The Evil Within připomíná novinářům Resident Evil, dle některých ale ke své škodě
zdroj: tisková zpráva

The Evil Within připomíná novinářům Resident Evil, dle některých ale ke své škodě

28. 5. 2014 17:40 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Po včerejším odložení hororové akce The Evil Within přichází pro změnu hrst dobrých zpráv. K dispozici je video přímo ze hry a přivalila se též vlna dojmů od novinářů, kteří si titul v posledních dnech mohli vyzkoušet. Z vybrané směsice zdrojů číší spíše pozitivní dojem, v některých aspektech by však hra údajně potřebovala vypulírovat.

Zmíněné video nelze snad ani nazvat trailerem – spartánské provedení naznačuje, že jde o B-roll, tedy video teprve určené ke zpracování. Šest minut záběrů nicméně může leckoho potěšit jako ilustrace dojmů z hraní.

 Předváděčka The Evil Within se skládala ze dvou segmentů, samozřejmě jaksepatří vytržených z kontextu zápletky o policistovi, co vyšetřuje události v psychiatrické léčebně – a pak dojde na zombies. Obecně z obou částí údajně "páchla" atmosféra prvních Resident Evil her, což není šokující zjištění, uvážíme-li, že na hře pracuje Šindži Mikami, tedy tvůrce série Resident Evil.

Na rozdíl od pozdějších dílů Resident Evil ale nabídne The Evil Within spíše survivalové zápolení – více rizika a méně dostupné munice. První mise z hratelné verze přímo odkazovala na úvod Resident Evil 4 a ukázku vesnice čerstvě likvidované skupinou zombies, která do ohně přikládala ještě žijící minoritu domorodců. Rovněž druhá mise leckomu připomněla první díl Resident Evil - už jen tím, že se odehrávala v rozlehlé vile.

Principy strašení mají zřejmě dost spoléhat na skripty a místnosti plné digitálních střev, stranou ale nezůstávají ani potvory. Samotné zombie-like bestie zjevně okupují spodní příčky potravního řetězce, fanoušci třetího dílu Resident Evil ale jistě poznají hlavní inspirační zdroj úhlavní nemesis (ehem) The Evil Within – totiž jistou postavu, která se periodicky objevuje, pronásleduje hráče a zdá se, že hýbe událostmi celé zápletky.

Hlavní záporák Ruvik by ale podle kolegů potřeboval ještě doladit – v druhé misi dema se prý objevoval v náhodných místnostech, a přestože mohl hráče zabít pouhým dotykem, stačilo vyběhnou z místnosti ven a hned se zase vrátit, načež padouch zmizel. Namísto hororu tak zrovna tento segment kvůli triviálnímu řešení připomínal grotesku.

Ne vše ale zůstává při starém. The Evil Within se má ovládáním blížit novým dílům Resident Evil, nikoliv staré gardě. Inspirace však nesahá jenom do této značky, nýbrž do nejúspěšnějších hororů poslední éry obecně.

Ze Silent Hill her si bere psychologické zacházení s postavami a všemožné implikace, zatímco z Amnesie a Outlast zase práci s herním prostorem a napětím. Značná část hry se tak prý odehrává v temnotě, kdy musí hráč volit mezi světlem (aby věděl, kde vlastně je) a tmou (baterka láká démony). 

Z ohlasů prozatím číší spíše nadšení, na druhou stranu se nelze ubránit dojmu, že Pejsek s Kočičkou zase po nějaké době přijali práci poradců při vývoji her. Například dojmy zástupce PC World byly spíše negativní v tom smyslu, že hra sice působí retro, ale k vlastní škodě. Mikamiho jméno samozřejmě zahání podobné chmury, definitivního rozetnutí otázky The Evil Within se však dočkáme až v říjnu.

Nejnovější články