Upravený formát výprodeje na Steamu je podle Valve nad očekávání úspěšný
zdroj: tisková zpráva

Upravený formát výprodeje na Steamu je podle Valve nad očekávání úspěšný

13. 1. 2016 17:49 | Téma | autor: Adam Homola |

Loňská zimní výprodejová akce na Steamu byla unikátní ze dvou důvodů. Tím prvním je bezpečnostní problém s osobními daty uživatelů, tím druhým jsou podstatně vyšší prodeje. Právě za ně zřejmě mohou změny, ke kterým Valve společně s partnery přistoupila. Jde především o podstatné prodloužení délky nabízených slev u jednotlivých her a eliminaci denních slev, rychloslev a podobných časově výrazně omezených akcí.

Ve Valve si pohrávají s hypotézou, že z této změny mohli těžit především hráči, kteří se při podobných akcích podívají na Steam třeba jen jednou za čas. Za normálních okolností by jim spousta rychlých slev utekla, ale tentokrát her viděli více a koupili více. Valve se o statistiky, úspěchy a vůbec dojmy ze zimního výprodeje podělili na neveřejném fóru, ale nakonec se příspěvek dostal ven a je k vidění například na SteamDB.

Díky změně formátu se Valve podařilo motivovat zákazníky k častějšímu a důkladnějšímu procházení Discovery Queue - fronty. Tím pádem se hráči dostali k pestřejšímu výběru her, které by se jim za normálních okolností na domovské stránce nezobrazily. Valve navíc šikovně motivovala zákazníky menší odměnou: kdo si prošel celou frontu, dostal zdarma kartičku.

winter2015_product_page_views zdroj: tisková zpráva

Obava Valve, že kartička povede jen k rychlému proklikání fronty, se naštěstí ukázala jako lichá. Hráči prý frontu projížděli opravdu poctivě, což podle provozovatelů Steamu způsobilo třikrát více zhlédnutí profilů her než tomu bylo v minulých slevových akcí. Zákazníci prý také výrazně více používali seznam přání. Běžně se při velkých slevových akcí používá jen o trochu víc než obvykle, ale tentokrát zaznamenali 197% nárůst v používání seznamu přání, což vedlo k dalším uskutečněným prodejům.

Aktuální strategie s delšími slevami a frontou taky byla podle Valve ohromně úspěšná, především co se týče zisků. A nejen u velkých hitů - ty se při slevových akcích prodávají pořád dobře, ale tentokrát se prý skvěle prodávaly i méně známé a úspěšné hry. Když se lidé z Valve dívali na hry mimo TOP 500 (dle výdělku), tak vygenerovaly 35 % veškeré návštěvnosti produktových stránek. To je 4x víc než u minulého zimního výprodeje.

winter2015_wishlist_additions2 zdroj: tisková zpráva

Navíc nešlo jen o pouhá zobrazení, ale hry mimo TOP 500 zaznamenaly 45 procentní nárůst zisků oproti minulému zimnímu výprodeji. Valve nakonec ještě poznamenali, že hráči údajně více a více využívají různé nástroje Steamu (fronta, seznam přání apod.), než aby se jen koukali na domovskou stránku a čekali co na ně vypadne. U všeho výše uvedeného se můžeme buď divit, že se to Valve podařilo i navzdory zmíněnému bezpečnostnímu průšvihu. A nebo naopak to dokládá, jak malý dopad na prodeje a návštěvnost Steamu onen průšvih měl.

Nejnovější články