Vývoj Mirror's Edge 2 stojí, jaká je šance, že navždy?
zdroj: tisková zpráva

Vývoj Mirror's Edge 2 stojí, jaká je šance, že navždy?

14. 2. 2011 13:53 | Téma | autor: Petr Poláček |

Původní Mirror’s Edge byl součástí malé vlny nových IP, se kterou EA vyrukovala v době, kdy se byznys této firmy na konto vydojených x-tých pokračování povážlivě nakláněl na neklidných vlnách videoherního trhu. Byl to svého způsobu experiment, který se nakonec docela vydařil. Třeba z Dead Space se stala respektovaná a prodávaná značka, která nedávno porodila druhý díl a zdálo se, že i Mirror’s Edge by měl obdržet povolení k dalšímu rozvoji, protože první hra (recenze) byla ideově i herně nesmírně zajímavá, ale nedotažená.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Bohužel se však zdá, že pro nějaký čas lze na značku Mirror’s Edge úplně zapomenout. Přestože v průběhu uplynulých dvou let se na konto ME2 různí lidé z EA často vyjadřovali a nezřídka i velmi konkrétně, v této chvíli vývoj pokračování stojí, jak pro švédskou sajtu Press2play potvrdil Patrick Soderlund. Krom jiného potvrdil, že se na vývoji dvojky opravdu pracovalo, ale nyní všechny zúčastněné strany, zejména asi tvůrci z DICE, obrátili svoji pozornost na jiné projekty.

Vzhledem k nedávnému oznámení Battlefield 3 se přímo nabízí domněnka, že právě tato střílečka zaměstnává vývojáře z DICE naplno a nemají čas ani prostředky k rozvíjení idejí Mirror's Edge, která se vcelku úspěšně pokusila propojit prvky parkouru s first-person perspektivou, bojem na blízko a úžasnou audiovizuální stylizací (vyjma odfláknutých příběhových animaček).

Je však otázka do pranice, jestli by druhý díl šel přímo ve stopách jedničky – herně i stylizací. Přestože dle Soderlunda už byla Mirror’s Edge 2 interně v rámci EA několikrát prezentována, sám šéf EA John Riccitiello v roce 2009 prohlásil, že s tvůrčím týmem probíral velmi živě několik různých a odlišných směrů, kterým se vývoj ME2 může ubírat. Evidentně tedy v EA chtěli celý koncept přiblížit mainstreamu, popřípadě jej odladit do přístupnější podoby. A názory na to, jak tento záměr realizovat, byly diametrálně odlišné.

Podobné procesy jsou však při vývoji něčeho nového nebo ještě stále neetablovaného naprosto běžné a vlastně jsou znamením, že si někdo ve firmě uvědomuje potenciál značky a konceptu a nechce jej napodruhé promarnit. To svého času dokázal opět sám Riccitiello, když prohlásil o prvním ME: „Podle mě to byl obrovsky inovativní produkt. A abych byl upřímný, je to hra, která si zasluhuje druhou šanci.“

Doufejme, že Mirror’s Edge tu druhou šanci nakonec dostane. Jedno jestli letos, napřesrok, nebo za pět let.

Nejnovější články