V první části průzkumu mají hráči udat míru lákavosti prvků "potenciálního datadisku". Konkrétně jde o možnosti zvané "Simulate to the Sky", "Greed of Green Cities" a "Transform Tomorrow".
Simulate to the Sky je budování supermrakodrapů včetně zónování a vícepatrové dopravy v jediné budově. Greed or Green by mělo nabídnout možnost překovat futuristickou metropoli buď dystopickou, nebo utopickou cestou. Zajímavostí je, že se počítá i s výraznými sci-fi elementy jako je robotická augmentace ovčanů (zmíněná jen v Greed položce). Transform Tomorrow je pouze honosný název pro funkci, která umožní budoucí změny promítnout na vaše stávající město a sledovat v něm rostoucí vliv nových kyborgů a arcologií.
Další položka dotazníku už působí konkrétnějším dojmem. V této sekci měli hráči hodnotit zajímavost zvažovaných proměn stávajícího modelu hry. Dotazník se ptá na možnost vytváření hráčských guild/kartelů, pojmenovávání ulic, budování metra i možnost teraformingu mapy. Podobně jako v případě arcologií se jedná o prvky, které budou hráčům starších dílů dobře známé. Následující sekce se potom ptá na zajímavost primárně grafických rozšíření – možnost stavět britsky, německy, japonsky nebo francouzsky vypadající města, ale i možnost budovat vlastní armádu a vysílat ji na vojenské mise. Pro celý výčet si rozklikněte druhou, třetí, čtvrtou a pátou stranu dotazníku.
Pragmatiky však z celého dotazníku asi nejvíce zaujmou dva přítomné prvky, které by aktuální SimCity přiblížily k předchozím dílům a prokázaly vítězství kritiky nad always-on modelem. Na druhé straně dotazníku je totiž jednak zmíněna zvažovaná možnost „dvojnásobného zvětšení současné velikosti města“, a na třetí straně pak i případný "Classic Mode", což není nic jiného než separátní off-line (ale prý i online) mód včetně možnosti používat cheaty...
Mějme na paměti, že identitu průzkumu Maxis nepotvrdil – obrázky z něj se objevily na Redditu a byly následně převzaty herními médii. Vše tedy může být sofistikovaným humorem několika zvrácených jedinců. Nicméně dotazované prvky nejsou příliš vzdáleny od předchozích her Maxisu. Již původní hra řadu z nich obsahovala, a dokonce i vedení EA jakoby se v poslední době praštilo do hlavy a začalo ve vztahu ke komunitě činit pozitivní kroky. Možná se tak v zemi SimCity pro tradičnější hráče přeci jen trochu vyčasí.