Z Electronic Arts odešel Söderlund po dvanácti letech těsně předtím, než se zjistilo, že si Battlefield V v předobjednávkách nevede dvakrát nejlépe. Léta u firmy mu ale zajistila slušné živobytí, takže v listopadu ve Stockholmu s dalšími pěti lidmi mohl položit základní kámen studia Embark. Uběhly tři měsíce, tým se rozrostl na skoro šedesát hlav, a dokonce má první koncepty chystaného sci-fi, které může ukázat světu.
Sám Söderlund přiznává, že je zvládli dát dohromady rychleji, než by předpokládal, protože se zakládáním firmy se pojí spousta organizačních věcí – najímání zaměstnanců, hledání vhodných prostor, tvorba webových stránek, papírování. I v tomhle shonu ale dali dohromady pár nápadů na hru a všichni se pro ni nadchli natolik, že se kromě kreseb můžete podívat i na první záběry z prostředí v Unreal Enginu.
Hratelností půjde o kooperativní free-to-play akci ve vzdálené budoucnosti. Söderlund si pochvaluje, že jim Unreal umožňuje dělat krásná detailní prostředí s dynamickým počasím a světlem i ve velmi malém týmu, protože na lokacích ukázaných ve videu pracovali jen tři lidé zhruba tři týdny.
Před nějakým plnohodnotným oznámením Embark čeká ještě spousta a spousta práce, studio nicméně doufá, že díky moderním technologiím, skenování a procedurálnímu umisťování objektů se bude moct z tvorby světa rychleji vrhnout na vytváření zábavné hratelnosti.