Xbox One si prý výkonově polepšil, ale velikost RAM zůstane
zdroj: tisková zpráva

Xbox One si prý výkonově polepšil, ale velikost RAM zůstane

13. 7. 2013 16:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Na konzolích nové generace se pracuje spoustu let a v průběhu vývoje se mění. Tak, jak si je jejich výrobci na začátku vysní, to nakonec dopadnout nemusí a hardware, který skončí ve finální verzi, může být jiný, než bylo původně v plánu. Za něco můžou technické specifikace jednotlivých komponent, za něco cena i požadavky vývojářů, optimalizuje se výkon a nakonec se to všechno musí vejít do krabičky normálních rozměrů, která se nebude přehřívat. Kupříkladu hardwarové specifikace Xbox One se podle všeho měnily ještě nedávno - očekávalo se třeba, že konzole bude mít víc paměti.

Už během oznámení krátce před E3 nám Microsoft řekl, že Xbox One bude mít 8 GB RAM. Vývojářské verze konzole (devkity) prý mají 12 GB RAM, ale verze pro zákazníky zůstane n osmi a nebude se navyšovat. Z toho možná vzešly dřívější spekulace o tom, že by konzole měla mít výrazně víc paměti, než 8 či 12 GB. Je možné, že dřívější devkity měly například 16 GB RAM, ale spíše je pravděpodobnější, že šlo o dezinformaci.

Ptáte-li se jak je možné, že by vývojáři, od kterých se tyhle informace většinou herní novináři pod záminkou anonymity dozví, byli dezinformovaní, tak je to jednoduché. Podle zdroje Examineru se prý Microsoft o skutečné hardwarové specifikace podělil pouze se svými vlastními studii. Všem 3rd party vývojářům pak pouštěl schválně vymyšlené specifikace, protože to jsou právě často 3rd party vývojáři, kteří to médiím prokecnou. Podobnou taktiku mlžení prý praktikuje i Sony.

I přesto, že vývojáři údajně mohou v devkitech operovat s větší velikostí paměti, než bude ve finální verzi konzole (systém zabere 3 GB RAM, takže vývojáři mohou počítat s 5 GB RAM), se měl hardware Xbox One dočkat podstatného zlepšení. Předchozí spekulace o navýšení paměti jsou liché, ale Microsoftu se prý podařilo zvrátit problémy a přijít s jiným postupem a vylepšeními v oblasti vzájemné spolupráce jednotlivých komponent. Další nepotvrzené zprávy totiž naznačovaly výrobní problémy s čipy a ESRAM.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Bude mít časem cloud nějaký praktický dopad na výkon, nebo jen usnadní vývojářům život?

Problém byl údajně v tom, že v továrně vyrábějící čipy pro Xbox One docházelo k velké procentuální poruchovosti na jedné “oplatce” s čipy. Jejich větší velikost a architektura byla příčinou toho, že z jedné oplatky mohlo vzejít něco mezi 30 - 50 procenty nepoužitelných čipů. A právě ESRAM zabírá s obrovským počtem tranzistorů spoustu fyzického místa na čipu. Opět mějte na paměti, že jde o nepotvrzené zprávy a Phil Spencer z Microsoftu na Twitteru problémy s výrobou popřel.

Je samozřejmé, že to Spencer popřel. Přehřívání, poruchovost, problémy a následně známý RROD -to byly v případě Xboxu 360 velké problémy, které pak stály Microsoft nejen kritiku, ale hlavně nemálo peněz. A všechno to bylo jen kvůli tomu, že chtěli být s X360 na trhu o rok dříve a výrobu uspěchali. Pozitivní dopady to bez debat mělo, PS3 tehdy přišla do nové generace o rok později, ale Microsoft stál jen RROD kolem miliardy dolarů. Spencer proto určitě nechce plná média zpráv o tom, že by se mohl zase opakovat scénář s velkou poruchovostí konzole.

Ale zpátky ke zdroji Examineru. Ten přiznává, že fyzická paměť se do listopadového vydání konzole navyšovat nebude, na to je už pozdě. Microsoftu se prý ale měly podařit nějaké zásadní průlomy v tom, jak celý systém i architektura Xbox One používá paměť efektivněji a stejně tak je na tom prý mnohem lépe i výroba komponent. Představte si to jako něco vzdáleně podobného taktování - se stejným hardwarem dosáhnete lepších výsledků, byť nemusí jít přímo o navýšení frekvence procesoru.

Pokud je na tom alespoň něco pravdy a zdroje Examineru nefabulují, tak bychom se mohli dočkat trochu výkonnějších konzolí Xbox One, možná i s menší poruchovostí.

Smarty.cz

Nejnovější články