Tvůrce Spintires je ve válce se studiem, prý vzalo peníze a ukončí podporu hry
zdroj: Archiv

Tvůrce Spintires je ve válce se studiem, prý vzalo peníze a ukončí podporu hry

19. 12. 2014 14:25 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Čas na trochu vývojářského dramatu. Spintires není hra, o níž by se básnilo každý den, ale tahle svérázná simulace probíjení se mocných sovětských strojů sibiřským bahnem má něco do sebe, což vám poví i Lukáš ve své recenzi. Jak se ale zdá, Spintires se potýkají s nedostatkem nového obsahu a prstem ukázal Pavel Zagrebelnyj, který stojí za herní technologií a vlastně i samotnou hrou. Obviňující ukazováček pak míří k britskému studiu Oovee.

To, podle vyjádření přeloženého z ruského fóra, „sebralo lup a zmizelo.“ Zagrebelnyj prý byl blízko dokončení nástrojů na vytváření modu a nyní mu Oovee maže příspěvky na oficiálních stránkách a nenechá jej na Steamu vydat jakýkoliv update. „Nemůžu přidat nový update a tak vydám nástroje v podobě, jaké jsou a to bude konec Spintires,“ říká vývojář. Podpora Spintires tak podle něj končí a hráči, máš smůlu.

Na Oovee se samozřejmě snesl veškerý hněv, jakého internet je schopen (což je vždy větší porce, než naživo) a prokletí Angličané si to slízli své za exploataci nešťastného vývojáře. Jenže, jak se zdá, jako každá mince má i tahle dvě stránky. Na oficiálních fórech se ozvalo i studio Oovee a jejich verze se liší od té, jíž nastínil Zagrebelnyj.

Než se ale k jejich obhajobě dostaneme, je třeba říci, že Spintires patří Oovee. Pod jejich jménem hra uspěla na Kickstarteru a ačkoliv je Pavel Zagrebelnyj hlavním programátorem, není jediným členem týmu a studio jej platí. Takže je otázka, jaké měli v Oovee sbalit peníze, když jde jaksi o jejich hru. Teoreticky by mohli nějak připravit o peníze Zagrebelnyje, ale to už se dostáváme ke zmíněnému prohlášení studia.

zdroj: Archiv

„Pavel je vázán smlouvou, stejně jako je Oovee. Oovee Pavlovi zaplatilo vše, nač měl dle smlouvy právo a rozhodně jej žádný způsobem nepodvedlo. Nemohu říci detaily smlouvy, ale mohu vás ujistit, že nedošlo k žádnému porušení smluv, ani z naší, ani Pavlovy strany. Doufáme, že bude vývoj brzy pokračovat, protože brzy musíme začít diskutovat o rozšíření týmu, abychom zvládli vyvíjet rychleji.“

Podle Oovee došlo k nějakým problémům v komunikaci, které vedly k tomu, že vývojář zveřejnil své stanovisko na ruských stránkách a prý dojde k další diskusi o tomto tématu, dokud nebude vše vyřešeno. Co se týče údajného zadržování updatů... „Žádné updaty nezadržujeme, pokud to nemá důvod jako je třeba to, že kvůli němu hra padá či nefunguje. Máme velké plány a těšíme se na další práci na hře – protože Oovee má na Spintires práva, rozhodně neplánujeme zastavit práci na samotném titulu.“

A teď babo raď, protože proti sobě stojí tvrzení proti tvrzení. Jelikož máme k dispozici jen velmi hrubý překlad Zagrebelnyjova vyjádření, které samo o sobě nebylo moc konkrétní, těžko říct, co přesně se mohlo stát. Mohlo dojít k hádce kvůli smlouvě, k hádce, protože Zagrebelnyj možná chce jít dělat vlastní hru, která stojí na stejné technologii jako Spintires, cokoliv. Ale důležité je i to, že Zagrebelnyj je v Oovee jen pod smlouvou a pokud to drží její plnění, těžko by studio mohlo „sebrat lup a zmizet.“ Vlastní totiž samotnou hru.

Co se týče další podpory, pravdu ukáže čas. Pokud mají Oovee zájem dál Spintires rozvíjet, jak tvrdí, časem se objeví nové updaty. Pokud všechny updaty blokují, ať už mají jakýkoliv důvod, po pár měsících bude jasné, že ve vyjádření lhali. Byť je třeba říci, že plnou verzi Spintires už vydali a de facto už nejsou vázáni nějakými dalšími povinnostmi, jakkoliv by to nebylo u hry, která není zrovna technicky dočištěná, k hráčům férové.

Nejnovější články