zavřít

Vývoj L.A. Noire byl prý tvrdou otročinou

Windows PlayStation 3 Xbox 360

- Téma autor: Aleš Smutný Komentáře: 0

Po průšvihu s nekompletními titulky v kvalitní a úspěšné detektivce L.A.

Noire se kolem hry točí další problémy. Jeden z vývojářů pracujících na hře otevřeně promluvil o podmínkách během vývoje – a ty prý byly horší než hrozné. Na vrcholku stojí Brendan McNamara, šéf Team Bondi, který je prý „nejvzteklejší osobou“, jakou kdy daný člověk potkal. Neustále na podřízené řval a hlavně byl součástí zcela nejasného vedení projektu, který podléhal příkazům manažerů, jejichž požadavky byly často přemrštěné.

Odtud se pak odvozují i následně náročné pracovní podmínky. Jeden z anonymních vývojářů uvedl, že průměrné vytížení bylo 60 hodin týdně, ale v případě klíčových momentů ve vývoji stouplo na 80 až 110 hodin týdně, což už skutečně není málo. Špatná atmosféra a nároky na pracovní dobu se prý promítly i na fluktuaci zaměstnanců, zvláště v oblasti kódování. Mnozí prý odcházeli i bez zajištění další práce, prostě kvůli stresu. Jenže zatímco Brendan McNamara tyto námitky smetl ze stolu konstatováním „všichni jsme pracovali stejně dlouho“, některé organizace už se na celou záležitost nedívají tak vstřícně.

International Game Developers Association hájící práva vývojářů se okamžitě ozvala. „Dvanáctihodinové směny a další zhoršení je prostě nepřípustné a je škodlivé jak zúčastněným, tak produktu a samotnému průmyslu. Chceme, aby se nám další členové z Team Bondi ozvali na email ať už s pozitivními či negativními reakcemi na tato fakta a záležitost prošetříme“.

Je pravdou, že McNamara nemá mezi vývojáři příliš dobrou pověst a opřelo se do něj pár lidí z byznysu i v komentářích u původního článku o kauze. Nicméně, je faktem, že vývoj takovéto hry je skutečně velkým a velmi nákladným projektem a ten klade na zaměstnance velké nároky. Ostatně platí, že čím více peněz se ve vašem byznyse točí, tím více vnímáte slovíčko „přesčas“ jako nezbytnou součást svého denního plánu. McNamaru nikomu jako šéfa nezávidíme, velké přesčasy také ne, ale... V projektu se stamilionovými ciframi je spíše otázkou času, kdy zjistíte, že jdete domů za svítání. To, že na vás přitom ještě někdo neustále řve, pak může morálce pořádně uškodit.

Tagy: byznys

Zdroje: Develop Online

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.