Znamená to, že ode dneška již ve Valve nepřijímají žádné nové kandidáty a zastavují hlasování o těch současných. Příští týden, konkrétně 13. června, pak dojde k definitivnímu přechodu na Steam Direct, který vymění hlasování komunity za poplatek ve výši 100 dolarů. Tahle částka byla mimochodem zmiňována jako vůbec ta nejnižší možná hranice – mluvilo se i o balíku pěti tisíc dolarů. Nakonec je to však jen stovka, kterou tvůrci platili při zápisu hry do Greenlightu už dříve - jen ne za každou jednotlivou hru, ale za libovolný počet her. Valve navíc vývojářům vrátí v případě, že hra dosáhne příjmů v hodnotě 1000 dolarů. Tahle hranice má za úkol zastavit zahlcení Steamu odpadními tituly. Steam Direct navíc od vývojářů požaduje bankovní a daňové informace, ale také verifikaci identity.
Tým zaměstnanců Valve pak stejně jako v případě Greenlightu krátce vyzkouší každou novou hru, aby se ujistil, že se pod pokličkou skrývá to, co je inzerované v obchodě. Noví vývojáři, kteří se Steamem až dosud nespolupracovali, si budou mezi zaplacením poplatku a vydáním své hry měsíc počkat, aby ve Valve měli čas ověřit všechny předložené informace. Vývojáři budou také muset zřídit několik týdnů před vydáním preview stránku, aby chystané hry mohla kontrolovat i komunita, a upozornit na případné podezřelé kousky.
No jo, ale co se stane s více než třemi tisíci her zaseklých v přerušeném procesu Steam Greenlight? O ty se nyní postará Valve. Lidé z Valve dle svého nejlepšího vědomí a svědomí určí, které hry si zaslouží sítem projít, a eliminují ty, co se jim z nějakého důvodu nebudou líbit. Vyřazená hra se ovšem klidně může přihlásit na Steam Direct a zkusit své štěstí tam. Pokud některý vývojář zaplatil vstupní poplatek na Greenlight, ale na jeho hru se vůbec nedostalo, může kontaktovat podporu, aby mu byly peníze vráceny.
Rád bych tenhle článek zakončil úvahou nad stodolarovou hranicí. Ta je totiž stejná jako v případě Greenlightu, i když tam jste poté mohli do schvalovacího procesu nastrkat tolik projektů, kolik jste chtěli. V minulém článku jsem psal, že je „pravděpodobné, že nový systém bude o dost dražší“. Inu, neměl jsem pravdu, a nejspíš je to tak nejlepší. Sice se tak na Steam možná dostane pár nehodných jedinců, ale aspoň si vstupné mohou dovolit i „garážoví“ vývojáři. A o ty přece nechcete být ochuzeni, zvlášť když Steam je už teď totálně zahlcený množstvím obskurních her. Několik navíc už nezpůsobí žádnou kalamitu.