Tvůrci Hitman: Absolution mění kvůli reakcím úroveň s jeptiškami
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Hitman: Absolution mění kvůli reakcím úroveň s jeptiškami

17. 8. 2012 14:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Pamatujete ještě na ten trailer na Hitman Absolution, ve kterém šlo na pana Hitmana několik jeptišek? Číslo 47 se strojil v nějakém zapadlém motelu, zatímco k motelu šla tlupa nevinně vypadajících jeptišek. Jenže pak sestry odhodily hábity a kromě velkých zbraní odhalily i velké vnady, které se skrývaly za vyzývavým lesklým oblečením. Hitman je pak dost nestealthově zmasakroval, skoro jako by byl Sam Fisher, který by si omylem navlekl kvádro. Trailer to byl po technické stránce pěkný, ale vzbudil nemalou míru kontroverze. Spoustě hráčů se nelíbil ten styl, který měl k typickému Hitmanovi daleko. Tvůrci nářky vyslyšeli a úroveň s jeptiškami v plné hře upraví.

Jen ale všeho s mírou. Ze slov vývojářů se dá odvodit, že k žádným radikálním změnám nedojde. Prý jen dodají jeptiškám kontext a trochu příběhového pozadí. Kontext, díky kterému je pochopíte ještě před tím, než se s nimi v misi potkáte a neodradí vás tak na první pohled. A samozřejmě platí také klasická Hitmanovská možnost volby:

“Trailer The Saints je založen jen na jedné úrovni z celé hry. Jednou možností je celý level vystřílet Rambo stylem, ale to samozřejmě není úplně nejchytřejší,” řekl šéf vývoje Hitman Absolution Tore Blystad v rozhovoru pro anglický Eurogamer.

Bůh ví, jak ta úroveň vypadala před změnou. Třeba fakt trochu toho příběhu potřebovala a hráči k tomu jen vývojáře popíchli. A třeba byla úplně v pohodě a vývojáři nemají koule na pořádné sexy jeptišky. Udělat pro změnu jeden akčnější trailer na jinak primárně stealth hru mi nepřijde nijak trestuhodné. Naopak, je to příjemné osvěžení. A na stealth by se krátký a úderný trailer dělal asi těžko. Pořád je to ale jen trailer. Důležité bude, jestli vás do akce bude hra nutit, nebo budete moct pořád hrát jak chcete - stealth, stealth + akce, nebo si zahrajete na Ramba. A podle všeho budete mít v Hitman Absolution pořád možnost volby.

Navíc v předchozích Hitmanech byly taky různé striptérky, lehké děvy v sexy oblečkách a všelijaké podobné figurky. A jaký měly kontext? Málokdy nějaký hlubší. Je tu párty, tak tu máme lehké děvy. Tečka. Ona je ostatně celá Hitman série protkaná různými vtipnými postavami a karikaturami, nikdy to nebyla stoprocentně vážná hra.

zdroj: Archiv

Až to skoro vypadá, že by se hráči mohli zbláznit jen kvůli formě jednoho traileru a ne kvůli obsahu (že by snad už zapomněli na minulé díly?) a vývojáři srabácky stáhli ocas mezi nohy a dělají ústupky, které vypadají na první pohled docela zbytečně.

Podobně jako Hitman přistupují k hratelnosti i další hry, které mají často také akcí nabušené trailery - namátkou třeba Metal Gear Solid, Splinter Cell a další. “Reakce na trailer nás překvapila. Kdybychom věděli, že reakce budou takhle negativní, tak bychom to udělali jinak,” řekl Blystad.

Mě osobně Saints trailer nijak neurazil a vůbec by mě nenapadlo, že u hráčů vyvolá takovouhle reakci. Jestli mě nějaký trailer trochu namíchnul, tak to byl třeba ten E3 trailer na Tomb Raidera. Tam se ale zase dostáváme k tomu, že na E3 se prostě musí zaujmout co nejširší masa v co nejkratší stopáži a tak jde nejvěrnější (a nejhlasitější) hardcore komunita stranou. Podobný problém má i Hitman - na opatrný stealth masy nenalákáte, ale pokud ten opatrný stealth bude hra nabízet, tak ať si klině vývojáři dělají jeden akční trailer za druhým. Hlavní je, že ve hře stealth bude.

Nejnovější články