Většina hráčů si kvůli virtuální realitě nehodlá pořizovat nový počítač
zdroj: tisková zpráva

Většina hráčů si kvůli virtuální realitě nehodlá pořizovat nový počítač

15. 10. 2015 14:06 | Téma | autor: Aleš Smutný |

S velmi zajímavými výsledky průzkumu týkajícího se virtuální reality na PC přišlo Valve. Firma, pro níž je momentálně virtuální realita jedním z nejvýznamnějších témat (viz článek) průzkum provedla skrze fóra věnovaná SteamVR. Výsledky jsou tedy tak trochu deformované tím, že odpovídali primárně nadšenci a zájemci o VR (Valve i potvrdili, že schválně cílili na takzvané early adopters). I tak jde o zajímavá data. Celkem se průzkumu zúčastnilo 2008 respondentů a na výsledky se můžete podívat zde.

Jelikož Valve chce pracovat s technologií Lighthouse, která potřebuje nemalý prostor pro zmapování, dotazy se týkaly i rozměrů místností, v nichž mají hráči svůj počítač a také typů místnosti, kde hrají. Ale popořadě. První otázka směřovala na to, kde se nachází váš herní počítač. S přehledem zvítězila ložnice, kde jej má 43 procent dotazovaných. S 24 procenty následuje obývák a s 20 procenty kancelář.

Zajímavé je, že kvůli systému virtuální reality nebude měnit počítač 42 procent dotazovaných. Samozřejmě část z nich se může cítit být připravená i na velké hardwarové nároky, ale spíše je to signál k Valve, že by se neměli s náročností moc utrhnout ze řetězu. Asi klíčová bude pro Valve i neochota lidí zajímajících se o virtuální realitu si kvůli VR systému přemístit počítač do jiné místnosti – celých 70 procent. Opět, část z nich může takto odpovídat proto, že mají velkou místnost, ale spíše se dá čekat, že ani VR systém je nedonutí předělat systém místností svého domova.

Lighthouse VR zdroj: tisková zpráva

Nicméně, na odpovědi, kde budou případně VR provozovat je vidět, že se část počítačů přesune z ložnic do obýváku a především určených VR místností. Projdete-li si zbytek průzkumu, uvidíte, že se Valve snaží především zjistit, jak dimenzovat potřebu prostoru u VR systému. Protože se asi nedá čekat, že by v rámci komfortu dělali mainstreamoví uživatelé větší ústupky, než ti, kteří se na virtuální realitu vrhnou mezi prvními. A ani ti zjevně nejsou moc ochotní dělal výrazné změny.

Nejnovější články