Spekulace je to zatím neověřená, pochází od anonymních zdrojů francouzského webu Gameblog a zástupci Konami ji v tuto chvíli ještě nestihli potvrdit či vyvrátit. Pokud by byly nové zvěsti pravdivé, znamenalo by to v praxi zrušení asi jediné "aktivní" tříáčkové značky Konami - Metal Gear. Nezapomeňme, že krátce poté, co se na internet dostaly informace o "vyhození" Kojimy, odstranění jeho jména z krabice apod., oznámilo Konami vývoj dalšího dílu série.
Nový Metal Gear ještě nemá jméno a zatím nebyl asi ani v předprodukční fázi, maximálně ve fázi plánování - Konami totiž na něj na webu hledali nový vývojářský tým. Bylo tak jasné, že série pokračovat bude, ať už s Kojimou nebo bez něj. Podle zdrojů Gameblogu je už ale i tento plán pasé a žádný nový Metal Gear v Konami nevzniká a to ani ve fázi plánování. Nejde samozřejmě jen o Metal Gear, ale například i o již zmíněný Silent Hill nebo Castlevanii, případně další značky.
zdroj: Vlastní
Zdroje Gameblogu také upozornily na fakt, že onen údajný nábor nových zaměstnanců pro vývoj dalšího MGS vůbec neproběhl a probíhat ani nebude. Všechno kromě PES v Konami jednoduše končí. Výjimkou je samozřejmě ještě Metal Gear Online, ale ten je už prakticky hotový a vyjde 6. října. Tady ale nejde o AAA hru v pravém slova smyslu, pouze o multiplayerový mód pro úspěšný Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Další z informací Gameblogu, kterou mezitím stihlo potvrdit i IGN, je údajný odchod Juliena Mercerona, hlavního člověka přes technologie a FOX Engine z Konami. Důvodem je prý absence jakýchkoliv ambiciozních či velkých projektů, na kterých by mohl Merceron pracovat, což by potvrzovalo spekulace o ukončení vývoje AAA her vyjma PES. Opět není nic oficiálně potvrzeno, byť o tom tentokrát informuje i IGN, prý z nezávislých zdrojů.
zdroj: Archiv
Trochu paradoxně by mohla být nová situace tím nejlepším možným řešením pro všechny známé značky a série Konami. Pořád musíme operovat s tím, že jde pouze o spekulace které nejsou oficiálně potvrzené, ale kdyby to byla pravda, mohlo by sice Konami přestat vyvíjet, ale začít licencovat (nikoliv prodávat, protože značky stále mají velkou hodnotu pro Konami provozované pachinko). A tak by mohlo nového Metal Geara udělat třeba nějaké studio Ubisoftu, nebo Activisionu, Silent Hill by si vzalo pod palec například EA nebo Capcom, Castlevanii From Software...
Možností kam by se mohly značky skrze licence rozutéct je spousta. A ruku na srdce, možná by jim bylo jinde lépe, než doma u Konami, které s nimi dost možná žádné zajímavé plány nemá. Minimálně asi ne v oblasti velkých konzolových a PC her.
On je vlastně i aktuální Metal Gear Solid V: The Phantom Pain natolik jiný Metal Gear, že další razantní změna v podobném duchu, nebo naopak rozšíření a zlepšení stávajícího konceptu pod taktovkou někoho jiného než Kojimy, by sérii vůbec nemuselo uškodit. Ale to všechno ukáže až čas, pokud se ovšem vůbec potvrdí stávající spekulace a drby...