Jen ale všeho s mírou. Ze slov vývojářů se dá odvodit, že k žádným radikálním změnám nedojde. Prý jen dodají jeptiškám kontext a trochu příběhového pozadí. Kontext, díky kterému je pochopíte ještě před tím, než se s nimi v misi potkáte a neodradí vás tak na první pohled. A samozřejmě platí také klasická Hitmanovská možnost volby:
“Trailer The Saints je založen jen na jedné úrovni z celé hry. Jednou možností je celý level vystřílet Rambo stylem, ale to samozřejmě není úplně nejchytřejší,” řekl šéf vývoje Hitman Absolution Tore Blystad v rozhovoru pro anglický Eurogamer.
Bůh ví, jak ta úroveň vypadala před změnou. Třeba fakt trochu toho příběhu potřebovala a hráči k tomu jen vývojáře popíchli. A třeba byla úplně v pohodě a vývojáři nemají koule na pořádné sexy jeptišky. Udělat pro změnu jeden akčnější trailer na jinak primárně stealth hru mi nepřijde nijak trestuhodné. Naopak, je to příjemné osvěžení. A na stealth by se krátký a úderný trailer dělal asi těžko. Pořád je to ale jen trailer. Důležité bude, jestli vás do akce bude hra nutit, nebo budete moct pořád hrát jak chcete - stealth, stealth + akce, nebo si zahrajete na Ramba. A podle všeho budete mít v Hitman Absolution pořád možnost volby.
Navíc v předchozích Hitmanech byly taky různé striptérky, lehké děvy v sexy oblečkách a všelijaké podobné figurky. A jaký měly kontext? Málokdy nějaký hlubší. Je tu párty, tak tu máme lehké děvy. Tečka. Ona je ostatně celá Hitman série protkaná různými vtipnými postavami a karikaturami, nikdy to nebyla stoprocentně vážná hra.
zdroj: Archiv
Až to skoro vypadá, že by se hráči mohli zbláznit jen kvůli formě jednoho traileru a ne kvůli obsahu (že by snad už zapomněli na minulé díly?) a vývojáři srabácky stáhli ocas mezi nohy a dělají ústupky, které vypadají na první pohled docela zbytečně.
Podobně jako Hitman přistupují k hratelnosti i další hry, které mají často také akcí nabušené trailery - namátkou třeba Metal Gear Solid, Splinter Cell a další. “Reakce na trailer nás překvapila. Kdybychom věděli, že reakce budou takhle negativní, tak bychom to udělali jinak,” řekl Blystad.
Mě osobně Saints trailer nijak neurazil a vůbec by mě nenapadlo, že u hráčů vyvolá takovouhle reakci. Jestli mě nějaký trailer trochu namíchnul, tak to byl třeba ten E3 trailer na Tomb Raidera. Tam se ale zase dostáváme k tomu, že na E3 se prostě musí zaujmout co nejširší masa v co nejkratší stopáži a tak jde nejvěrnější (a nejhlasitější) hardcore komunita stranou. Podobný problém má i Hitman - na opatrný stealth masy nenalákáte, ale pokud ten opatrný stealth bude hra nabízet, tak ať si klině vývojáři dělají jeden akční trailer za druhým. Hlavní je, že ve hře stealth bude.