Star Citizen odkládá alfu soubojového modulu, nebyla by dost dobrá
zdroj: tisková zpráva

Star Citizen odkládá alfu soubojového modulu, nebyla by dost dobrá

17. 12. 2013 13:52 | Téma | autor: Aleš Smutný |

V kontextu oznámení alfa verze DayZ na Steamu, o níž jsme psali před pár hodinami, se objevuje zajímavé srovnání se Star Citizen. Hra Chrise Robertse se dostala do fáze, kdy měla původně ukázat modul, jenž by umožnil hráčům svádět vesmírné souboje. Modul měl vyjít v prosinci, ale nakonec bude o pár měsíců posunut.

Důvodem je fakt, že vývoj postupuje, paradoxně, rychleji než se čekalo. Chris Roberts to vysvětluje v poměrně rozsáhlém příspěvku na oficiálních stránkách. Vzhledem k tomu, kolik peněz hra vybrala a jaký úspěch z tohoto hlediska slaví, došlo k uspíšení mnoha prvků hry a hlavně jejímu rozšíření.

Nese to však s sebou další jev. Studio, respektive jeho týmy, jsou více zaměstnány tvorbou obsahu a z Robertsových slov je jasné, že došlo k přetvoření části vývojového plánu. Nu a co se týče onoho soubojového modulu, najednou Roberts nemyslí, že by jeho vydání nebylo spíše kontraproduktivní, za což paradoxně může právě nečekaný rozmach hry.

Původní plán počítal s tím, že hráči dostanou pre-alfa verzi modulu a budou si moci něco osahat, samozřejmě s tím, že jde o pre-alfa verzi hry. PvP modul by běžel na síťovém kódu, který je v CryEngine a ne připravované platformě, na níž Star Citizen nakonec poběží. Jenže to, co by bylo dost dobré pro malý crowdfundovaný projekt, už prostě může pro tak velký projekt, jakým dozajista Star Citizen je, fungovat spíše negativně. A serverová struktura pro hru je ještě pár měsíců daleko.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Podle Robertse je ale na projekt nyní upřeno mnoho očí, mezi nimiž najdete nemálo těch, kteří hře úspěch nepřejí. Ve výsledku se tak bál, že by už hře „neprošlo“ argumentování, že jde jen o pre-alfa nebo alfa verzi. V současném nárůstu zájmu a velikosti hry prostě musí být první hratelná mutiplayerová součást v jiní podobě, než by byl tento první nástřel.

„Cítil jsem, že letecké souboje, hlavně vzhledem k nárůstu profilu Star Citizen musí být na vyšší úrovni než je prostá alfa. Bude to první modul, který bude zahrnovat významnou část herního obsahu a musí být dobrý. Nemyslím, že by nám prošlo, že jde o pre-alfu.“

Star Citizen se rozhodl nejít cestou DayZ a tedy riskovat, že hráči nebudou předložený materiál brát jako hru ve zdaleka nedodělané podobě. Výsledkem bylo rozhodnutí, že by se neměl narušovat vývojový proces pro splnění prosincového termínu.

„Mohli jsme vývoj rozdělit a strávit čas budováním něčeho, co by znamenalo zahození nějaké práce, abychom stihli prosinec a vydali něco, co by nemělo tu úroveň, jakou bychom chtěli. Nebo jsme mohli zůstat u momentálního postupu vývoje a vytvořit něco, co bude jasně ukazovat hru ve stavu, jak bude vypadat dokončená,“ vysvětluje Roberts.

Osobně myslím, že šlo o dobré rozhodnutí. Hangáry a střelecké moduly jsou příjemné i vesmírné souboje by byly zajímavé, ale stále by šlo o alfa verzi. Než štěpit vývoj, aby se uspokojily dílčí sliby, raději si počkám na podobu ve finální verzi. Ta bude klíčová, tam se bude lámat chleba. A navíc, úplně bez novinek nebudeme, v prosince by se měla objevit v hangárech nějaká nová součást, s níž se člověk chvíli zabaví.

Nejnovější články