Tvůrci Chivalry: DLC zdarma je investice do fanoušků
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Chivalry: DLC zdarma je investice do fanoušků

15. 2. 2013 10:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Už v římské říši aplikovali postup “chléb a hry”. Dejte lidem něco zdarma a získáte si jejich sympatie. Podobně přistupuje k vývoji středověké multiplayerové rubanice Chivalry: Medieval Warfare i vývojářské studio Torn Banner Studios. Do hry totiž před čtrnácti dny vydali tak masivní DLC, že by vydalo pomalu na tři placené balíčky do Call of Duty a ještě by zbylo. Zatímco nejúspěšnější vojenská střílečka na svých DLC vydělává velké peníze, vývojáři Chivalry se na to dívají jinak. Z dlouhodobého hlediska berou vydávání bezplatného obsahu jako investici do svých fanoušků. Časem by se jim to mělo vyplatit.

K placenému obsahu se samozřejmě zády nestaví, ostatně z něčeho žít musí. Do Chivalry chystají datadisky, které budou za peníze, ale pořád chtějí vydávat i obsah, co nebude stát hráče ani dolar. “Lidem se zpoplatněné DLC líbí a každý si najde něco, co jeho byznysu vyhovuje - to je v pořádku. Já si jen myslím, že pro nás je důležitější spokojenost lidí, než neustálé placené za jakýsi model předplatného,” řekl v rozhovoru pro Destructoid Steve Piggot, prezident studia a hlavní designér Chivalry.

Piggot také prohlásil, že je tyhle věci potřeba vyvážit. Prý se budou lidé cítit podvedení, když se jim nabídne známé “day one DLC”. Tedy nějaké zpoplatněné DLC dostupné hned v den vydání. Tady bych se šéfem studia spíš nesouhlasil a přiklonil bych se ke staršímu názoru, který kdysi hojně propagoval tuším David Jaffe - jak na vás působí samotná hra? Jestli nekompletně, nedodělaně a něco v ní očividně chybí, pak máte důvod být na DLC naštvaní. Jestli ale věříte tomu, že vám hra za ty peníze nabídla dostatečnou hodnotu, tak čert vem DLC. Je tam prostě navíc a je na vás, jestli si chcete hru rozšířit, nebo ne.

Ono poslední masivní DLC zdarma prý studiu zabralo čtyři měsíce a Piggot přiznal, že kdyby si za to nechali zaplatit, tak by samozřejmě vydělali víc peněz. Pro něj je ale důležitější ona dlouhodobá investice do fanoušků, což je chvályhodné a v dnešní době, obzvláště ve sféře těch větších her, je to něco, co se tak často neděje. Spousta studií chce na hře trhnout co nejvíc, ať už přes speciální edice, tlak na předobjednání (aneb kupte si to co nejdřív za plnou cenu než to bude slevě), DLC, mikrotransakce apod. Chivalry: Medieval Warfare má do velké AAA mainstreamové hry daleko a o to víc potěší oddanost tvůrců komunitě.

Nejnovější články