, do které dělal artworky a animoval postavy. Následoval Warcraft, Diablo, Starcraft, všechna jejich pokračování a podílel se také na letošním hitu Overwatch. V podstatě byste těžko hledali hru, na které se Metzen v Blizzardu nepodílel. Do spousty z nich přispěl i svým hlasem – nadaboval třeba Thralla.

Metzen z firmy odchází po 22 letech ve věku 42 let a ve svém příspěvku na fórech zdůraznil, že záměrně používá slovíčko „retire“ (odejít do „důchodu“). To proto, aby nevznikaly spekulace o tom, kam by se mohl přesunout dál. Metzen napsal, že nepřechází do žádné jiné firmy, ani nezakládá firmu vlastní. Chce se věnovat rodině, trochu zpomalit a užít si klidného života.

Samozřejmě neopomenul zdůraznit, jak je na Blizzard hrdý, jak je tam všechno v dobrých rukách, a jak je budoucnost firmy naprosto perfektní. O Blizzard a jejich hry se prý bát rozhodně nemáme. Ostatně, Metzen byl důležitý člen týmu, který stál u počátku téměř všech her Blizzardu, ale nebyl ani zdaleka osamocený - vždy měl k ruce týmy schopných kolegů. Stejně jako v případě dva roky starého odchodu Roba Parda, ani tentokrát by nemělo dojít k žádné zásadní změně.

Bonfire Studios

1473703817_1 zdroj: Archiv

Rob Pardo je druhým ex-blizzardovcem, který se dostal tento týden na titulní strany herních webů. Zkušený vývojář totiž ukončil dlouhou dovolenou i své konzultační působení v rámci Unity Technologies a oznámil založení nové herní firmy Bonfire Studios.

Z Blizzardu se mu do nového studia podařilo přetáhnout šéfa tvorby animací Nicka Carpentera, hlavního designéra konzolových verzí Diablo III Joshe Mosqueiru a jednoho z vývojářů Battle.net Matthewa Versluyse. Uvedení vývojáři ještě na žádné konkrétní hře nepracují, momentálně chtějí řešit primárně nábor nových zaměstnanců, a teprve s nimi začít přemýšlet nad novými nápady a začít vyvíjet různé prototypy her.

Rob Pardo tak v rozhovoru pro The New York Times logicky žádnou hru oznámit nemohl, ale naznačil, že se nechce nechat omezovat konkrétním žánrem. A že od něj nemáme čekat žádné obří hry, ale zároveň ani drobné hříčky. Cílem studia je vytvářet online světy, což nám o první hře Bonfire Studios sice mnoho neřekne, ale alespoň můžeme vyloučit čistě singleplayerovou hru.

Bonfire Studios zatím nemá žádného vydavatele a je otázkou, zda nějakého mít vůbec bude. Firmě se totiž podařilo sehnat investice ve výši 25 milionů dolarů, mimo jiné od Riot Games (League of Legends) a Johna Riccitiella (bývalý šéf EA, současný šéf Unity).

Parda a jeho Bonfire Studios se určitě vyplatí sledovat, nicméně ani skvělé zkušenosti z Blizzardu a hromada peněz nejsou zárukou kvality. Ne každému odpadlíkovi z firmy se podařilo úspěch zopakovat, a mnozí na to velmi rychle a bolestivě dojeli. Těch skutečně zásadních studií, která si pořád drží laťku kvality, bychom tolik nenapočítali, jak jste si mohli přečíst v tomto článku před dvěma lety. A tak je zatím ještě velmi předčasné uvažovat o Bonfire Studios jako o novém „malém Blizzardu“. To ukáže až čas.

Nejnovější články