Staronový Kratos vás už nebude tolik štvát a znechucovat
zdroj: tisková zpráva

Staronový Kratos vás už nebude tolik štvát a znechucovat

25. 7. 2012 12:41 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Krata z God of War jsem měl vždycky rád. Ne, že by mi přirostl k srdci, ale jeho nátura,...

Krata z God of War jsem měl vždycky rád. Ne, že by mi přirostl k srdci, ale jeho nátura, která měla k ideálnímu hrdinovi hodně daleko, byla na herním poli celkem výjimečná. Prostě musíte ocenit chlapíka, který se s nikým nepáře a rozdíl mezi dobrem a zlem pro něj spočívá v tom, že dobro většinou nečeká váš první úder. Jenže, jak se zdá, pro hráče z Krata vyrostl až příliš velký zmetek, a tak se v God of War: Ascension podíváme na začátek celé Kratovy krvavé cesty - těsně poté, co zabije svou ženu a dítě.


Todd Papy potvrzuje, že zvolili prequel i právě kvůli tomu, že Kratos tady ještě není takový zmetek. „Vzhledem k tomu, jak skončila trojka, Kratos byl...no...idiot. Myslím, že někteří lidé s ním souzněli, ale většina spíš cítila, že to dokončí, protože s ním byli od začátku. Nebyla to postava, kterou by si člověk měl oblíbit. V jedničce byl možná bezohledný, ale bylo na něm něco, co jste mohli mít rádi. A právě to jsem chtěl vrátit a nejlepší cestou k tomu byl prequel“.

Novými protivníky budou fúrie, které Krata pronásledují kvůli porušení slibu. Nicméně, nebude to jediná novinka. Pokud odhlédneme od multiplayeru, jednou z nejvýraznějších změn bude třeba šplhání po stěnách. To nyní bude více evokovat Assassin's Creed, kdy budete skákat z bodu na bod v rámci šplhání.

Co se týče změn v boji, Kratos nepřijde o své charakteristické čepele, ale bude si moci půjčit zbraně od svých padlých protivníků. S čepelemi ale půjdou dělat psí kusy, hlavně zde bude mnohem větší důraz na manipulaci s přitahováním a odhazováním. Propíchnete soupeře, přitáhnete na řetězu a mezitím bojujete s jeho kamarády. S novými zbraněmi bude souviset i změna v rozložení tlačítek, tedy v tom, co které dělá.

Velkou novinkou bude schopnost Life Cycle, kterou vymlátíte z jednoho z prvních bossů. Umožní vám nechat čas plynout vpřed izpět. Kromě řešení puzzlů skrze manipulaci s prostředím skrze čas (most se zase spraví a překážka rozpadne), půjde tahle vychytávka použít i v boji. Bude možné zpomalit protivníka, takže se buď lépe nastartuje kombo, nebo hodíte většího soupeře (Papy uvedl Elefantaura) do stáze a než se z ní pomalu vyhrabe, pokosíte jeho poskoky. Jinak se nemáme obávat, že by se God of War vydal do jiné mytologie, než je ta řecká. Prý si nejsou tvůrci jisti, že by fungoval v jiné, aniž by ztratil něco pro sebe specifického.

Nejnovější články